تازه‌ترین اطلاعات درباره دستمزد گلزار

البته در برنامه‌های مشارکتی به دلیل حضور اسپانسر، علاوه بر مبلغی که به عنوان مشارکت در امر برنامه سازی به صداوسیما پرداخت می‌کند، گاهی مبلغی اضافه به مجریان پرداخت می‌شود. اگر اسپانسر برای گلزار بیلبوردی هم درنظر بگیرد هیچ ایرادی ندارد.

باشگاه خبرنگاران پویا: ماجرا از یک مسابقه تلویزیونی با مجری از جنس یک سوپراستار سینمایی شروع شد. رقابتی که براساس یک اپلیکیشن موبایلی در طول هفته پیگیری می‌شود و برگزیدگان نهایی به مسابقه تلویزیونی «برنده باش» شبکه سه راه پیدا می‌کنند و محمدرضا گلزار سوالاتی را مطرح می‌کند و برنده نهایی هم پس از پاسخ به همه سوالات صاحب جایزه میلیونی می‌شود. این تمام ماجرایی است که قبلاً با ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما صحبت کرده بودیم. اما امروز رسانه‌ها پرده‌ای دیگر از این مسابقه تلویزیونی برداشتند و آن به دو نکته دستمزد آقای سوپراستار و ماجرای بخت‌آزمایی آنلاین، اشاره کردند:

*"اساساً بحث مطالعه مطرح نیست و پرسش‌های مطرح در این اپلیکیشن را می‌توان با جستجو در گوگل نیز به سادگی پاسخ داد. این ماجرا صرفاً یک مدل بازی بخت آزمایی است... پرسش اساسی این است که آیا مشکل بخت‌آزمایی حل شده و بخش خصوصی نیز می‌تواند با فروش ژتون، بخت آزمایی آنلاین راه‌اندازی کند یا این امور فقط در حدود شبکه سوم سیما مشروعیت دارد؟! "

*"بالاترین دستمزد تاریخ تلویزیون برای محمدرضا گلزار با بخت‌آزمایی آنلاین؟!

مسابقه «برنده باش» که قرار است به زودی از تلویزیون پخش شود، برخلاف شعار‌های مطرح توسط محمدرضا مجری این برنامه، در راستای دست درآمد کلان است و این رفتار سودجویانه از هم اکنون آغاز شد و این برنامه پیش از آغاز نه تنها هزینه‌هایش را بازمی‌گرداند، بلکه به سوددهی بسیار بالایی برای عوامل آن خواهد رسید که مطالعه هیچ سهمی در آن ندارد؛ مدلی که در یک چارچوب خوش آب‌رنگ قرار داده شده، اما در واقع با یک بخت‌آزمایی آنلاین مواجه هستید".

ناصر کریمان در گفت‌وگویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم شرکت کرد که به شرح ذیل آمده است:

"من واقعاً تعجب می‌کنم این همه هجمه در حالی اتفاق می‌افتد که هنوز برنامه روی آنتن نرفته و کار اپلیکشن روز‌های نخست خودش را طی می‌کند. این حرکت برخی از رسانه‌ها براساس برداشت‌های شخصی انجام شده و من این انتظار را دارم که دوستان رسانه‌ای بعد از تست اپلیکیشن، اظهارنظر کنند که قضاوت بسیار موضوع مهمی است".

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره قطع شدن اپلیکیشن، تصریح کرد: قطع موقت اپلیکیشن اصلاً ربطی به هجمه‌های رسانه‌ای ندارد و فقط به خاطر رند نبودن تایتل اپلیکیشن این توقف موقت انجام شد. چون بالاخره اسپانسر هم از کلیت این برنامه قصد دارد هم به مانور تبلیغاتی‌اش دست پیدا کند و هم درآمدی داشته باشد؛ بنابراین بعد از تایتل رند، اپلیکیشن قابل بهره‌برداری خواهد بود".

هیچ درآمد چند صدمیلیونی در کار نیست

کریمان در پاسخ به این سوال که موضوع بسیاری از رسانه‌ها درآمد چند صدمیلیونی محمدرضا گلزار مجری این برنامه بوده است، تصریح کرد: "من موافق دستمزد‌های چند صد میلیونی محمدرضا گلزار نیستم، چون ما یک کف و سقفی برای پرداخت دستمزد مجریان تلویزیونی داریم. این برآورد‌ها محدود بوده و این چنین برآورد‌هایی را تاکنون نداشته‌ایم. البته در برنامه‌های مشارکتی به دلیل حضور اسپانسر، علاوه بر مبلغی که به عنوان مشارکت در امر برنامه سازی به صداوسیما پرداخت می‌کند، گاهی مبلغی اضافه به مجریان و حتی برای تحولات ساختاری و طراحی لوکیشن هزینه‌های گزافی انجام می‌شود که این موضوع هیچ ربطی به صداوسیما ندارد. چرا که ما مثلا برای محمدرضا گلزار برای هر برنامه یک رقم میلیونی درنظر گرفته‌ایم که اسناد آن هم موجود است و اسپانسر هم مبلغ مضاعفی برای ایشان درنظر می‌گیرد، هیچ ایرادی ندارد. جالب است بدانید صدهزار تومان کف دستمزد ما به مجریان تلویزیونی است و سقف ما هم به پنج میلیون تومان می‌رسد. بعضاً پیش می‌آید برای پروژه مالی که اسپانسری دارد صاحب برند احساس می‌کند در کنار این برنامه بیشتر دیده شود حمایت‌های مالی و پیشنهادات برای دکور و مجری و امکان فنی برنامه قائل بشود و هزینه‌ها را انجام دهد".

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغ اعلام شده روزانه دریافت 52 میلیون تومان تا چند صد میلیون درست است، تأکید کرد: "این مبالغ واقعیت ندارد و اصلاً رسانه ملی هیچ‌وقت قابلیت پرداخت چنین مبالغ هنگفتی را نداشته و ندارد. روال ما در برخورد با اسپانسر‌ها به این صورت است که آن‌ها یک مبلغی را به عنوان پخش تلویزیونی درنظر می‌گیرند که به ما پرداخت می‌کنند و یک هزینه تولید هم مدنظرشان است که با ما تفاهم می‌کنند و ما برآورد به تهیه‌کننده اعلام می‌کنیم. گاهی در این مکانیزم تولید کار مشارکتی، برندینگ برای پیشبرد با کیفیت کار، همچون برنامه «برنده‌باش» یک دکور گران انتخاب می‌کند و یا علاقه دارد به مجری برنامه‌اش هزینه مضاعف‌تری از برآورد سازمانی اختصاص دهد".

اسپانسر بخواهد برای گلزار بیلبورد هم بزند، ایرادی ندارد

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه به ابهامی که برخی در موضوع احسان علیخانی داشتند، چرا ثامن‌الحجج مستقیما به تهیه‌کننده پول داده مگر نباید این فرآیند از بازرگانی صداوسیما گذرانده شود، افزود: "شما دیدید که متهم ردیف اول موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در دادگاه رسمی اعلام کرد پولی فراتر از چارچوب به مجریان تلویزیونی پرداخت نکرده و پولی که به احسان علیخانی داده شده بنابر برآورد‌ها و کاملاً قانونی بوده است. اگر اسپانسر صلاح بداند برای گلزار بیلبوردی هم درنظر بگیرد هیچ مشکل و ایرادی وجود ندارد. اتفاقاً بایستی استقبال کنیم که اسپانسر‌ها برای بالا بردن کیفیت برنامه و جذب مخاطب به کیفیت‌ها توجه میکنند".

واکنش کریمان به حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون...!

کریمان در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر صداوسیما رویه‌ای بر توجه بی‌چون و چرا به سلبریتی‌ها دارد، خاطرنشان کرد: "من قبول ندارم که رسانه ملی در سطح گسترده‌ای از هنرمندان چهره استفاده می‌کند؛ چرا که اگر این طور بود بسیاری از هنرمندان روی آنتن تلویزیون می‌رفتند. ما از هنرمندانی بهره می‌بریم که با چارچوب‌ها و ضوابط ما هماهنگی داشته باشند. حالا این سوال پیش می‌آید که حالا اگر از هنرمندان بهتر و چهره برای سریال‌ها و برنامه‌هایمان استفاده کنیم بهتر است و یا صرفاً به جهت صرفه‌جویی، هم به کیفیت کار لطمه بزنیم و هم میزان مخاطب ما کاهش پیدا کند".

ما به حمایت از کالای ایرانی توجه کردیم

وی با بیان اینکه اپلیکیشن مسابقه "برنده باش" جلوی محتوا‌های غیرارزشی رایانه‌ای را می‌گیرد، اضافه کرد: "گیم‌های وارداتی وقت جوان‌ها را با یکسری محتوا‌های غیرارزشی می‌گیرد، اما راه‌اندازی این اپلیکیشن، هم اطلاعات بومی و هم محتوای خوبی را به جوانان ما عرضه می‌کند. از این رو رسانه‌ها به اصل ماجرای استفاده از این بازی رایانه‌ای و ساخت این برنامه پی نبرده‌اند و نمی‌دانند خود این کار در جهت توجه به حمایت از کالای ایرانی است".

برخی معنای بخت‌آزمایی را نمی‌دادند به این برنامه نسبت می‌دهند

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به اینکه معنای بخت‌آزمایی را برخی نمی‌دانند که به این برنامه نسبت داده‌اند، افزود: "فرآیند مسابقه به گونه‌ای است که همه چیز را مخاطبین روی آنتن تلویزیون می‌بینند و 15 سوالی که واقعاً سخت و دشوار است را طی فرآیند کاملاً علمی و اصولی مسابقه‌ای تلویزیونی توسط برگزیدگان پاسخ داده می‌شود. در نهایت جایزه صد میلیونی به برنده نهایی که از سطح دانش و اطلاعات عمومی قابل توجهی برخوردار باشد تعلق می‌گیرد. اما امروز که برخی واژه "بخت آزمایی" را به این برنامه نسبت دادند تعجب کردم، چون به معنای این واژه و محتوا و مفهوم برنامه "برنده باش" پی نبرده‌اند. چرا که در موقع بخت‌آزمایی، شخص باید یک پول اندکی پرداخت و جایزه بزرگی دریافت کند. اما این اتفاق با برنامه "برنده باش" نمی‌افتد، زیرا در مسابقه آنلاین طول هفته که برگزیدگان به مسابقه اصلی راه پیدا می‌کنند، هیچ پولی از شخص دریافت و جایزه‌ای هم داده نمی‌شود. در مسابقه تلویزیونی که از برترین‌های هفته این اپلیکشن، انتخاب می‌شوند، برنده نهایی وقتی به همه سوالات سخت پاسخ داد صاحب جایزه میلیونی این مسابقه می‌شود که برخی اوقات هم امکان دارد مسابقه برنده نداشته باشد".

اسناد مالی هم منتشر می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند سازمان سینمایی و فارابی اسناد مالی را برای شفاف‌سازی بهتر منتشر نمی‌کنید، خاطرنشان کرد: مشکلی با نشر اسناد مالی مربوط به برنامه‌ها نداریم و به راحتی می‌توانیم اعلام کنیم. درست است که حتی این اسناد را هم منتشر کنیم برخی از رسانه‌ها به دنبال مغایرت‌ها خواهند رفت، ولی هدف ما همیشه بر شفاف‌سازی رسانه‌ای بوده و هست.

براساس گزارش تسنیم، تهیه‌کنندگی «برنده باش» برعهده حمید رحیمی‌نادی و هاشم رضایت است. دو تهیه‌کننده‌ای که بنیانگذار و طراح اصلی برنامه پرمخاطب «دورهمی» هستند. این دو تهیه‌کننده پس از انتخاب مهران مدیری برای برنامه‌ای مانند «دورهمی»، این بار قرار است همراه با محمدرضا گلزار تولید مسابقه‌ای خاص و متفاوت را آغاز کنند. «برنده باش» 52 قسمتی این هفته روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان