ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Jurassic World: Fallen Kingdom همچنان در صدر جدول

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» Jurassic World: Fallen Kingdom از کمپانی یونیورسال Universal به‌راحتی رقابت را در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 60 میلیون دلاری در آمریکای شمالی به نفع خود به پایان رساند و در سطح جهانی به رقم فروش 1 میلیارد دلار نزدیک شد.
در خارج از آمریکا دایناسورها 56.1 میلیون دلار در 68 مارکت فروختند و جمع فروش خارجی این فیلم را به 667.6 میلیون دلار — ازجمله 237 میلیون دلار در چین — و جمع فروش جهانی را به 932.4 میلیون دلار رساندند. این فیلم در طول هفته‌ی پیشرو از مرز 1 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.«دنیای ژوراسیک 2» Jurassic World 2 البته همچنان بسیار پایین‌تر از «دنیای ژوراسیک» Jurassic World در سال 2015 ظاهر شده است که در دومین آخر هفته‌ی خود با افت 49 درصدی توانست به جمع فروش 402.8 میلیون دلار در داخل آمریکا برسد. درحالی‌که قسمت دوم این مجموعه فیلم در دومین آخر هفته‌ی خود با افت 59 درصدی مواجه شد.
به هر ترتیب، این فیلم موفقیت بزرگی هم برای یونیورسال Universal و هم برای باکس آفیس تابستانی محسوب می‌شود که ماه ژوئن را با حسن ختام قابل‌تحسینی به لطف ترکیب قدرتمند دایناسورها، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War، «ددپول 2» Deadpool 2 و «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2، به پایان می‌رساند. به گزارش کام‌اسکور ComScore، درآمد تابستانی تا به اینجا نسبت به سال گذشته 15.3 درصد افزایش داشته است، درحالی‌که درآمد سالانه تا به اینجا نسبت به سال گذشته 9.3 درصد عقب‌تر است.«شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2، از پیکسار Pixar و دیزنی Disney در سومین آخر هفته‌ی خود جایگاه دوم جدول باکس آفیس را با فروش 45.5 میلیون دلار حفظ کرد و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 439.7 میلیون دلار رساند. این فیلم انیمیشنی با عبور از «داستان اسباب‌بازی‌ها 3» Toy Story 3 (با فروش 415 میلیون دلار) مقام دوم پرفروش‌ترین آثار پیکسار Pixar را برای خود ثبت کرد. پیش از آن «در جستجوی دوری» Finding Dory (با فروش 486.3 میلیون دلار)، بدون در نظر گرفتن تورم، قرار دارد. همچنین «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 در آستانه‌ی کنار زدن «شرک 2» Shrek 2 و رسیدن به جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشنی تاریخ آمریکا است (مقام اول این لیست هم به «در جستجوی دوری» Finding Dory تعلق دارد).دو فیلم جدید آخر هفته در آمریکای شمالی فیلم‌های کوچک‌تری بودند که امیدوار بودند زیر سایه‌ی فیلم‌های بزرگ‌تر بتوانند فروش خوبی داشته باشند. «سیکاریو: روز سرباز» Sicario: Day of the Soldado و «عمو درو» Uncle Drew هردو مخاطبان مرد را مجذوب خود کردند.
«سیکاریو 2» Sicario 2 که ادامه‌ی فیلم موفق دنیس ویلنوو Denis Villeneuve در سال 2015 است، جایگاه سوم جدول باکس آفیس را با فروش 19 میلیون دلاری که فراتر از انتظار بود، تصاحب کرد. در این قسمت از این مجموعه فیلم استفانو سولیما Stefano Sollima کارگردانی را بر عهده داشت، درحالی‌که سونی Sony با همکاری بلک لیبل مدیا Black Label Media تهیه‌کنندگی این فیلم را انجام داد (لاینزگیت Lionsgate در فیلم اول همکاری داشت). بنیسیو دل تورو Benicio Del Toro و جاش برولین Josh Brolin بدون حضور امیلی بلانت Emily Blunt در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.«سیکاریو 2» Sicario 2 در سطح بین‌المللی با 8.4 میلیون دلار فروش در 55 مارکت اکران شد و فروش اکران جهانی خود را به 27.4 میلیون دلار رساند. سونی Sony پخش این فیلم را در آمریکای جنوبی و اسپانیا عهده‌دار شده است، درحالی‌که لاینزگیت Lionsgate در بقیه‌ی جاهای دنیا آن را پخش می‌کند.
کمدی بسکتبالی «عمو درو» Uncle Drew — با حضور بازیگرانی که ستارگان لیگ ملی بسکتبال آمریکا هستند — با فروشی بالغ بر 15.5 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم که حاصل همکاری لاینزگیت Lionsgate و سامیت Summit است نتوانست به‌راحتی از شر بی‌میلی عمومی به کمدی در باکس آفیس خلاص شود، بااین‌حال برای لاینزگیت Lionsgate در حال سوددهی است، چراکه هزینه‌ی ساخت آن پیش از تبلیغات تنها 20 میلیون دلار بوده است.اسپین‌آف زنانه‌ی «هشت یار اوشن» Ocean’s 8 آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد. این فیلم از کمپانی وارنر Warner با فروش 8 میلیون دلاری به جمع فروش داخلی 114.7 میلیون دلار رسید. این استودیو چنین اقبالی را در مورد کمدی مردانه‌ی «تگ» Tag نداشت که سومین آخر هفته‌اش را با جمع فروش اندک 40.9 میلیون دلاری در داخل آمریکا به پایان رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان