داستان های خوشمزه/ این قسمت: پاستا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

غذا یکی از نیازهای اولیه‌ی بشر است. امروزه آشپزی به هنری گسترده تبدیل شده و روز‌به‌روز پیشرفت بیشتری می‌کند. سرآشپز‌ها و متخصصین این رشته، همواره به فکر خلق طعم‌های جدید و متفاوت هستند. اما با‌ این‌وجود، هنوز هم غذاهای کلاسیک، مورد استقبال افراد مختلف قرار می‌گیرند.

بنیتا در این سری مقالات به توضیح تاریخچه و طرز تهیه‌ی خوراکی‌های کلاسیک جهان می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخ پر فراز و نشیب پاستا!

پاستا

پاستا معروف‌ترین غذای ایتالیایی است. پاستا، بخشی از تاریخ ایتالیا را تشکیل داده. بعضی از مردم این غذای لذیذ را بین‌المللی می‌دانند که علت آن، انتقال این غذا به سایر سرزمین‌ها در زمان مهاجرت ایتالیایی‌ها است.

پاستا جزء غذاهای بسیار قدیمی است و تاریخ آن به صدها سال قبل برمی‌گردد. بعضی از افراد باور دارند، که مارکوپولو در سفرش به چین پاستا را با خود آورده است. در زمان ماکوپولو، نودل در ایتالیا وجود داشته. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نوعی نودل در روم مصرف می‌شده که آرد مورد استفاده‌ درآن، همان آرد مورد استفاده در پاستای امروزی بوده است. این نوع آرد «لاگین» نام داشته که در واقع ریشه‌ی کلمه‌ی لازانیا هم به این نام بر‌می‌گردد.

پاستا

این غذا که اولین بار در قرن یکم پس از میلاد مسیح مشاهده شده، طرز پخت متفاوتی نسبت به پاستاهای امروزی داشته. در پخت این غذا از جوشاندن کمک نمی‌گرفتند، بلکه آن را در فر قرار می‌دادند. «لاگین» با پاستای امروزی فرق دارد و نمی‌توانیم بگوییم مشابه است. شواهدی از روش سرو کردن پاستا در گذشته وجود ندارد. امروزه، با وجود کارخانه‌های متعدد در سراسر جهان، هنوز هم ایتالیا تولید کننده‌ی اصلی پاستا است و بهترین آرد سمولینا (آردی که پاستا از آن درست می‌شود) در ایتالیا تولید می‌شود.

پاستا آلفردو مرغ و پنیر

پاستا

شما می‌توانید، در عرض چند دقیقه این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. مدت زمان اماده‌سازی این غذا 45 دقیقه است.

پاستا

مواد لازم:

شیر                                                  1 و یک چهارم پیمانه

سس آلفردو                                       1 پیمانه

پنیر پارمسان                                     2 قاشق غذاخوری

تخم جعفری                                      1 قاشق غذاخوری

پودر سیر                                           یک چهارم قاشق غذاخوری

پاستا فتوچینی                                   1 بسته

سینه‌ی مرغ بدون استخوان                  5 عدد (کوچک)

پنیر موزارلای رنده شده                       1 فنجان

طرز تهیه:

در ابتدای کار، فر را تا دمای 400 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. در یک ماهیتابه‌ی بزرگ، شیر و سس آلفردو را با حرارت ملایم بجوشانید و  مدام هم بزنید. پنیر پارمسان را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. سپس پودر تخم جعفری و سیر را اضافه کنید. فتوچینی را از قبل بجوشانید، آبکش کنید و  بگذارید سرد شود. فتوچینی سرد را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام قسمت‌هایش  به سس آغشته شود. مواد را در ظرف مناسب فر و سرو بریزید و سینه‌ی مرغ را روی آن بچینید. و روی مخلوط را با پنیر پارمسان بپوشانید. ظرف را به مدت 30 دقیقه، در فر قرار دهید. مطمئن شوید که مرغ‌ها خوب پخته‌اند. نوش جان!

می‌توانید «داستان های خوشمزه/ این قسمت: پائِیا» را نیز بخوانید.

گردآوری و ترجمه: زهرا محمدی

منابع: Kraftrecipes، lifeinitaly، pbs، internationalpasta


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر