کیفیت آب خرمشهر وآبادان موقتا بهبود می‌یابد

یک روز پس از برگزاری تجمع مردم خرمشهر مقابل مسجد جامع این شهر در اعتراض به کیفیت پایین آب آشامیدنی خرمشهر، «محمد‌جواد بچاری»، رییس شورای شهر خرمشهر که با ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب غدیر یک کیفیت آب شرب این شهر از دیروز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

کیفیت آب خرمشهر وآبادان موقتا بهبود می‌یابد

یک روز پس از برگزاری تجمع مردم خرمشهر مقابل مسجد جامع این شهر در اعتراض به کیفیت پایین آب آشامیدنی خرمشهر، «محمد‌جواد بچاری»، رییس شورای شهر خرمشهر که با ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب غدیر یک کیفیت آب شرب این شهر از دیروز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

به گزارش به نقل از اعتماد ، رییس شورای شهر خرمشهر افزود: خط لوله غدیر یک در حوالی هویزه با شکستگی روبه‌رو شده بود که از هفته گذشته تیم‌هایی از قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ترمیم آن دست به کار شدند و سرانجام به طور کامل آب این خط در مدار قرار گرفت.
به گفته بچاری پیش از این و در زمان خرابی خط لوله غدیر یک، تمام بار مصرف از بهمنشیر تامین می‌شده که آب این رودخانه هم به‌شدت شور شده است .اما حالا با ترمیم خط غدیر یک آب این خط هم در مدار قرار گرفته و کیفیت آب به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود نشان می‌دهد.
رییس شورای شهر خرمشهر هم مانند سایر مدیران استان خوزستان راهکار حل قطعی مشکل کیفیت آب را در گرو اتمام احداث خط لوله غدیر دو دانست؛ خط لوله‌ای که بنا به وعده مسوولان قرار است تا ١٥ تیرماه آب را به شبکه آب شرب آبادان، خرمشهر و مینوشهر متصل کند.
صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آبفای استان خوزستان از فعالیت ٥ تیم برای تکمیل خط دوم غدیر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، حقیقی پور درباره ترمیم خط یک غدیر هم توضیح داد: «تعویض کامل خط انتقال آب بدون هیچ مشکلی انجام شد و انتظار می‌رود Ec آب به حدود سه الی ٤ هزار میکروموس گذشته برگردد و احتیاج مردم به آب بسته‌بندی و تانکر کاملا رفع شود.»

سازمان آب و برق خوزستان تکذیب کرد

اما همزمان با بروز بحران کیفیت آب در آبادان و خرمشهر شایعه صادرات آب به کشورهای عراق و کویت هم از سوی برخی منابع نامشخص ترویج شده بود که بارها از سوی مسوولان تکذیب شد.

«مصطفی شبه»، حالا در تازه‌ترین واکنش معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ قراردادی در این زمینه با کشورهای همسایه منعقد نشده است، گفت: در مجموعه تاسیسات موجود، امکان اینکه شکستگی‌هایی رخ دهد و از آن در شبکه‌های مجازی بهره‌برداری سوء شود وجود دارد، بنابراین ضمن تکذیب هرگونه انتقال آب به خارج از کشور، صراحتا اعلام می‌کنیم که چنین چیزی واقعیت ندارد.

«صابر علیدادی»، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی با موضوع انتقال آب به کشور عراق با تصریح بر اینکه سازمان آب و برق خوزستان هیچ برنامه‌ای برای انتقال آب به کشور عراق
ندارد، گفت: خط لوله منتشر شده در فیلم، مربوط به خط آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر است.

وی با اشاره به شکسته شدن شیرهای تخلیه هوا در این خط انتقال آب تصریح کرد: همان‌گونه که در فیلم مشخص است، شیرهای تخلیه هوا توسط اهالی بومی منطقه شکسته شده و از آب آن به صورت غیرمجاز برای مصارف کشاورزی و احشام استفاده می‌شود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با توجه به تنش‌های آبی موجود و بحران در تامین پایدار آب شهرهای آبادان و خرمشهر تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان هیچ برنامه‌ای برای انتقال آب به کشور عراق ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر