در ادامه جنگ تجاری آمریکا و اروپا؛

اقدامات تلافی جویانه تازه اتحادیه اروپا علیه آمریکا

کمیسیون اروپا اعلام کرد این اقدامات جدید تلافی جویانه با هدف حمایت از صنایع فولاد کشورهای اروپایی به اجرا در می آید که دیگر در آمریکا بازاری ندارند.

اقدامات تلافی جویانه تازه اتحادیه اروپا علیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای منفی تعرفه های سنگین 25 و 10 درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا اقدامات تلافی جویانه تازه ای علیه آمریکا از فردا پنجشنبه به اجرا می گذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد این اقدامات جدید تلافی جویانه که « اقداماتی حفاظتی » نام گرفته است با هدف حمایت از صنایع فولاد کشورهای اروپایی به اجرا در می آید که دیگر در آمریکا بازاری ندارند.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور بازرگانی اروپا، در بیانیه ای در همین باره اعلام کرد عوارض گمرکی آمریکا، داد و ستدهای تجاری میان آمریکا و اروپا را از مسیر اصلی منحرف می کند و این امر زیان و ضرر زیادی متوجه صنایع فولاد اتحادیه اروپا و کارگرانی می کند که در این بخش کار می کنند.

وی افزود ما برای حفاظت از صنایع فولاد خود در مقابل افزایش واردات چاره ای جز اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی نداشتیم.

اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی اروپا علیه آمریکا 23 قلم محصول فولادی را در بر می گیرد که اکنون به طور موقت به اجرا در آمده است. اجرای موقت این اقدامات در طول مهلت تحقیق کمیسیون اروپا خواهد بود. بعد از آنکه تحقیق کمیسیون اروپا انجام گرفت درباره اینکه چه اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی علیه آمریکا به اجرا در‌آید تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت. پیش بینی می شود تصمیم گیری در این خصوص در اوایل سال دو هزار و نوزده انجام گیرد.

بر اساس این گزارش اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی شکل نرخ های تعرفه ای سهیمه ای به خود خواهد گرفت.آمریکا در اقدامی تنبیهی علیه اتحادیه اروپا، از اول ژوئن سال 2018 تعرفه های واردات فولاد از این اتحادیه را، 25 درصد افزایش داده است. اتحادیه اروپا به همین علت از آمریکا به سازمان جهانی تجارت، سازمانی بین المللی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین بازرگانی در سطح جهان و حل و فصل اختلافات تجاری میان کشورهای عضو را برعهده دارد، شکایت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان