طبق اعلام گوگل، مرورگر کروم از نسخه 56 به بعد از استاندارد گرافیکی تحت وب جدید «WebGL 2.0» پشتیبانی می کند. بدین ترتیب قابلیت های گرافیکی این مرورگر - به خصوص در زمینه های سه بعدی - به شکل چشمگیری بهبود خواهد یافت.
جالب اینجاست که این قابلیت های جدید همان هایی هستند که بازی های موبایلی به واسطه رابط گرافیکی جدید «OpenGL ES 3» به دست آورده اند، بنابراین می توان بازی های جدید موبایلی را بدون افت کیفیت به مرورگر محبوب گوگل پورت نمود.
آپدیت جدید برای تمام پلتفرم های رایانه های شخصی عرضه شده، اما ابزارهای اندرویدی می بایست برای دریافت آن مدتی را منتظر بمانند.
گرچه مرورگرهای دیگر همچون فایرفاکس و اپرا پیش از این پشتیبانی از WebGL 2.0 را آغاز کرده اند، اما افزودن این قابلیت جدید به پرکاربردترین مرورگر دنیا (با سهم 58 درصدی از بازار) اتفاقی مهم به حساب می آید.
به طور قطع با این تغییر دنیای وب با سرعت بیشتری به سمت گرافیک های سه بعدی پیش خواهد رفت، ضمن این که حالا سازندگان اپلیکیشن های تحت وب توان گرافیکی بالاتری را برای استفاده در نرم افزارهای خود در اختیار دارند.