ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو

غذاهایی که با بادمجان درست می‌شوند، نیاز به تعریف ندارند. به خصوص اگر با چند نوع پنیر خوشمزه درست شوند

طرز تهیه کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو

غذاهایی که با بادمجان درست می‌شوند، نیاز به تعریف ندارند. به خصوص اگر با چند نوع پنیر خوشمزه درست شوند. کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو از همان غذاهاست که با سه نوع پنیر مختلف درست می‌شود. اگر با مفهوم کالزونه آشنا نیستید. باید بگوییم کالزونه در حقیقت پیتزایی است که مواد روی نیمی از خمیر ریخته و نیمه دیگر به روی آن تا شده و دور آن بسته می‌شود و داخل فر طبخ می‌شود. با ما همراه باشید!

طرز تهیه کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو

مواد لازم برای تهیه کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو

طرز تهیه کالزونه بادمجان و فرانکفورتر سولیکو

فر را با بالاترین دما روشن کنید تا گرم شود. 

داخل یک تابه مناسب، مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. سیر و پیاز را داخل تابه تفت دهید تا نرم شود. سپس بادمجان و فرانکفورتر سولیکو خرد شده را نیز به آن‌ها اضافه کنید و تا زمان طلایی شدن تفت دهید.

سس گوجه فرنگی را به مخلوط آن‌ها اضافه و با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس ریحان ساتوری شده را به مخلوط اضافه و حرارت را ملایم کنید تا به مدت 20 دقیقه بپزد و کمی غلیظ شود.

در ظرفی دیگر پنیرها را با هم مخلوط کنید.

خمیر را به دو بخش تقسیم کنید و  هر بخش را با وردنه باز کرده و کمی آرد بپاشید. کف ظرف مناسب فر را کمی با روغن چرب کرده و یکی از ورقه های خمیر را در آن پهن کنید.

سپس به ترتیب لایه اول مخلوط بادمجان و فرانکفورتر سولیکو و لایه بعدی را مخلوط پنیرها و در انتها خمیردوم را روی آن ها بگذارید و دو طرف خمیرها را به یکدیگر وصل کنید. کالزونه را به مدت 10 دقیقه تا زمان طلایی رنگ شدن در فر قرار دهید.

کالزونه آماده است. در ظرفی مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان