ماهان شبکه ایرانیان

ام‌باپه به رکورد پله رسید

بعد از اینکه پله، اسطوره‌ی فوتبال برزیل درخشش ام‌باپه را به او تبریک گفت، این مهاجم فرانسوی گفت از مقایسه شدن با اسطوره‌ی برزیلی در پوست خود نمی‌گنجد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه کیلین ام‌باپه، ستاره‌ی فرانسه در بازی دیروز مقابل آرژانتین موفق شد رکورد 60ساله‌ی پله در جامهای جهانی را بشکند، پله به او تبریک گفت. ام‌باپه‌ی 19ساله دیروز به اولین فوتبالیست زیر بیست سالی تبدیل شد که بعد از دو گل پله در فینال جام جهانی 1958 مقابل سوئد، موفق شد در یک بازی جام جهانی، بیش از یک بار گلزنی کند.


با اینکه ام‌باپه در سطح باشگاهی، سالها است که با باشگاه‌های موناکو و پاریس سن‌ژرمن، چه در لیگ فرانسه و چه در لیگ قهرمانان اروپا می‌درخشد ولی او دیروز در شهر کازان، به معنای واقعی کلمه ورود خود به عرصه‌ی بزرگان دنیای فوتبال را اعلام کرد.


در جریان پیروزی 4-3 فرانسه در مقابل آرژانتین که دیروز در کازان اتفاق افتاد، ام‌باپه با گلهای زیبایی که به ثمر رساند، تعداد گلهای خود در جام جهانی روسیه را به عدد 3 رساند و حالا خود را برای بازی تیم ملی کشورش با اروگوئه در مرحله‌ی یک‌‌چهارم نهایی آماده می‌کند.


وقتی ام‌‌باپه در ورزشگاه کازان، جایگاه خود را به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای دنیای فوتبال، به زیباترین شکل ممکن تثبیت کرد، پله خیلی زود دست به کار شد تا از حمایت خود از این فوتبالیست جوان سخن بگوید.


پله در حساب توییتر خود نوشت " تبریک می‌‌گویم کیلین ام‌باپه. دو گل در جام جهانی، آنهم با این سن و سال و جوانی، تو را به جمع بزرگان وارد کرد. برای بازی‌های بعدی هم برایت آرزوی موفقیت می‌کنم. البته به جز بازی مقابل برزیل ".

ام‌باپه بعد از آنکه درمی‌یابد درخشش او در بازی با آرژانتین باعث شده با یکی از بزرگان تاریخ فوتبال مقایسه شود، به مجله‌ی اکیپ فرانسه می‌گوید " خیلی خوشحالم. بعد از پله، دومین بازیکن زیر بیست سالی شده‌ام که دو گل در یک بازی جام جهانی زده. از خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجم. ولی بیاید واقع‌بین باشیم : پله در سطح و کلاس دیگری است. ولی اینکه اسم آدم در کنار بزرگانی مثل او قرار بگیرد هم فوق‌العاده است. همینطور که قبلاً هم گفته‌ام، جام جهانی پر است از بازیکنان در کلاس جهانی. برای همین فرصت بی‌نظیری است تا آدم نشان دهد چه توانایی‌هایی دارد و چند مرده حلاج است. برای این منظور، جایی بهتر از جام جهانی پیدا نمی‌شود ".

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان