مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با میزان خبر داد

صدور سند برای ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی/ بیشتری همکاری را اداره کل محیط زیست داشته است

سلامتی گفت: با تلاش گسترده همکاران در اداره کل ثبت اسناد استان قم برای حدود ۴۰۰ هزار هکتار از املاک و اراضی دولتی استان قم سند صادر شده است.

سیروس سلامتیسیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به میزان املاک و اراضی دولتی که در سال 95 سند دار شده اند گفت: با تلاش گسترده همکاران در اداره کل ثبت اسناد استان قم حدود برای 400 هزار هکتار از املاک و اراضی دولتی سند صادر شده است.

وی گفت: در این راستا اداره کل محیط زیست استان قم بیشترین همکاری و ادارات منابع طبیعی و آب منطقه ای کمترین همکاری را با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم داشته‌اند.

این مقام قضایی تضریح کزد: اهمیت سنددار شدن اراضی دولتی در این است که درصد زیادی از املاک در تصرف و مالکیت ادارات مختلف است که با تکمیل اطلاعات و ثبت نقشه باعث جلوگیری از تصرف، جعل اسناد و دعاوی حقوقی علیه آنان می‌شود.

سلامتی درخصوص میزان اسناد صادر شده در راستای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن (به تفکیک روستا و شهر) گفت: در سال 95 بیش از 300 سند روستایی و 70 سند شهری در راستای قانون فوق صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم درباره مزایای سامانه جامع ثبت شرکت‌ها گفت: توسعه بهبود فضای کسب و کار، بهداشت حقوقی، تسریع در امر فرآیند ثبت، تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکتها، کاهش تردد ارباب رجوع،  تسریع در پاسخگویی متقاضیان ثبت از جمله مزایای سامانه جامع ثبت شرکت‌ها است.

وی در پایان گفت: در سال 95 حدود 175 هزار خدمت به مردم ارائه شده که عمده آن مربوط به دفاتر اسناد رسمی است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر