ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به وضعیت بازار نسل پنجم یک سدان محبوب ژاپنی

تویوتا کمری گرند ۲۰۰۶؛ قیمت، مشخصات و هر آن چیزی که باید بدانید

موردی که کمری۲۰۰۶ گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است

فرادید؛ اتومبیل‌های کارکرده اینروزها با استقبال خریداران روبه رو شده‌اند و به واسطه گرانی بیش از حد محصولات تولیدی یا وارداتی به مهمترین پناهگاه خریداران نسبتا متمول در بازار ایران تبدیل شده‌اند.یکی از محبوب‌ترین محصولات در بازار اتومبیل‌های کارکرده تویوتا کمری گرند 2006 است که در اواسط دهه 80 خورشیدی به تعداد نسبتا انبوهی وارد بازار ایران شد. این خودرو که به طور همزمان در فاصله سال‌های 2001 تا 2006 در 9کارخانه مختلف کمری در اقصی نقاط جهان تولید و مونتاژ گشت، در دو نسخه آمریکایی و آسیایی توانست ظرف 5 سال به فروشی بالغ بر 3 میلیون دستگاه در چین، شرق آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه دست یابد.
 
موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند.

به گزارش فرادید، این خودرو با ابعادی کشیده و بزرگ که معادل 4.80، 1.79 و 149متر برای طول، عرض و ارتفاع است، در کلاس خود از بهترین گنجایش ممکن برخوردار بود گرچه نسبت به نیسان ماکسیما همواره یک گام عقب‌تر قرار داشت. کمری گرند 2006 که با فاصله بین دو محور 2.72 متر قابلیت حمل و نقل 5سرنشین بزرگسال را دارد هنگام ورود به ایران در سال 1385 بهایی 41میلیون تومانی داشت که اندگی گران بود همین عامل باعث شد و با استقبال بخش‌هایی کوچکی از جامعه مواجه گشت.

کمری2006 وقتی پایش به ایران باز شد، ماکسیما اتومات هنوز یک اتومبیل 39 میلیون تومانی مجلل بود که در مجموعه پارس خودرو مونتاژ می‌شد و یکی از نمادهای طبقه متوسط مرفه ایرانی به حساب می‌آمد. کمری2006 با آن فرم محافظه کار و خسته اما علیرغم وارداتی‌بودن جانی برای مقابله با ماکسیما نداشت و در خلال 2سال حضور در ایران هرگز نتوانست به عنوان یک جانشین تمام عیار ماکسیما 6سیلندر ظاهر شود.
 
موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند.

هرچه مدل 2007 این خودرو مخصوصا در گونه SE محصولی جذاب، اغواگر و بسیار زیبا بود ولی فیس‌لیفت نسل پنجم کمری از افتخارآفرینی تنها نام تویوتا را برخود داشت. کمری2006 آن دوره با قیمتی 41 میلیون تومانی از ماکسیما شکست خورد تا برای یک بار هم که شده جدال دو خودروساز اول ژاپن رنگ و بوی متفاوتی به خود گیرد، گذشت زمان اما باعث شده جلای کمری2006 بیش از پیش عیان شود.
 
موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند.

سدان کشیده تویوتا گرچه ظاهر خسته و کاملا محافظه‌کارانه‌ای دارد اما به مدد 4ویژگی مناسب موفق شده بعد از 12 سال همچنان اتومبیلی مدرن و قابل اتکا باشد. موتور6سیلندر و3لیتری کمری که قدرتی معادل 192 اسب بخار را عرضه می‌کرد به مدد یک جعبه دنده اتوماتیک به شکلی نرم و راحت دور می‌گرفت و شتاب نسبتا خوبی را که در آزمایش 0 تا100 حدود 8ثانیه بود به دست می‌آورد. در واقع دلیل اصلی باخت کمری به ماکسیما در آن عصر، عرضه گسترده سری‌های XLI و GLI در ایران بود که موجب می‌شد به واسطه موتور 4سیلندر ضعیف، نتواند در کورس‌های جاده‌ای همپای ماکسیمای سریع حرکت کند.
 
موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند.

مدل گرند یک ویژگی بارز داشت که حالا به برگ برنده این خودرو در بازار تبدیل شده است و ان کیفیت ساخت بالا و استهلاک اندک است که به گواه ادعای مالکانش، هنوز هم کمتر مالک را دچار دردسر کرده و گله یا شکایتی را به بار می آورد. گفتگو با دو تن از مالکان کمری گرند 2006 نشان می‌دهد واقعا ایده تویوتا در مورد کمری یعنی «تا 1میلیون کیلومتر بدون دردسر برانید» واقعی بوده و خودرو تا کیلومتر بالای 250هزار تا نیازی به تعمیر ندارد.


در عین حال نگاهی به لیست آپشن های این خودرو نشان می‌دهد در مقایسه با نمونه‌های چینی، این خودرو 12ساله هنوز هم یک اتومبیل برجسته است. علاوه بر موتور و جعبه دنده عالی سری گرند، ما در این خودرو با 6کیسه هوا از جمله ایربگ‌های جانبی و جلو، سیستم تهویه مطبوع و کنترل خودکار هوا، مه شکن جلو، صندلی و فرمانچرم، کروز کنترل،سانروف، سامانه نویگیشن و صفحه نمایش لمسی 8اینچی به همراه کامپیوتر سفری روبروییم که واقعا درخور توجه است.
 
موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند.
دیگر موردی که کمری2006 گرند را به اتومبیلی مناسب برای تشنگان خودرو ژاپنی در آشفته بازار فعلی تبدیل کرده سواری باکیفیت خودرو است که به نظر حتی در مقایسه با ماکسیما با آن حرکات غیرعادی بخش عقب و فنربندی نرم، یک سروگردن بالاتر است. کولر خودرو حتی در شهرهای جنوبی ایران عملکرد حیرت انگیزی دارد ضمن اینکه استفاده سطح بالا از قدرت موتور خودرو در عین استفاده از کولر شما را دچار سردرد نمی‌کند!

خلاصه اینکه خرید این اتومبیل 12ساله با بهای 80 تا 110 میلیون بسته به سطح کارکرد پیشنهاد خوبی است که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت. این خودرو با قرارگرفتن در رنج محصولات چینی نظیر چری آریزو5 گزینه قابل توجهی است که در عین قدرت و کیفیت ساخت بالا، آپشن‌های مناسب و ظاهر به نسبت مدرنی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان