ماهان شبکه ایرانیان

جان گرین از بیماران روانی حمایت می‌کند

جان گرین خالق آثار پرفروش و پرمخاطب برای نوجوانان، برنامه اهدای کمک برای حمایت از بیماران روانی به راه می‌اندازد.

جان گرین از بیماران روانی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جان گرین خالق آثاری چون «خطای ستارگان بخت ما» از تعهد بخش کودکان انتشارات پنگوئن رندوم هاوس برای کمک مالی به کمپین جمع آوری پول برای خیریه حمایت از سلامت روانی خبر داد.

این نویسنده با انتشار جدیدترین کتابش با عنوان «لاک‌پشت‌ها همه راه را می‌روند» کمپینی برای جمع‌آوری کمک مالی برای بیماران ذهنی به راه انداخته است.

این رمان که نخستین رمان این نویسنده پس از 6 سال است، از سوی کتاب‌خوانان با اقبال روبه رو شده و درباره شخصیتی به نام آزا هولمز و تجربه وی با بیماری اوسی‌دی (اختلال وسواس فکری عملی) است.

اختلال وسواس فکری یا عملی ، یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط درمورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال‌طلبی همراه است، تا حدی که به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی می‌انجامد.

در کتاب «لاک‌پشت‌ها همه راه را می‌روند» مادر آزا سعی دارد به دخترش کمک کند و شعارش این است که «امروز تو همیشگی نیست» و این جمله به پیام کلیدی این کمپین بدل شده است.

اکنون ناشر این کتاب پذیرفته است یک پوند به ازای هر نسخه از 10 هزار نسخه اول کتاب فروخته شده به این خیریه اهدا کند. قرار است شعار این کتاب از طریق فیس بوک و اینستاگرام پخش شود.

پول جمع‌آوری شده از این کمپین به کمک سرویس‌های خدمات روانی اهدا می‌شود.

کتاب «لاک‌پشت‌ها همه راه را می‌روند» که 10 اکتبر 2017 وارد بازار کتاب شد، پنجمین رمان گرین است. کتاب «خطای ستارگان بخت ما» که سال 2012 از این نویسنده منتشر شده بود، با اقبال بسیار روبه رو و فیلمی سینمایی با اقتباس از آن ساخته شد.

داستان کتاب جدید درباره یک دانش آموز 16 ساله است که تحت تاثیر بیماری اوسی‌دی به دنبال یک میلیاردر فراری است.

گرین 40 ساله درباره کتابش گفته است: این نخستین تجربه من برای نوشتن مستقیم درباره یک بیماری روانی است که همه زندگی‌ام را از وقتی بچه بودم تحت تاثیر قرار داد. به همین دلیل در حالی که این کتاب کاملا داستانی است، اما در عین حال جنبه‌ای کاملا شخصی هم دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان