اعزام حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی حج ۹۷ به عربستان

اعزام زائران کشورمان به حج تمتع سال جاری از ۲۷ تیرماه آغاز شده است که تا شب گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از کشورمان به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شده‌اند.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، امسال 85 هزار و 200 نفر از کشورمان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام شدند که اعزام زائران خانه خدا از 27 تیرماه آغاز شد و تا 24 مردادماه ادامه دارد.
 
اعزام زائران ایرانی در دو مرحله مدینه قبل و مدینه بعد انجام می‌شود که زائران مدینه قبل ابتدا به زیارت حرم نبوی(ص) در مدینه منوره مشرف شدند و پس از 6 روز اقامت در این مکان مقدس در مسجد شجره مُحرم شده و به مکه مکرمه منتقل شدند.
 
تا شب گذشته، از اولین اعزام در مجموع 31 هزار و 734 زائر ایرانی در قالب 209 کاروان در مدینه منوره حضور یافتند که از این تعداد، 21 هزار و 64 نفر در قالب 150 کاروان به مکه مکرمه مشرف شده‌اند و 8 هزار و 300 نفر نیز در مدینه منوره حضور دارند.
 
همچنین اعزام زائران مدینه بعد از هشتم مردادماه آغاز شده است که 9 هزار و 820 زائر ایرانی با 37 پرواز وارد فرودگاه جده شده و پس از احرام بستن در جُحفه به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.
 
در مجموع تا شب گذشته 39 هزار و 104 نفر از کشورمان در مدینه و مکه مکرمه استقرار یافته‌اند که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران کشورمان پس از زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و ترکیه در جایگاه چهارم از نظر تعداد جمعیت مستقر در عربستان هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر