مزدا برای پیشرانههای جدید خود دو پتنت، از جمله یک موتور دورانی به ثبت رسانده است، اما طرفداران خودروهای اسپرت RX-7 و RX-8 ممکن است از کاربرد این موتور کمی ناامید شوند. این اختراعات ثبتشده در وبسایت ادارهی علامتهای تجاری و ثبت اختراع آمریکا کشف شد و در وبسایتهای خودرویی انتشار یافت.
پتنت اول در تاریخ یازدهم سپتامبر 2015 برای یک پیشرانهی الکتریکی با یک موتور دورانی که وظیفهی شارژ باتری خودرو را به عهده دارد، ثبت شده است. در نمودار این پتنت میتوان یک موتور الکتریکی را در جلوی خودرو مشاهده کرد، درحالیکه موتور دورانی، مخزن سوخت و مبدل در راستای محور عقب جای گرفتهاند. این مجموعه تقریباً شبیه به مدل استفادهشده در نمونهی اولیه مزدا 2 با قابلیت پیمایش مسافت بیشتر، در سال 2013 است.

دومین پتنت مزدا در تاریخ هفتم سپتامبر 2016 برای یک سیستم حرکت و توقف خودکار در موتورهای دورانی به ثبت رسیده است. ازآنجاییکه موتورهای دورانی نظیر موتورهای بنزینی و دیزلی دارای سوپاپ نیستند؛ برای باز و بسته کردن کانالهای ورودی و خروجی محفظهی احتراق به گردش روتور متکی خواهند بود.
سیستم حرکت و توقف این اطمینان را میدهد که روتور موتورهای دورانی در زمانی که کانال ورودی محفظهی احتراق بسته میشود، متوقف خواهد شد. این سیستم همچنین شامل یک شمع جرقه زن برای سوزاندن هرگونه سوخت باقیمانده در محفظهی احتراق است.
درحالیکه این پتنتها نشان از مشغلهی فراوان تیم تحقیق و توسعهی مزدا میدهند، این پیشرانهها ممکن است هرگز به مرحلهی تولید نرسند؛ حتی اگر ازنظر فنی شدنی باشند.
کیوشی فوجیوارا، رئیس بخش تحقیق و توسعهی مزدا، در نوامبر 2016 گفت:
کارخانهی مزدا در شهر هیروشیما پذیرای اولین خودروی الکتریکی خود در سال 2019 خواهد بود، هرچند این مدل ممکن است به خاطر حجم پایین پیشبینیشده برای تولید آن، با کمک تویوتا ساخته شود.