روغن‌های معجزه آسا برای رشد و تقویت مو

در گذشته که انواع شامپو، ماسک‌ها و سرم‌های تقویت کننده مو وجود نداشت، مادر‌ها و مادربزرگ‌هایمان از روغن‌ها و روش‌های طبیعی‌تری برای رشد و تقویت موهایشان استفاده می‌کردند

در گذشته که انواع شامپو، ماسک‌ها و سرم‌های تقویت کننده مو وجود نداشت، مادر‌ها و مادربزرگ‌هایمان از روغن‌ها و روش‌های طبیعی‌تری برای رشد و تقویت موهایشان استفاده می‌کردند. اگر چه امروزه این روغن‌ها در تهیه انواع شامپو، ماسک مو و سرم‌های تقویت کننده مو استفاده می‌شود اما چه بهتر که به صورت مستقیم و بدون افزودن ذره‌ای مواد شیمیایی از آن‌ها استفاده کنیم. بنابراین گاهی مواقع روش‌های قدیمی‌ بهتر جواب می‌دهند! با معرفی انواع روغن‌های مفید برای رشد و تقویت مو و طرز استفاده از آن‌ها، با ما همراه باشید.

روغن‌های معجزه آسا برای رشد و تقویت مو

انواع روغن‌های مفید برای رشد و تقویت مو

روغن و عصاره ترنج 

بر اساس مطالعات انجام شده، روغن و عصاره ترنج برای رشد و تقویت مو‌ها بسیار موثر است. علاوه بر آن به خاطر خاصیت ضد التهابی و میکروبی آن برای پوست سر بسیار مفید است.     

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا (هوهوبا) یک موم مایع بدون بو و طلایی رنگ است که از دانه‌های گیاه جوجوبا تهیه می‌شود. این روغن از درختچه‌های صحرایی‌ای که در مناطق خشک آریزونا، مکزیک و کالیفرنیا رشد می‌کند، گرفته می‌شود. روغن جوجوبا عموما به صورت موم مایع استخراج می‌شود. سپس این موم تصفیه شده و به صورت روغنی بدون بو و رنگ به بازار عرضه می‌شود.

با وجود حالت دادن و حرارت مداوم، مو‌های ما اغلب در معرض آسیب قرار می‌گیرد. رنگ کردن مو و استفاده از شامپو‌های شیمیایی، نرم کننده‌ها، سرم‌ها و ژل‌های حالت دهنده باعث خشکی و شکنندگی بیشتر مو می‌شوند. برای خنثی کردن این آسیب‌ها از روغن جوجوبا استفاده کنید. امروزه این روغن به خاطر خواص نرم کنندگی و آب رسانی‌ای که دارد، بخش جدایی ناپذیر صنعت مراقبت از پوست و مو به حساب می‌آید.

روغن نعناع

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نعناع باعث افزایش تعداد تار‌های مو شده و نسبت به روغن جوجوبا و ماینوکسیدیل تاثیرگذارتر است. به همین خاطر برای درمان ریزش مو بسیار استفاده می‌شود. روغن نعناع حاوی مندول است، که باعث تجمع رگ های خونی در پوست سر و افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش رشد مو می‌شود.

محققان همچنین فهمیدند که اسانس نخود فرنگی ضخامت پوست سر و تعداد فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. سایر روغن‌های طبیعی مثل روغن بابونه، رزماری، زیتون، بادام و آرگان نیز برای رشد و تقویت مو مفید هستند.

طرز استفاده

Carrier oil یا به اصطلاح روغن‌های حامل، در ترکیب با روغن‌های ضروری برای رقیق کردن و تغییر میزان جذب آن‌ها استفاده می‌شوند. روغن‌های نام برده شده بسیار قدرتمند هستند و استفاده از مقدار بسیار کمی از آن‌ها نیاز روزانه شما را برطرف خواهد کرد. بنابراین با ترکیب این روغن‌ها با روغن‌های حامل، تمام پوست سر خود را با مقدار کم‌تری روغن پوشش داده و احتمال ابتلا به واکنش و حساسیت‌های پوستی را کاهش می دهید.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن آرگان از انواع روغن‌های carrier oil هستند. افراد دارای موهای خشک بهتر است از روغن‌هایی مثل نارگیل یا روغن آووکادو و افرادی که مو‌های چرب‌تری دارند از روغن زیتون، هسته زردآلو یا روغن بادام برای رقیق کردن روغن‌های گفته شده استفاده کنند.

بنابراین 2 تا 3 قطره از روغن را با یک قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کرده و پوست سر خود را به آن آغشته کنید. سپس 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و آبکشی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان