آمریکا: قاچاق تریاک در "افغانستان" افزایش یافته‌ است

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد: کشت کوکنار و قاچاق تریاک در مناطقی از افغانستان که حضور نیروهای دولتی این کشور در آنجا کم‌رنگ است، افزایش یافته است.

آمریکا: قاچاق تریاک در به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا​، کشت کوکنار و قاچاق تریاک در مناطقی از افغانستان که حضور نیروهای دولتی این کشور در آنجا کم‌رنگ است، افزایش یافته است.
 
در این گزارش آمده‌ که در افغانستان سال 2016 میلادی در بیش از 200 هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده بود و از آن مقدار 4 هزار و 800 تن تریاک به دست آمده‌ است.
 
در گزارش گفته شده که میزان تولید تریاک در افغانستان در سال 2016 نسبت به سال 2015 میلادی 43 درصد بیشتر کشت شده بود.
 
اما آمار وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان میزان کشت کوکنار و تولید تریاک را در این کشور در سال 2016 نسبت به سال پیش آن کمتر نشان می‌دهد.
 
ذبیح الله دایم مشاور این وزارت به رادیو آزادی گفت: آماری که توسط وزارت مبارزه با مواد مخدر و دفتر سازمان ملل متحد علیه جرایم و مواد مخدر به انتشار رسید نشان می‌دهد که در سال 2015 موازی 224 هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده بود که تولید تریاک، 6 هزار و600 بود.
 
وی افزود: در سال 2016 آمار که توسط این 2 ارگان به انتشار  رسید 201 هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده بود و تولید تریاک در افغانستان در سال 2016 حدود 3 هزار و 300 تن بود که نسبت به سال 2015 کاهش را در قسمت تولید و کشت نشان می‌دهد.
 
در گزارش وزارت خارجه آمریکا از ولایت‌های هلمند، قندهار و بادغیس نام برده شده که از مجموع کوکنار کشت شده در افغانستان 67 درصد آن در این ولایات کشت شده بود.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان