اختصاصی الف؛ احتمال تعویق استیضاح ربیعی/ نمایندگان و حتی طراحان استیضاح خواستار ارجاع استیضاح به کمیسیون شدند

در راهروهای مجلس شنیده شد که احتمالا استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون روز چهارشنبه در صحن مجلس مطرح نشود و به تعویق بیفتد و در همین راستا ۲۱ نماینده نامه ای به لاریجانی نوشتند.

اختصاصی الف؛  			احتمال تعویق استیضاح ربیعی/ نمایندگان و حتی طراحان استیضاح خواستار ارجاع استیضاح به کمیسیون شدند

به گزارش الف، استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه دهم مرداد در حالی در صحن مجلس اعلام وصول شد که در کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار نگرفت و وزیر برای دفاع از محورهای استیضاح با نمایندگان متقاضی نشست مشترک نداشت.

همچنین نمایندگان معتقدند که طبق آئین نامه داخلی مجلس بعد از مطرح شدن یک طرح در مجلس و رد آن، حداقل تا شش ماه نباید مجددا در مجلس مطرح شود و استیضاح ربیعی در ظرف پنچ ماه 2 بار در مجلس مطرح شده که خلاف آئین نامه است.

اقدام هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح ربیعی مورد اعتراض رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و در همین راستا نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشته شد و خواستار تعویق استیضاح و ارجاع آن به کمیسیون شدند.

این نامه در همان روز چهارشنبه نوشته شد و دیروز یکشنبه به امضای 21 نماینده از جمله اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس رسید.

خبرنگار الف شنید که علاوه بر اعضای کمیسیون اجتماعی، حتی خود طراحان و متقاضیان استیضاح ربیعی هم به روند اعلام وصول استیضاح و اقدام هیئت رئیسه مجلس اعتراض داشته و با امضای این نامه خواستار ارجاع استیضاح به کمیسیون تخصصی شدند.

خبرنگار الف به سراغ 2 نماینده مجلس رفت رفت و نظر آنها را راجع به این خبر و احتمال تعویق استیضاح ربیعی پرسید.

نامه 21 نماینده روی میز هیئت رئیسه

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تائید نامه 21 نماینده به لاریجانی رئیس مجلس گفت: ما در این نامه به روند اعلام وصول استیضاح در صحن مجلس اعتراض کردیم.

وی با بیان اینکه این نامه تحویل رئیس مجلس شد، تصریح کرد: نظر شخصی آقای لاریجانی بر درستی اعلام وصول استیضاح است اما نامه نمایندگان را به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داد تا بررسی شود و ما منتظر نظر هیئت رئیسه مجلس هستیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اقدام هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح را غیر متعارف توصیف کرد و اظهار داشت: در 9 دوره مجلس شورای اسلامی سابقه نداشته که در کمتر از پنچ ماه یک وزیر 2 بار استیضاح شود و استیضاح قبل از بررسی در کمیسیون در صحن مجلس اعلام وصول شود.

محجوب با بیان اینکه ما مخالف استیضاح ربیعی هستیم، تصریح کرد: ما معتقدیم که حق وزیر است که در کمیسیون تخصصی حاضر شود و از خود و محورهای مورد استیضاح دفاع کند.

وی افزود: طبق آئین نامه داخلی مجلس کمیسیون باید از نشست مشترک وزیر و نمایندگان متقاضی، به صحن مجلس گزارش دهد اما الان چنین گزارشی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: 2 بار استیضاح یک وزیر در کمتر از پنچ ماه قابل تامل است.

همچنین طیبه سیاوشی یکی دیگر از نمایندگان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس به خبرنگار الف گفت: برخی از نمایندگان نسبت به روند اعلام وصول استیضاح ربیعی در مجلس اعتراض دارند و نامه ای به رئیس مجلس نوشتند.

وی افزود: باید صبر کرد و نتیجه این نامه را دید و شاید خبری در این زمینه باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان