The Ballad of Buster Scruggs اثر تازه‌ی برادران کوئن

جشنواره‌ی فیلم ونیز Venice Film Festival امسال پر از شگفتی بود. بااینکه در این جشنواره فیلم‌های فوق‌العاده‌ی زیادی –از «رم» Roma آلفونسو کوآرون Alfonso Cuarón گرفته تا «موردعلاقه» The Favourite یورگوس لانتیموس Yorgos Lanthimos- معرفی شدند، اما هیچ‌کدام به‌پای جدید‌ترین ساخته‌ی برادران کوئن، The Ballad of Buster Scruggs نمی‌رسند

جشنواره‌ی فیلم ونیز Venice Film Festival امسال پر از شگفتی بود. بااینکه در این جشنواره فیلم‌های فوق‌العاده‌ی زیادی –از «رم» Roma آلفونسو کوآرون Alfonso Cuarón گرفته تا «موردعلاقه» The Favourite یورگوس لانتیموس Yorgos Lanthimos- معرفی شدند، اما هیچ‌کدام به‌پای جدید‌ترین ساخته‌ی برادران کوئن، The Ballad of Buster Scruggs نمی‌رسند.
این فیلم وسترن که داستان‌های مختلف اما با حال و هوایی مشابه را روایت می‌کند (آنتولوژی anthology) برای اولین بار در ونیز اکران شده و در اواخر سال جاری از شبکه‌ی نت‌فلیکس Netflix پخش خواهد شد.
خبر جالب این است که درحالی‌که Buster Scruggs به‌عنوان یک فیلم وارد رقابت‌ شده است، بار اول در ژانویه 2017 از طرف بخش تلویزیونی شبکه‌ی آناپرنا Annapurna به‌عنوان یک سریال کوتاه معرفی شد.
آناپرنا در بیانیه‌‌ای گفته بود در نظر دارد برای پخش تلویزیونی و تئاتری Buster Scruggs رویکردی خلاقانه را پیش بگیرد. نت‌فلیکس توانست در آوریل 2017 حق پخش این سریال را از آن خود کند.در ابتدا قرار بود Buster Scruggs از شش قسمت مجزا تشکیل شود اما در اواسط کار این سریال به یک فیلم آنتولوژی تبدیل شد. این پروژه در اعلامیه‌ی 25 جولای ونیز هم به‌عنوان یک فیلم آمد. بااینکه هنوز جزییاتی در مورد داستان این سریال لو نرفته است، عوامل آن ستاره‌ی فیلم «ای برادر، کجایی؟» O Brother, Where Art Thou? تیم بلیک نلسون Tim Blake Nelson، زویی کازان Zoe Kazan، لیام نیسون Liam Neeson و تام ویتس Tom Waits معرفی شده‌‌اند.
برادران کوئن در مصاحبه‌ای گفته‌اند:

ما همیشه عاشق فیلم‌های آنتولوژی بودیم، به‌خصوص فیلم‌هایی که در دهه‌ی 60 در ایتالیا Italy ساخته شدند. فیلم‌هایی که اثر کارگردانان مختلف را با حال و هوایی مشترک در کنار هم نمایش می‌دهد.
با داشتن فیلم‌نامه‌ی مناسب یک آناتولوژی وسترن وسوسه شدیم همین کار را پیاده کنیم، به این امید که بتوانیم از بهترین کارگردان‌های حال حاضر سینما استفاده کنیم. این شانس خوب ما بود که هردوی آن‌ها با این همکاری موافقت کردند.

این فیلم برادران کوئن و فیلم‌بردار برونو دل بونل Bruno Delbonnel که فیلم «درون لوین لوییس» Inside Llewyn Davis آن‌ها را با دوربین Arri Alexa فیلم‌برداری کرده بود، دوباره دورهم جمع می‌کند. Buster Scruggs اولین تجربه‌ی برادران کوئن است که بر روی دوربین دیجیتال ثبت شده است. دل‌بونل برای فیلم‌برداری «درون لوین لوییس» نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار Oscar شد.
از دیگر همکاری‌های معمول برادران کوئن که در این فیلم‌ هم دیده می‌شود، می‌توان به آهنگساز کارتر برول Carter Burwell، طراح تولید جس گونچور Jess Gonchor و طراح لباس مری زوفرس Mary Zophres. اشاره کرد.
جوئل و ایتان کوئن Joel and Ethan Coen تابه‌حال 14 بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده‌اند و موفق‌ شده‌اند برای بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی فیلم «فارگو» Fargo، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» No Country for Old Men این جایزه را از آن خود کنند.تازه‌ترین تلاش آن‌ها در ژانر وسترن، «شهامت واقعی» True Grit نامزد دریافت 10 جایزه‌ی اسکار شد. Buster Scruggs قرار است بر روی نت‌فلیکس پخش شده و اواخر همین سال هم پخش تئاتری داشته باشد. این فیلم در کنار «رم» کوآرون و «22 جولای» 22 July پل گرینگرسPaul Greengrass به‌عنوان سه تا از اصلی‌ترین رقبای جوایز اسکار از این شبکه پخش خواهند شد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شارف Zack Sharf در سایت www.indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر