آیا امواج وای فای موجب سقط جنین می‌شود؟

مجله اینترنتی ستاره نوشت: مهمترین تاثیر وای فای بر جنین خطر سقط جنین و تاثیر بر مغز جنین است. در این مقاله توضیحاتی کامل درباره تاثیر وای فای بر جنین، حساس‌ترین زمان بارداری، روش‌های جلوگیری از اثرات نامطلوب وای فای بر بدن مادر و جنین و تاثیر وای فای بر رشد نوزادان و کودکان بیان شده است.

وای فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر است. از شایع‌ترین عوارض وای فای می‌توان به سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی اشاره نمود. از عوارض وای فای بر جنین، غافل نشویم که مهمترین آن احتمال سقط جنین است.

تاثیر وای فای بر جنین چیست؟
تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض اشعه‌ھا در دوران، اثرات بدی روی جنین در حال رشد می‌گذارد و عوارض جبران ناپذیری را برای مادر خواهد داشت. تنها وای فای بر سقط جنین تاثیر گذار نیست بلکه تمامی وسایل زندگی که با امواج مغناطیسی کار می‌کنند نیز داری این امواج هستند و به نوبه خود بر این مسئله تاثیر می‌گذارند. در ادامه به مهم‌ترین موارد عوارض وای فای بر روی جنین اشاره می‌شود:

شایع‌ترین عوامل سقط جنین، مربوط به زنانی می‌شود که نزدیک محل عبور برق‌های فشار قوی و در کانون امواج مغناطیسی مانند وای فای زندگی می‌کنند. این زنان ممکن است با مشکلاتی در باروری، زایمان زودرس و مشکلاتی در وزن جنین مواجه شوند.

مشکلات باروری و زایمان نیز از نتایج تاثیر وای فای بر جنین است. زنانی که قبل از بارداری در نزدیکی امواج مغناطیسی قرار دارند ممکن است در اثر آسیب‌هایی که این امواج بر روی رحم و تخمدان آن‌ها می‌گذارد در آینده با مشکل باروری و زایمان رو برو شوند.

سقط جنین و زایمان زودرس بر اثر امواج الکترومغناطیسی مهم‌ترین تاثیر وای فای بر جنین می‌باشد.

بیش فعالی نیز از نتایج تاثیر وای فای بر جنین است. قرار گرفتن مادر در معرض امواج تلفن همراه در دوران بارداری بر تکامل مغز جنین تاثیر می‌گذارد و می‌تواند موجب بروز بیش فعالی شود. بنابراین تلفن‌های همراه می‌تواند در دوران بارداری بر مغز جنین اثر بگذارد.

از آنجایی که سلول‌های عصبی در دوران جنینی بیشترین رشد را دارند، بیشترین تاثیر وای فای بر جنین نیز بر این قسمت خواهد بود که مهم‌ترین بخش رشد جنین در دوران بارداری است.

کدام اشعه ها برای زنان باردار خطرناک هستند؟
شایع‌ترین اشعه‌ای که نباید در معرض آن قرار گرفت، اشعه ایکس است؛ علاوه بر اشعه ایکس، زنان باردار باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه‌ھای موبایل و تابش‌ھای ھسته‌ای اجتناب کنند.

ھر چند اشعه، بدون وزن و بو و نامرئی است، اما در حقیقت، می‌تواند بر جنین اثر کند و نقایص جنینی را ایجاد نماید. این امواج یک دوز ایمن و سالم دارند که اگر از آن حد گذشت، دیگر به عنوان یک خطر محسوب می‌شوند.

اشعه‌ھای قوی مانند اشعه ایکس، گاما، آلفا و بتا نیز توانایی تغییر در اتم‌ھا را دارند، بنابراین می‌توانند با تاثیر بر سلول‌ھای جنینی، مشکلات ساختاری را برای جنین در حال رشد ایجاد کنند.

در مورد ام. آر. آی که امواج مغناطیسی و رادیویی با هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌گویند در 4 ماه اول دوران بارداری نباید انجام شود، چون برای جنین ضرر دارد و به آن آسیب می‌رساند.

چه دوره ای از بارداری حساس تر است؟
حساس‌ترین زمان برای ابتلای جنین به مشکلات و بیماری‌ھا، از ابتدای حاملگی تا حدود 15 ھفته پس از بارداری می‌باشد. اگر جنین طی این مدت در معرض اشعه قرار بگیرد، دچار نقایص ھنگام تولد و عقب ماندگی ذھنی می‌شود. کاھش رشد و آسیب‌ھای شدید مغزی جنین از عوارض تماس مستقیم با اشعه در 15 ھفته اول بارداری می‌باشد.

پس از گذشت 26 ھفته از بارداری، اگر جنین در معرض اشعه قرار گیرد، کمتر احتمال دارد دچار عوارض شدید شود، اما باز ھم در معرض خطر می‌باشد و باید مراقب بود.

اگر در دوران بارداری، با توصیه پزشک مجبور به پرتو درمانی و یا استفاده از اشعه ایکس شدید، حتماً محافظ محکمی بر روی ناحیه شکم و رحم خود قرار دھید تا جنین کمتر آسیب ببیند.

چگونه از اثرات نامطلوب وای فای بر بدن جلوگیری کنیم؟
یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آن‌ها فاصله بگیرید.

در زمان‌هایی که از این وسایل استفاده نمی‌کنید، لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.

استفاده از موبایل برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر این استفاده از حد مجاز تجاوز کند، خطرناک خواهد بود. وقتی مادر باردار، در اثر استفاده زیاد از موبایل دچار سردرد و ناراحتی‌هایی شد، این یعنی امواج بیش از حد مجاز روی او تاثیر گذاشته و این ممکن است بر جنین نیز تاثیر بگذارد و حتی خطراتی هم برای جنین ایجاد کند.

سعی شود از گوشی موبایل زمان‌هایی که بسیار ضروری است و جایگزینی وجود ندارد استفاده کنید، تماس‌های تلفنی خود را تا حد امکان کوتاه کنید تا گوشی بیش از حد با شما در تماس نباشد.

موبایل را در جیب یا نزدیک شکم‌تان قرار ندهید، به جای استفاده از اینترنت خط از وای‌فای موبایل استفاده کنید تا این‌گونه در معرض اشعه کمتری قرار بگیرند.

اگر در نزدیکی محل زندگی شما امواج و میدان‌های الکترو مغناطیسی قوی وجود دارد، چون این امواج بر روی سلول‌های در حال شکل‌گیری جنین تاثیر می‌گذارد، بهتر است قبل از مشخص شدن نتیجه بارداری لباس ضد امواج بارداری تهیه کنید و بلافاصله بعد از مثبت بودن نتیجه بارداری از آن استفاده نمایید.

تاثیر وای فای بر رشد نوزادان و کودکان چیست؟
کودکانی که به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند ممکن است در سیستم رشد آن‌ها اختلال ایجاد شود. به طوری که این اشعه‌ها ساختن پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد کودک مشکلاتی به‌وجود می‌آید. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد، پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن‌های خود کوتاه‌تر و کوچک‌تر بمانند.

توصیه کارشناسان و پزشکان به والدین این است که در مورد استفاده فرزندان‌شان از اینترنت وای فای قوانینی مشخص کنند که کودک از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند و بخشی از زمان خود را با فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی و در کنار دوستان بودن، سپری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان