رفع چربی‌های دور کمر را با این حرکات!

وقتی پای چربی‏های کیسه برنجی پهلو‌ها در میان باشد، حتما در انتخاب لباس مناسب دچار مشکل می‌شوید. هر لباس خوش‌دوخت و خوش‌رنگی را که بر تن می‌کنید باز هم این چربی‏ها نمایان می‌شوند. اگر زودتر فکری به حال این چربی‏ها که درست در پهلو‌ها جا خوش کرده‏اند نکنید، به‌زودی دچار مشکل خواهید شد.

مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: وقتی پای چربی‏های کیسه برنجی پهلوها در میان باشد، حتما در انتخاب لباس مناسب دچار مشکل می‌شوید. هر لباس خوش‌دوخت و خوش‌رنگی را که بر تن می‌کنید باز هم این چربی‏ها نمایان می‌شوند؛ مگر اینکه سراغ لباس‏های رنگ تیره با سایز بزرگ بروید که باز هم این چاره کار نیست. این چربی‏‌ها خانم و آقا نمی‏شناسد و نه‌تنها خانم‏ها بلکه برخی از آقایان هم از این مشکل رنج می‏برند. به همین دلیل اگر زودتر فکری به حال این چربی‏ها که درست در پهلوها جا خوش کرده‏اند نکنید، به‌زودی دچار مشکل خواهید شد.

اولین قانونی که باید رعایت کنید اجرای یک رژیم غذایی صحیح و علمی است و بعد از آن انجام ورزش‏های هوازی و حرکات ورزشی مربوط به تمام نقاط بدن که می‏تواند در کاهش این چربی‏ها موثر باشد. در این شماره بهزاد زارع دارای مدرک  عالی مربیگری از کمیته ملی المپیک چند حرکت ورزشی را به شما معرفی ‏می‌کند که با کمک این حرکات می‏توانید از شر این کیسه‌های برنج که در کاهش اعتماد به نفس‌تان بی‏تاثیر نبوده است، خلاص شوید.

عضلات لگن
 
مثل استکان شوید

برای انجام حرکت اول بهتر است برای حفظ تعادل از یک دیوار خالی کمک بگیرید. ابتدا دست‏های‌تان را صاف کنید و روی دیوار قرار دهید. فاصله‏ای که باید با دیوار داشته باشید 30 سانتی‌متر است. طبق عکس روبه‌روی دیوار ایستاده و پای راست را از ناحیه لگن به سمت عقب تا جایی که امکان دارد بلند کنید. وقتی پا را به سمت عقب بلند می‌کنید خواه‌ناخواه از ناحیه زانو، پا کمی خم می‏شود که طبیعی است به همین خاطر نیازی به صاف نگه داشتن زانوها نیست. برای انجام این کار باید 30 بار پا را بلند کرده و دوباره به حالت اول بازگردانید. سپس برای استراحت دادن پای راست، پای چپ را بلند کنید. این حرکت در پنج ست 30 تایی انجام می‏شود.
 

 
 
حرکت موازی
 
مثل استکان شوید

حرکت دوم تا حدودی مانند حرکت اول است و تنها تفاوتش این است که روی زمین انجام می‏شود. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید دو کف دست را روی زمین گذاشته و پاها را به صورت دو زانو به موازات دست‌ها قرار دهید. بعد از اینکه در حالت مناسب قرار گرفتید، ابتدا پای راست را به سمت عقب در جهت بالا بلند ‏کنید. این حرکت باید به صورت سه ست 20 تا 30 تایی انجام داده شود.
 

 
 
عضلات کمر
 
مثل استکان شوید

به پشت روی زمین دراز کشیده و پاها را جمع کنید. در این حالت سعی کنید با کمک عضلات، کمر را به سمت بالا بکشید. این حرکت بهتر است طوری انجام شود که به کمرتان فشاری وارد نشود. انعطاف‌پذیری بدن افراد با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل برخی از افراد می‏توانند کمر خود را بالاتر و برخی دیگر در زاویه پایین‌تر آن را حرکت دهند. اگر بیش از اندازه کمر خود را بلند کنید، ممکن است به کمرتان آسیب وارد شود. حرکت سوم هم مانند حرکت قبل به صورت سه ست 20 تایی انجام می‏شود.
 

 
 
بلند کردن کمر
 
مثل استکان شوید

به تصویر مقابل توجه کنید، دقیقا مانند شکل باید این حرکت انجام شود. روی شکم دراز بکشید و سپس دست‌ها را در کنار سر قرار دهید. برای قرار دادن دست‏ها نیازی به زاویه خاصی نیست و تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که دست‏ها در جای درست قرار گرفته شوند سپس با کمک دست‏ها کمر را بلند کنید. این حرکت برای افرادی که مبتدی هستند و هنوز عضلات‌شان به انجام حرکات ورزشی عادت نکرده است تا حدودی دشوار است. همچنین این افراد بهتر است در دفعات اول به کمر خود فشار وارد نکنند و به همان اندازه‏ای که کمر قادر به بلند شدن است، اکتفا کنند.
 

 
 
حرکت انقباضی
 
مثل استکان شوید

همانطور که روی زمین دراز کشیده‏اید حرکت پنجم را انجام ‏دهید. دوباره شکم را روی زمین قرار داده و دست‏ها را مطابق شکل نگه دارید. بعد از آن هر دو پا را تا جایی که امکان دارد از روی زمین بلند کنید و به سمت پشت بکشید. این حرکت مانند حرکات قبلی نیست زیرا هر دو پا با هم بلند می‏شوند در صورتی که در مراحل گذشته هر یک از پاها به صورت جداگانه حرکات را انجام می‏دادند. هنگام انجام این حرکت متوجه می‏شوید که به ناحیه کیسه برنجی فشار وارد می‏شود و تنها علتش هم این است که قسمت باسن و کمر انقباض پیدا می‌کند و دوباره به حالت اول برمی‌گردد.
 

 
90 درجه
 
مثل استکان شوید

طبق تصویر پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و به زاویه 90 درجه خم شوید و دوباره به حالت اول بر‏گردید. زاویه‌ای که کمر را خم می‌کنید دقیقا 90 درجه نیست نزدیک به این زاویه است؛ یعنی اگر به این اندازه خم شوید، کافی است.
 
مثل استکان شوید

 
 
مسگری
 
مثل استکان شوید

برای انجام این حرکت شما نیاز به یک دمبل سبک وزن دارید. در خیلی از خانه‌ها دمبل‏هایی وجود دارد که فقط برای حرکت‏های ساده خانگی استفاده می‏شود و در انجام این حرکت هم می‏توان از همان دمبل‏ها استفاده کرد. دمبل را در دو دست گرفته و دست‏ها را به سمت روبه‌رو بکشید. سپس 30 بار از ناحیه کمر به سمت چپ بچرخید و دوباره به حالت اول باز‏گردید. سپس از سمت راست شروع به چرخیدن کنید. به این حرکت مسگری گفته می‏شود؛ یعنی صاف ایستاده و کمر را به سمت چپ چرخانده و مجددا به سمت روبه‌رو بازگردید.
 
مثل استکان شوید

 
 
کار با چوب
 
مثل استکان شوید

در حرکت هشتم دمبل را کنار گذاشته و با کمک یک چوب صاف و بلند حرکت بعدی را شروع کنید. برای انجام این حرکت نیاز است که پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و سپس چوب را در پشت سر قرار دهید و سر چوب را از دو طرف با دست نگه دارید. سپس به سمت چپ 30 بار چرخیده و بعد دوباره بایستید و بعد از چند ثانیه از سمت راست 30 بار این کار را انجام دهید.
 
مثل استکان شوید

 
 
انحنای کمر
 
مثل استکان شوید

صاف بایستید و پاها را کمی از عرض شانه بازتر کنید سپس دوباره دمبل را با دو دست نگه دارید.
 
مثل استکان شوید

دست‏ها را به جلو کشیده و کمر را کمی به سمت عقب خم کنید. توجه داشته باشید انحنایی که به کمر داده شده است نباید به اندازه‏ای باشد که به آن فشار بیاید. پس به قدری به عقب کمر را خم کنید که باعث به هم خوردن تعادل‌تان نشود.
 
مثل استکان شوید
 
 
 
این نکات را به خاطر داشته باشید

• این حرکات برای افرادی که مشکل دیسک کمر یا به‌طور کلی مشکلات کمری دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‏شود. اغلب این حرکات تا حدودی به کمر فشار وارد می‌کنند. همچنین اگر حرکت‏های نشان داده شده مطابق شکل انجام نشود نه‌تنها پیامد دلخواه را همراه ندارد بلکه ممکن است به کمر هم آسیب وارد کند. اما در مقابل این ورزش هیچ فشاری به زانوها وارد نمی‌کند. پس افرادی که مشکل زانو دارند بدون هیچ محدودیتی می‏توانند برای آب کردن چربی‏های کیسه برنجی‏شان این حرکات را انجام دهند.

• افرادی که مشکل چاقی به‌خصوص در ناحیه پهلو دارند، باید بدانند که فقط با انجام این حرکات قادر به از بین بردن این چربی‌ها نیستند. این حرکات اگر به‌درستی انجام شوند، فقط باعث قوی شدن عضلات می‏شوند. در صورتی که در کنار تمرینات هوازی اگر از یک رژیم غذایی اصولی استفاده شود، لاغری را برای افراد همراه خواهد داشت.

• بهترین راه برای از بین بردن چربی‌های ناحیه شکم، پهلوها و پشت انجام تمرینات هوازی است بنابراین برای از بین بردن چربی‏ها باید حداقل سه بار در هفته و هر بار بین 30 تا 60 دقیقه ورزش‏های هوازی مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و. . . را بدون وقفه انجام داد.

• نکته دیگری که باید به آن توجه داشت دریافت کالری روزانه است که باید با یک برنامه‌ریزی اصولی این میزان را کاهش داد. شما می‏توانید وعده‌های غذایی‌تان را به صورت کم‌حجم‌تر در پنج وعده مختلف میل کنید. همچنین از مصرف انواع غذاهای آماده و پرچرب بپرهیزید.

• انجام حرکات نمایش داده شده در عکس‌ها در صورت تلفیق با تمرینات هوازی باعث کاهش حجم چربی در نقاط ذکر شده و عدم افت عضلات می‏شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان