ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت مطرح کرد؛

مجازات سخت در انتظار زائران حامل مواد مخدر

قاسم نصیری گفت: به زائران ایرانی توصیه می‌کنم که از حمل هرگونه موادمخدر خودداری کنند.

مجازات سخت در انتظار زائران حامل مواد مخدر

مجازات سخت در انتظار زائران حامل مواد مخدربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع 97 اظهار کرد: انگشت نگاری و تصویربرداری از چهره زائران توسط حراست عربستان موضوع مهمی نیست و زائران نباید به آن حساسیت نشان بدهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجازات سختی در انتظار حاملان مواد مخدر به کشور عربستان است و به زائران ایرانی توصیه می‌کنم که از حمل هرگونه موادمخدر  خودداری کنند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: داشتن سعه صدر و صبوری به ویژه در نقاطی که ممکن است زائران کمی معطل شوند را به همه زائران ایرانی توصیه می کنم.

نصیری تاکید کرد: احترام به قوانین و مقررات عربستان مثل سایر زائرانی که سال‌های گذشته به حج تمتع مشرف شدند، موضوع مهمی است که باید از طرف حجاج مراعات شود.

وی اضافه کرد: چنانچه زائران حج تمتع در سال جاری بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده رفتار کنند، حجی بدون دغدغه را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت یادآور شد: تصویر برداری و انگشت نگاری از مسافرانی که به کشور دیگر وارد می‌شوند، امری معمول است و زائران ایرانی نباید هیچ گونه حساسیتی نشان دهند.

نصیری اضافه کرد: بازرسی‌های متعدد و جدی برای جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است و در صورت کشف  مواد مخدر، در هر دو فرودگاه مبدأ و مقصد به صورت جدی و سختگیرانه با حاملان مواد مخدر برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر برخورد قضایی با حاملین مواد مخدر به عربستان، از عزیمت آن‌ها به مراسم حج نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد و ویزای متخلفین باطل می‌شود.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت یادآور شد: سال گذشته با پیگیری مستمر کارشناسان خبره و سگ‌های موادیاب، حتی یک مورد خروج و حمل موادمخدر به عربستان را نداشتیم و موارد شناسایی شده در فرودگاه‌های داخل کشور بازداشت شده و از عزیمت آن‌ها جلوگیری شد.

نصیری تاکید کرد: حبس‌های طولانی مدت در انتظار حاملان مواد مخدر به عربستان است و افرادی که به انتقال موادمخدر به عربستان اقدام کنند در صورت دستگیری در داخل فرودگاه های عربستان به زندان‌های مخوف سعودی منتقل خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: زائران حج تمتع سال جاری به خاطر داشته باشند که از به همراه داشتن روانگردان ها و همچنین انواع مشتقات تریاک نیز خودداری کرده و از پذیرش بار دیگران به عنوان امانت پرهیز کنند.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سال گذشته جاسازی های بسیاری از مواد مخدر از زائران کشف شد و این امر نشانه هوشمندی و داشتن تجهیزات مدرن پلیس فرودگاه در داخل کشور است.

نصیری خاطرنشان کرد: زائران حج تمتع از امضای هرگونه برگه‌ای که از محتوای آن اطلاع ندارند خودداری کرده و سایر موضوعات را با مدیران کاروان های خود در میان بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان