روزنامه کیهان: نهمین حراج سالیانه تابلوهای نقاشی در یک شب 31 میلیارد و 378 میلیون تومان فروش داشت و این سؤال مطرح شد که قیمتهای برخی از تابلوهای نقاشی در این حراجی به رغم فقدان کیفیت و ارزش مشخص، چگونه تا سطح چند صد میلیون تومان تعیین شد؟
خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «حراجی یا پولشویی؟ مسئله این است!» درباره حراجی تهران گزارش داده: «بعد از شکستن رکورد فروش در مراسم حراج تهران این کاربران فضای مجازی بودند که نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و آن را با وجود شرایط بد اقتصادی نقطه تاریکی در اوضاع امروز جامعه قلمداد کردند تا جایی که طیفهای مختلفی این موضوع را بهانهای برای پولشویی اقتصادی گروههای خاص دانستند و برخی دیگر خرید و فروش این آثار را دلیل خوبی برای سرمایهگذاری در سالهای آینده و کسب سود به شمار آوردند.»
سایت مشرق هم از فروش آثار یکی از نقاشها که پای ثابت این حراجی است تا قیمت 600 میلیون تومان خبر داده و نوشته: آیا حراجی آثار هنری مثل حراج تهران را، در اروپا و آسیا میتوان جستوجو کرد که برای یک هنرمند خاص چنین نحوه قیمتگذاری را در مورد آثاری که شباهت فراوانی با یکدیگر دارند، انجام دهد. چالشی کهگریبانگیر حراج تهران است، حضور چهرههای ثابت، عرضه آثار مشابه و همانطور که در سطور پیشین عنوان شد، نحوه قیمتگذاری است که بر محفلی بودن حراجی تهران صحه میگذارد؛ و البته تعیینکنندگی یک آقازاده که، به پشتپردههای تمام ناشدنی حراج تهران دامن میزند.
این سایت همچنین از محوریت یک «ژن خوب» در این محفل خبر داده و او را فرزند یکی از مدیران سینمایی پرحاشیه دهه 60 که امروز هم نقش مهمی در مدیریت فرهنگی کشور دارد معرفی کرده است.