به سبب نگرانی از قیمت بنزین؛

آمریکا به این مقدار افزایش تولید اوپک قانع نیست

وزیر انرژی آمریکا با اشاره به اینکه توافق هفته گذشته تولیدکنندگان جهانی نفت برای افزایش تولید کافی نیست، گفت: آمریکا هر کاری می‌کند تا قیمت بنزین را پایین نگاه دارد.

آمریکا به این مقدار افزایش تولید اوپک قانع نیست

به گزارش رویترز، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا گفت توافق میان تولیدکنندگان جهانی نفت برای کاهش تولید که هفته گذشته منعقد شد، احتمالا برای آرام کردن بازار جهانی نفت که از محدودیت عرضه نگران هستند، کافی نباشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و کشورهای غیر اوپکی تولیدکننده نفت پس از اینکه آمریکا از آنها خواست تا بیشتر تولید کنند، بر سر یک افزایش ملایم تولید به توافق رسیدند. عربستان اعلام کرد که این توافق به افزایش تولید روزانه یک میلیون بشکه یا حدود یک درصد عرضه جهانی نفت منجر خواهد شد.

با این حال، قیمت نفت برنت روز جمعه بلافاصله پس از نشست اوپک و حصول توافق 2.50 دلار افزایش یافت و به 75.55 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز گذشته، دوشنبه، 1.15 دلار کاهش یافت و به 74.40 دلار در هر بشکه رسید.

پری به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که ما بازاری داریم که از نقطه نظر عرضه نگران است.» افزایش قیمت نفت در روز جمعه نشان داد که توافق، برای آنچه مورد نیاز است،«ممکن است کم باشد».

پری افزود مشکلاتی برای ارسال نفت به بازارهای  حوزه پرمیان در تگزاس و نیو مکزیکو، ونزوئلا که بحران‌های سیاسی دارد و در آنگولا وجود دارد.

بعلاوه، آمریکا از کشورهای مصرف‌کننده نفت خواسته است تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

پری گفت آمریکا هر کاری می کند تا قیمت بنزین را پایین نگاه دارد.

اما وی مدعی شد ذخایر استراتژیک نفتی (آمریکا) تنها برای عرضه اضطراری استفاده خواهد شد و به عنوان ابزاری برای دستکاری بازارها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. چندین باری که این ذخایر فروخته شده است با اجازه قوانین تصویب شده از سوی کنگره برای کمک به متوازن کردن بودجه فدرال بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان