ماهان شبکه ایرانیان

آغاز برنامه‌های ماه فرهنگی ایران در الجزایر

آیین افتتاحیه ماه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در محل مدرسه «علم سنتر» شهر فرهنگی البلیده، با حضور مسئولان فرهنگی الجزایر و نیز جمعی از همکاران سفارت ایران در این کشور، برگزار شد.

آغاز برنامه‌های ماه فرهنگی ایران در الجزایر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه فرهنگی ایران در شهر البلیده الجزایر به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان الجزایری طی این مدت با گوشه‌ای از جنبه‌های مختلف فرهنگ و تمدن و هنر ایرانی آشنا خواهند شد.

نمایش فیلم‌های سینمایی و مستند ایرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خوشنویسی توسط دو استاد خوشنویس نستعلیق و ثلث (محمد امین و عبدالغنی دوخ)، اجرای موسیقی ایرانی توسط آهنگسازان الجزایری، آشنایی با غذاها و شیرینی‌های ایرانی، آشنایی با مراکز علمی، گردشگری و تاریخی ایران و نمایش فیلم‌هایی در این خصوص، از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فرهنگی و هنری، با اشاره به اشتراکات زیاد ایران و الجزایر به ویژه در مسائل فرهنگی، گفت: بر اساس توافقات انجام شده با مقام‌های الجزایری طی سفر سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار است چندین طرح فرهنگی و هنری مشترک و بزرگ در الجزایر اجرا شود.

وی افزود: یکی از این طرح‌های مشترک ساخت یک فیلم تاریخی مهم است به نام «احمد بای» که هنرمندان سینمای ایران با مشارکت هنرمندان الجزایری آن را در این کشور می‌سازند و مراحل اولیه ساخت آن و انتخاب بازیگران به پایان رسیده است.

موسوی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ارتباطات فرهنگی میان دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

در ادامه جواد دهقانیان، استاد زبان فارسی دانشگاه الجزایر نیز با بیان سخنانی با اشاره به غنی بودن ادبیات و شعر فارسی، چند بیت از سروده‌های سعدی‌شیرازی را ه خوانش گرفت.

بنا بر اعلام این گزارش، ماه فرهنگی ایران در شهر البُلیده الجزایر، به درخواست مسئولان محلی و نیز مدرسه غیرانتفاعی «علم سنتر» و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان