ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در گفت‌وگو با میزان:

۸۲ درصد پرونده‌های شعب ویژه زندان با صلح وسازش به نتیجه رسیده اند

مهدی تقی زاده گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان با صلح وسازش به پایان رسیده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه در استان کرمان 8 شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 82 درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان با صلح و سازش به پایان رسیده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد.

این مقام قضائی تصریح کرد:با توجه به قانون جدید شورا‌های حل اختلاف هم اکنون تعداد 340 شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال بوده که از این تعداد 118 شورای شهری رأیی و 120 شورای شهری صلحی و تعداد 102 شورای حل اختلاف روستایی است و به عبارت دیگر 35 درصد شهری ویژه و 35 درصد شهری صلحی و 30 درصد روستایی است.

تقی زاده با اشاره به آمار عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سه ماهه اول امسال بیان کرد: تعداد 34 هزار و 319 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که میانگین تعداد پرونده‌های مختومه به ازاء هر شورای شهری (رایی) در سه ماهه اول سال 1397 (210) فقره و به ازاء هر شورای شهری (صلحی)، (64) فقره و به ازاء هر شورای روستایی (18) فقره است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان اعلام کرد: میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 148 فقره بوده است و همچنین از کل پرونده‌های وارده 70 درصد ماده 9 و 22 درصد ماده 11 و 8 درصد ماده 8 است.

تقی زاده خاطرنشان ساخت:در سه ماهه 1397 از کل پرونده‌های مختومه 15 درصد با مصالحه حقوقی و 59 درصد آن‌ها با صدور رای حقوقی و 15 درصد با مصالحه کیفری و 3 درصد با صدور رای کیفری و 8 درصد با قرار عدم صلاحیت مختومه شده است.

به گفته این مقام قضائی در استان کرمان، شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سه ماهه اول سال 1397 مجموعا تعداد 10077 فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند، از سوی دیگر، تعداد پرونده‌های قابل صلح و سازش استان در این سال معادل 22018 فقره بوده است. بدین ترتیب نسبت پرونده‌های صلح و سازش به پرونده‌های قابل صلح معادل 46 درصد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان