جواد زرینچه در گفتگو با مهر:

کی‌روش بهانه دست کسی ندهد/ باید به فکر جام ملت‌های آسیا باشیم

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: اگر ترس از باخت مقابل اسپانیا و پرتغال را نداشتیم، می توانستیم از گروه خود صعود کنیم.

کی‌روش بهانه دست کسی ندهد/ باید به فکر جام ملت‌های آسیا باشیم

جواد زرینچه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: می توانیم از دو جهت عملکرد تیم ملی ایران را بررسی کنیم. یک بخش از آن برمی گردد به اینکه ما در گروه مرگ قرار داشتیم و دیدیم که هیچ کدام از تیم های حاضر در این گروه به مراحل بالاتر صعود نکردند و اسپانیا و پرتغال هم در مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفتند.

وی تاکید کرد: البته برای مردم ما 4 امتیاز نتیجه خوبی بود و همه از این موضوع خوشحال بودند اما اگر آماده تر بودیم و ترس گل خوردن و باخت مقابل اسپانیا و پرتغال را نداشتیم، می توانستیم به دور بعد هم صعود کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: من قبل از شروع مرحله دوم هم گفتم با بازی که از اسپانیا و پرتغال دیدیم، هیچ کدام نمی توانند از مرحله حذفی صعود کنند و شما دیدید که هر دو تیم در این مرحله حذف شدند و این نشان داد که اسپانیا و پرتغال دیگر همانند گذشته از قدرت بالایی برخوردار نیستند.

زرینچه در ادامه تصریح کرد: ما توانستیم در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم اما باید یادمان باشد که این مسابقات برای ما تمام شده و حالا باید به فکر جام ملت های آسیا باشیم تا بتوانیم بعد از سالها در این تورنمنت بزرگ آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود کی روش می خواهد از ایران برود، گفت: به اعتقاد من او باید بماند و بهانه دست کسی ندهد. او برای تیم ملی زحمت کشیده و با شناختی که از فوتبال ما دارد، می تواند ما را به قهرمانی جام ملت های آسیا رسانده، ضمن آنکه عده ای هم که مخالف او هستند بهانه ای دست آنها نداده و با قدرت کارش را ادامه دهد.

زرینچه در خصوص درگیری لفظی کی روش و برانکو گفت: کار این دو صحیح و پسندیده نیست. متاسفانه فوتبال ما در این بین بیشتر از همه ضرر می کند. این دو باید الگو باشند و بداخلاقی نکنند. هر دو مربی بزرگی هستند. برانکو توانسته دو فصل پیاپی پرسپولیس را قهرمان کند و کی روش هم به فوتبال ما اعتبار خاصی بخشیده و این صحیح نیست که دو مربی باتجربه این چنین رودرروی یکدیگر قرار گیرند.

بازیکن پیشین تیم ملی در مورد خداحافظی قوچان نژاد از تیم ملی گفت: با قهر کردن و خداحافظی این گونه مخالفم اما باید ببینیم او چرا این کار را کرد. البته نزدیک ترین شخص به بازیکنان تیم ملی کارلوس کی روش است و مطمئنا او از همه بازیکنان شناخت کامل دارد اما اعتقاد دارم قوچان نژاد می توانست دقایقی برای تیم ملی بازی کند.

زرینچه در پایان در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن ایران در جام جهانی چه کسی بود، گفت: به نظر من همه جزو بهترین ها بودند. آنها تلاش کردند، تمام توان کار خود را به کار بستند و غیرت به خرج دادند، بنابراین از درون دروازه تا مهاجمان تیم ملی همگی بهترین های فوتبال ایران در روسیه بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر