کوپه S کلاس، به خودی خود، جذاب و چشمنواز است؛ این خودرو در نظرسنجیهای بسیاری، زیباترین خودروی سال 2016 جهان بود و مدل کابریولت (با سقف پارچهای جمعشونده) آن، سطح عالی یک خودروی اسپرت و اشرافی را نشان میدهد. این خودرو پیشتر، به دست AMG بهینهسازی شده و حالا نوبت به کارلسون رسیده است که آن را نهتنها تیونینگ، که متحول کند. حتما متوجه شدهاید که فقط تیونرهای برتر جهان، مانند منصوری، کارلسون و برابوس، اجازهی استفاده از لوگوی خود بهجای لوگوی برندهای بزرگی چون مرسدس بنز را دارند. این شرکتها در مهندسی و هنر بهینهسازی خودرو، آنچنان قدرتمند و صاحبسبک هستند که محصول نهاییشان استانداردی بالا و کیفیتی عالی دارد.
در آخرین شاهکار کارلسون، این مرسدس کابریولت به رنگ سبز معروف این تیونر درآمده است. مثل همیشه، هرجا آرم ستارهی سهپر مرسدسبنز وجود داشته، با لوگوی زیبای کارلسون جایگزین شده است، خصوصا روی رینگهای 20 اینچ اختصاصی این خودرو، که در کارلسون طراحی شدهاند. این رینگها از طرح چرخهای میباخهای کلاسیک موسوم به زیپلین، الهام گرفته شده است.
از لحاظ فنی، این خودرو در ابتدا یک مرسدس S500 استاندارد بوده است که با پیشرانهی 455 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتنمتر به مهندسان کارلسون تحویل داده شده است و حالا به قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتنمتر رسیده است. این ارتقای قدرت، به طور مستقل از خودروی دیوزپایروس، قابل فروش به هرکسی که مرسدس S500 داشته باشد، خواهد بود.
نام این خودرو دیوزپایروس نهاده شده است که نوعی درخت خرمالوی باستانی است. جالب است بدانید، چگونه چنین نامی انتخاب شده است و چه ارتباطی میان آن و مرسدس کارلسون وجود دارد؛ دیوزپایروس کراسیفلورا، درخت خرمالویی اصیل و نسبتا کمیاب از خانوادهی آبنوس، در غرب افریقا و کشور گابون است که به خاطر استقامت بالا و رنگ قهوهای تیرهاش در میان هنرمندان صنایع دستی شهرت دارد. کارلسون از این چوب ارزشمند در بخشهای زیادی از تزئین داخلی، خصوصا داشبورد، فرمان و فضای انتهای کابین محصول خود استفاده کرده است.
از آنجایی که این مدل از کارلسون، خودرویی کاملا سفارشی و قابل ساخت طبق سلیقهی مشتری و آپشنهای انتخابی او خواهد بود، شروع قیمت 227 هزار دلار برای آن اعلام شده است که میتواند با دست و دلبازی کارفرما و سفارشیسازی بیشتر، تا 357 هزاردلار ارزش داشته باشد.