ماهان شبکه ایرانیان

فولکس پیشتاز بازار اتومبیل چین

خودرو‌های محبوب چینی‌ها در سال ۲۰۱۸

برندهای فولکس‌واگن، جیلی، هوندا، تویوتا، بیوک و نیسان خودروسازان بزرگی هستند که موفق به کسب رتبه‌های اول تا ششم پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین شده‌اند

فرادید؛ رشد نیمه نخست سال 2018 بازار چین با ثبت نرخ رشد 8.5درصدی فروش در ماه می تثبیت شد تا به این ترتیب کل فروش اتومبیل در 5 ماهه نخست سال در کشور چین به بیش از 9.850میلیون دستگاه برسد. بر این مبنا بازار اتومبیل‌ چین در 5ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 6.7درصد رشد داشته است.
 
خودروهای محبوب چینی‌ها در سال 2018
 
به گزارش فرادید، نگاهی به آمار فروش برندهای مختلف در بازار چین نشان می‌دهد بزرگترین بازار خودرو جهان با رشدی 8.5درصدی در ماه می2018، آمار فروش خود را به بیش از 1.850 میلیون دستگاه رسانده ضمن اینکه سدان‌ها، شاسی‌بلندها، خودروهای ام‌‌پی‌وی و محصولات الکتریکی به ترتیب با فروشی معادل 965، 749، 133 و 102 هزار دستگاه موفق به کسب نرخ‌های رشدی معادل 14.7، 6.6، 15.7 و 126 درصد شدند که حکایت از رونق خرید محصولات سبز و ادامه استقبال چینی‌ها از محصولات سدان دارد.
 
هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با 107 و 114 هزار دستگاه فروش در می2018، مجموع تولید خود را به 536 و 504 هزار دستگاه رساندهاند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم میکند.

اما در این مدت برندهای فولکس‌واگن، جیلی، هوندا، تویوتا، بیوک و نیسان خودروسازان بزرگی هستند که موفق به کسب رتبه‌های اول تا ششم پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین شده‌اند. فولکس که سال‌هاست به صورت سنتی این جایگاه را دارد، در این ماه مجموعا با رشد7.9 درصدی حدود 247 هزار دستگاه خودرو فروخته تا مجموع فروشش را با یک صعود ملموس و 5.5 درصدی به بیش از 1.285میلیون دستگاه برساند. جیلی با یک اختلاف فاحش نسبت به فولکس توانسته در یک ماه بیش از 50درصد رشد کند و با فروشی 115هزار دستگاه در می 2018، کل فروشش را به بالای 600هزار دستگاه در این 5ماه برساند.
 
هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با 107 و 114 هزار دستگاه فروش در می2018، مجموع تولید خود را به 536 و 504 هزار دستگاه رسانده‌اند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم می‌کند.
 
بیوک و نیسان نیز که از موفق ترین خودروسازان خارجی بازار هستند با فروشی معادل 80 و 95 هزار دستگاه در یک ماه، به ترتیب 443 و 439 هزار دستگاه در این 5ماهه به خریداران چینی خودرو فروخته‌‌اند. هرچه آمریکایی‌ها در پی دعاوی تجاری اخیر ترامپ با رهبری چین دچار نوسان فروش شده‌اند، این محصولات بومی و بنردهای شرقی نظیر بائوجون چین و هیوندای کره جنوبی هستند که رشد فروشبسیار بالایی را در این ماه به ثبت رسانده‌اند.
 

اما در بین ده خودرو موفق بازار چین نام 7محصول خارجی و 3اتومبیل چینی دیده می‌شود. برمبنای گزارشی که اخیرا وزارت صنایع سنگین چین از وضعیت تولید خودرو در این کشور در ماه می 2018 منتشر کرده، پس ازفولکس واگن لاویدا سدان که حاکم بلامنازع بازار خودرو چین است، نیسان سیلفی، تویوتا کورولا، وولینگ هونگ‌گوانگ، هاوال اچ6، فولکس‌های جتا و تیگوان، بائوجون 510، فولکس‌های سری سانتانا و ساگیتار در رتبه های دوم تا دهم پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار بزرگ چین قرار دارند.
 
هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با 107 و 114 هزار دستگاه فروش در می2018، مجموع تولید خود را به 536 و 504 هزار دستگاه رساندهاند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم میکند.

پس از این خودروها نیز محصول مدرن جیلی با نام بووی، شورولت کاوالیر، فولکس ماگوتن، جیلی ای‌سی7، بیوک انویژن، هیوندای الانترا، تویوتا لوین، فولکس بورا، هوندا سیویک و گک ترامپچیGS4 جزو پرفروش‌ترین محصولات این بازار هستند.
 
 
یک حساب سرانگشتگی نشان می‌دهد فولکسی‌ها موفق شده‌اند ضمن احاطه کامل بر بازار چین، طوری مشتریان را قانع کنند که در بین 20 اتومبیل پرفروش بازار نام 8 خودرو این برند در بالاترین ردیف‌ها باشد. این استقبال نشان می‌دهد چینی‌ها تا چه اندازه عاشق خودروساز مردمی ژرمن‌تبار بوده و چه سهم بزرگی در موفقیت روباه آلمانی دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان