وکیل بابک زنجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جای حقوقدانان در شورای شهر خالی است/ درخواست اعاده دادرسی زنجانی

وکیل پرونده بابک زنجانی ضمن ثبت‌نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد: جای وکلای دادگستری و حقوقدانان در شورای شهر خالی است.

جای حقوقدانان در شورای شهر خالی است/ درخواست اعاده دادرسی زنجانی

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده در حاشیه ثبت نام خود در انتخابات شوراهای شهر و روستا، در جمع خبرنگاران در فرمانداری تهران با بیان اینکه جای وکلای دادگستری و حقوقدانان در شورای شهر خالی است، اظهار داشت: تا این لحظه به طور مستقل وارد انتخابات شده ام و اگر مراحل تأیید صلاحیت و تشریفات قانونی طی شد و پیشنهادی از طرف گروههای سیاسی برای حمایت دریافت کردم، به طور جدی درباره آن فکر می‌کنم.

وی جناحی و حزبی شدن را یکی از آفات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: اگر توفیق حضور در شورای شهر را داشتم، فارغ از خط مشی خودم و با دید فنی و حقوقی و صنفی در شورا حضور می‌یابم.

این وکیل دادگستری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی وی از مدیریت شهری تهران در 12 سال اخیر تصریح کرد: ورود من به انتخابات فارغ از خطوط سیاسی است و شهردار محترم فعلی هم، خط سیاسی مخصوص به خود را دارد و هیچ عملکردی نیز فارغ از نقاط مثبت و منفی نیست.

کوهپایه زاده در ادامه درباره آخرین خبرها از پرونده موکل خود (بابک زنجانی، متهم پرونده فساد نفتی) گفت: رأی دادگاه بدوی توسط دیوان عالی کشور تأیید شده و وقتی رأی تأیید می‌شود، برای اجرا به اجرای احکام سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش از این رأی، استیفای حقوق بیت‌المال و رد مال است که در این رابطه یک اجماع ملی وجود دارد که فرایند رسیدگی به این پرونده باید منتهی به تسویه بدهی و بازگشت پول به خزانه دولت شود و مجازات تنبیهی، بحث دیگری است.

وکیل پرونده بابک زنجانی تصریح کرد: با همکاری موکلم، اقداماتی برای پرداخت بدهی و بازگشت اموال در دست انجام است، اما در رابطه با اینکه آیا برای جلوگیری از حکم اعدام قطعی راه قانونی وجود دارد یا خیر، باید بگویم که در مواد 474 و 477 قانون آئین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده است که حتی از آراء قطعی مراجع عالی نیز می‌توان درخواست اعاده دادرسی کرد.

کوهپایه زاده اظهار داشت: بر این اساس، اگر رأی صادر شده خلاف بین شرع باشد، با تشخیص رئیس قوه قضاییه می‌توان اعاده دادرسی کرد که در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده‌ام.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان