ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Mission: Impossible — Fallout رکورد بهترین فروش این مجموعه را می‌شکند

آخرین قسمت مجموعه فیلم «مأموریت غیرممکن» Mission: Impossible بدلکاری‌های زیادی در باکس آفیس اکران خود در آخر هفته انجام داد — و منظور ما تنها سقوط آزادهای تام کروز Tom Cruise ۵۶ ساله و یا پرش‌های او از یک ساختمان به ساختمان دیگر نیست

آخرین قسمت مجموعه فیلم «مأموریت غیرممکن» Mission: Impossible بدلکاری‌های زیادی در باکس آفیس اکران خود در آخر هفته انجام داد — و منظور ما تنها سقوط آزادهای تام کروز Tom Cruise 56 ساله و یا پرش‌های او از یک ساختمان به ساختمان دیگر نیست.
«مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» Mission: Impossible — Fallout از کمپانی‌های اسکای‌دنس Skydance و پارامونت Paramount که بازخوردهای درخشانی دریافت کرد و امتیاز A در سینمااسکور کسب کرد، با 61.5 میلیون دلار فروش در 4306 سالن سینمای آمریکای شمالی اکران شد که بهترین قسمت این مجموعه فیلم و دومین فیلم بزرگ کارنامه‌ی سینمایی تام کروز Tom Cruise، پس از «جنگ دنیاها» War of the Worlds در سال 2005 (با 64.9 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، است. با توجه به این‌که این ششمین قسمت این مجموعه فیلم است، چنین فروشی فوق‌العاده است.این فیلم در خارج از آمریکا هم اعداد و ارقام بزرگی را رقم زد و در 36 مارکت — تنها 40 درصد بازار جهانی — 92 میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی را به 153.5 میلیون دلار رساند که بزرگ‌ترین عدد برای این مجموعه فیلم محسوب می‌شود. پرفروش‌ترین مارکت آن کره جنوبی با 24.5 میلیون دلار بود و از سالن‌های آی‌مکس Imax هم توانست 12.5 میلیون دلار بفروشد. این فیلم هنوز در چین اکران نشده است و تا 31 آگوست در این مارکت اکران نخواهد شد.
کروز Cruise دوباره چند بدلکاری خطرناک مخصوص خود را انجام داد که در یکی از آن‌ها مچ پای این بازیگر در لندن دچار آسیب شد. تولید فیلم برای هشت هفته متوقف شد و بیمه تمام ده‌ها میلیون دلار خسارتی که به خاطر این موضوع به بودجه‌ی 178 میلیون دلاری تولید این فیلم وارد آمد را پوشش داد.عنوان جدید دیگری که در آمریکای شمالی در این آخر هفته اکران شد «تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند!» Teen Titans Go! To the Movies از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و با 10.5 میلیون دلار فروش در 3188 سالن سینما در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت.
«تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند!» Teen Titans Go! To the Movies بازخوردهایی قوی دریافت کرد اما امتیاز B+ در سینمااسکور نصیبش شد. این فیلم اولین فیلم اقتباسی از سریالی انیمیشنی به همین نام در شبکه‌ی کارتون Cartoon است. صداپیشگان این فیلم عبارت‌اند از کریستن بل Kristen Bell، ویل آرنت Will Arnett، گرگ سیپس Greg Cipes، اسکات منویل Scott Menville، کری پیتون Khary Payton، تارا استرانگ Tara Strong و هیندن والش Hynden Walch. این فیلم تنها 10 میلیون دلار بودجه برای ساخت نیاز داشت.

در میان فیلم‌های باقی مانده از هفته‌های قبل، «ماما میا! دوباره شروع کنیم» Mamma Mia! Here We Go Again از کمپانی یونیورسال Universal با کنار زدن «ایکوالایزر 2» Equalizer 2 در جایگاه دوم قرار گرفت. بااین‌وجود «ماما میا! دوباره شروع کنیم» Mamma Mia! Here We Go Again افت نسبتاً شدید 57 درصدی را تجربه کرد و در دومین آخر هفته‌اش با 15 میلیون دلار فروش در 3514 سالن سینما به جمع فروش داخلی 70.4 میلیون دلار رسید که بیشتر از فروش ده‌روزه‌ی فیلم قبلی (با 62.6 میلیون دلار) بود.
در خارج از آمریکا، این فیلم موزیکال زنانه 26.6 میلیون دلار دیگر به دست آورد و به جمع فروش خارجی 96.8 میلیون دلار و جمع جهانی 167.3 میلیون دلار رسید.«ایکوالایزر 2» Equalizer 2 — که اولین مجموعه فیلم دنزل واشینگتن Denzel Washington است — بیش از 60 درصد افت داشت و با 14 میلیون دلار فروش به جمع فروش ده‌روزه‌ی 64.2 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. این فیلم 1.9 میلیون دلار دیگر در خارج از آمریکا در 11 مارکت فروخت و به جمع فروش خارجی 6.1 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 70.3 میلیون دلار دست‌یافت.
فیلم دیگر سونی Sony به نام «هتل ترانسیلوانیا 3» Hotel Transylvania 3 در سومین آخر هفته‌ی خود با فروش تخمینی 12.3 میلیون دلار به جمع فروش 119.2 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت. این فیلم انیمیشنی خانوادگی کار را برای «تایتان‌های نوجوان» Teen Titans دشوار کرد. این قسمت از این مجموعه فیلم 31 میلیون دلار دیگر در خارج از آمریکا فروخت و جمع فروش خارجی خود را به 165 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 284.2 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان