بوستان‌های بانوان، تفرجگا‌ه‌هایی خصوصی برای زنان

سال ۱۳۸۷ شورای شهر تهران مصوبه‌ای را به شهرداری ارسال کرد مبنی بر ساخت بوستان‌هایی مختص بانوان. اجرای این مصوبه از سوی شهرداری، حرکت مثبتی در جهت رفاه بانوان بود

بوستان‌های بانوان، تفرجگا‌ه‌هایی خصوصی برای زنان

سال 1387 شورای شهر تهران مصوبه‌ای را به شهرداری ارسال کرد مبنی بر ساخت بوستان‌هایی مختص بانوان. اجرای این مصوبه از سوی شهرداری، حرکت مثبتی در جهت رفاه بانوان بود. هدف از این اقدام مهم، هم جبران بخشی از نیازهای زنان با ایجاد فرصت‌های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بود و هم تأمین سلامت جسمانی و روانی و ارتقای کیفی زندگی فردی و خانوادگی آن‌ها در محیطی امن. در این نوشتار، به‌سراغ اولین بوستان از بوستان‌های بانوان می‌رویم. بوستان‌گردی می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری شهری باشد. با روزچین همراه باشید.

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟

اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن سطح کلسترول خون هستید
این کتاب الکترونیکی برای شماست

کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​

بوستان بهشت مادران؛ نخستین بوستان بانوان

بیست‌و‌دوم اردیبهشت 1387 نخستین بوستان با نام «بوستان بهشت مادران» با مساحتی حدود 20 هکتار گشوده شد. استقبال بانوان از این پروژه به‌حدی‌ بود که مسئولان شهرداری را به ساخت بوستان‌های مشابه در دیگر نقاط کلانشهر تهران ترغیب و تشویق کرد. چنان‌که از سال 1387 تا سال 1391، چهار بوستان دیگر برای استفاده اختصاصی بانوان و انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی آنان راه‎‌اندازی شد.

علاوه‌بر محوطۀ سرسبز و امکانات رفاهی موجود، احداث ساختمانی با عنوان خانۀ فرهنگ حورا در این فضا و برگزاری کلاس‌های آموزشی مثل علوم قرآنی و معارف اسلامی، صنایع‌ دستی، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای خانگی و… کمک می‌کند تا زنان و دختران تهرانی بخشی از اوقات فراغت خود را به بهترین نحو بگذرانند. خانۀ سلامت مادر هم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش سبزی‌کاری در منزل، پرورش گیاهان آپارتمانی، پرورش قارچ خوراکی و توت‌فرنگی، آشنایی با گیاهان آکواریومی و… کرده است که یکی دیگر از اقدامات مفید و مثبت این مجموعه است.

روزچین به تمام بانوان توصیه می‌کند که یک روز از روزهای هفته را (به غیر از روزهای تعطیل) به تفریح و گشت‌وگذار در این فضای کاملاً زنانه اختصاص دهند و از قدم‌زدن زیر سایۀ درختان و لمس آفتاب و ورزش در محیطی امن لذت ببرند.

امکانات: پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، خانۀ اسباب‌بازی کودکان، وسایل ورزشی کودکان، دستگاه‌های ورزشی بزرگسالان، استخر و سونا، سالن‌های ورزشی چندمنظوره (بسکتبال، والیبال، تیر و کمان، فوتسال، ایروبیک، یوگا و پینگ‌پنگ)، میز شطرنج، کتابخانه، سالن اجتماعات، خانه فرهنگ، خانه سلامت، مرکز مشاوره، آبشار و آبنما، آلاچیق و باربیکیو، بوفه و فست‌فود، رختکن مجهز به کمدهای قفل‌دار، ایستگاه روزنامه‌خوانی، رمپ معلولین، ویلچِر، تلویزیون شهری، گلخانه، نمازخانه، آبخوری، سرویس بهداشتی.

آدرس: بزرگراه رسالت، بعد از پل سیدخندان، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان کاویان غربی.

تلفن: 22881115(021)

با روزچین همراه باشید تا دیگر بوستان‌های بانوان را به شما معرفی کنیم.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر