بازگشت سیلوستر استالونه با فیلم Escape Plan ۲: Hades

سیلوستر استالونه Sylvester Stallone و دیوید باتیستا David Bautista در فیلم دنباله فیلم اکشن ساخته شده در سال 2013، باهم هم‌بازی هستند.
فیلم «نقشه فرار» Escape Plan با بازی سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر Arnold Schwarzenegger فیلم فوق‌العاده‌ای نبود، اما ایده هوشمندانه‌ای داشت و فرصتی برای قرار دادن این دو بازیگر قدیمی در کنار هم در قالب داستانی جالب را فراهم کرد. بااین‌حال اعتبار فیلم ضعیف بعدی آن، «نقشه فرار 2»، با نگرفتن حق اکران عمومی، پایین آمد؛ و با‌ این‌که حضور استالونه و باتیستا خود تبلیغی برای این فیلم است، اما آن‌ها در صحنه‌های کمی از فیلم حضور دارند. از الآن به شما اخطار دادیم.
استالونه مانند فیلم قبلی، در نقش ری بنسون Ray Benson، محافظ متخصصی بازی می‌کند که به زندان‌ها در مورد نحوه جلوگیری از فرار زندانی‌ها، مشاوره می‌دهد. هنگامی‌که یکی از اعضای تیمش، شو Shu (با بازی خوانگ شیائومینگ Huang Xiaoming) همراه با پسرخاله متخصص فنی خود، یوشنگ Yusheng (با بازی چن تانگ Chen Tang) ربوده می‌شوند و به یک زندان با حفاظت بسیار بالا برده می‌شوند، بالاخره توانایی‌های بنسون در دنیای واقعی به کار می‌آید. سرپرست نگهبانی این زندان (با بازی تیتوس ولیور Titus Welliver) که به خود لقب مسئول باغ‌وحش را داده است، حق امتیاز سیستم جدید ماهواره‌ای که یوشنگ طراحی کرده است را می‌خواهد.
بنابراین همه‌چیز به ری و همدستانش، ازجمله؛ هاش (با بازی کورتیس جکسون، فیفتی سنت Curtis 50 cent Jackson) و لوک (با بازی جسی متکالف Jesse Metcalfe) و ابیگل (با بازی جیمی کینگ Jaime King) بستگی دارد تا دوستانشان را نجات دهند. ری از دوستش ترنت Trent با بازی باتیستا، نیز برای این کار کمک می‌خواهد.
بیشتر تمرکز داستان بر شخصیت شو است، بااین‌وجود در قسمت‌های زیادی صحبت‌ها و نصیحت‌های استالونه را نیز می‌شنویم. ازآنجایی‌که سرنگهبان زندان زندانیان همبند را به مبارزه‌های خشنی مجبور می‌کند، صحنه‌های دعوای زیادی در فیلم وجود دارد. برنده این مبارزات به‌عنوان جایزه می‌تواند زمانی را در فضایی مجازی که به آن جایگاه مقدس می‌گویند، در آٰرامش بگذراند.
متأسفانه کارگردان این فیلم، استیون سی.میلر Stephen C. Miller، کارگردان فیلم‌های فراموش‌شدنی و ضعیفی مثل «استخراج» Extraction، «آرسنال» Arsenal و First Killنتوانسته انرژی و جذابیت فیلم اول را به فیلم دوم بیاورد؛ و فیلم‌نامه مایلز چپمن Miles Chapman نیز نتوانسته ظرافت و شوخ‌طبعی فیلم اول را که باعث جذابیت آن شده بود، در فیلم‌نامه خود حفظ کند. طراحی زندان نیز بسیار درهم‌و‌برهم و گیج‌کننده است.
ستاره چینی خوانگ، توانایی‌های فیزیکی لازم برای نقش خود را دارد، اما جذابیت و گیرایی لازم برای یک فیلم سینمایی را ندارد. استالونه در فیلم خسته و عبوس به نظر می‌رسد، انگار هنوز برای نبردن جایزه اسکار برای فیلم «کرید» Creed، ناراحت است. باتیستا اما فرصت کمی برای نشان دادن توانایی بازی کمدی که در دنیای مارول از خود نشان داده بود را دارد. بازیگران فرعی اکثراً داستان و هویت مشخصی ندارند، اگرچه به نظر می‌رسد که ویلر از بازی در نقش شخصیت بد خود لذت می‌برد.
«نقشه فرار 2» فیلمی خسته و تلاشی ناموفق برای ساخت مجموعه داستانی جدید است که اکنون به شبکه پخش فیلم (VOD) واگذار شده است. فیلم با اتفاقی با قابلیت ادامه دادن در فیلم سوم، به پایان می‌رسد، فیلمی که تنها در صورت در اختیار داشتن بودجه بیشتر و بازگشت کارگردان فیلم اول، مایکل هوفسترم Mikael Hafstrom، احتمال موفقیت دارد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر