ماهان شبکه ایرانیان

کارگروه ششمین دوره این جایزه در نخستین جلسه خود مصوب کرد؛

رتبه‌بندی وزارت ارشاد دیگر ملاک جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها نیست

کارگروه ششمین دوره جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها در اولین جلسه خود، ملاک انتخاب رسانه‌ها برای شرکت در این جایزه را در سال جاری، به جای طرح رتبه‌بندی وزارت ارشاد، فراخوان عمومی، اعلام کرد.

رتبه‌بندی وزارت ارشاد دیگر ملاک جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نخستین جلسه کارگروه ششمین دوره جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها، با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

در این جلسه، پس از بحث و گفتگو درباره کلیات این جایزه و نحوه اجرای مراحل مختلف آن تصمیماتی بدین ترتیب اتخاذ شد:

1. عنوان جایزه از «جایزه فرهنگستان به مطبوعات» به «جایزه فرهنگستان‌ به رسانه‌ها» تغییر یافت.

2. در سال‌های گذشته ملاک انتخاب نشریات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برای شرکت در جایزه فرهنگستان، طرح رتبه‌بندی وزارت ارشاد بود که مقرر شد امسال از فراخوان به جای رتبه‌بندی استفاده شود.

3. اعلام دلایل کلی انتخاب رسانه‌های برگزیده در بیانیه پایانی و اعلام نتایج به صورت شفاف همراه با جزئیات در وبگاه فرهنگستان.

4. افزوده شدن گروه نشریات کودک و نوجوان به جایزه فرهنگستان.

5. معرفی نماینده معاونت مطبوعاتی برای شرکت در جلسات کارگروه جایزه فرهنگستان.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد مسائل مربوط به جزئیات برگزاری جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها، با حضور نماینده معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حل و فصل شود.

حمید ضیائی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان‌الله حجتی، مشاور اجرائی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ، محمد دبیرمقدم، معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان، حسن ذوالفقاری، مدیر گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان، مریم دانشگر، معاون گروه آموزش، فرناز صادقی، عضو هیئت علمی و پژوهشگر گروه آموزش، محمدرضا ترکی، عضو وابسته و مدیر گروه ادبیات انقلاب اسلامی، موسی اسوار، عضو پیوسته فرهنگستان، نسرین پرویزی، معاون گروه واژه‌گزینی و فرهنگ‌نویسی، ایرج فرجی، کتابدار فرهنگستان، مائده نیک‌سرشت، مسئول فنی سامانه جایزه فرهنگستان به رسانه‌ها، و مرتضی قاسمی، سرپرست روابط عمومی فرهنگستان، از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان