دیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت با تاکید بر لزوم ارایه مدارک احراز هویت برای صدور دفترچه بیمه سلامت، در عین حال عملکرد سامانه 1666 این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش به نقل از ایسنا، مهدی نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره و اخذ انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه 1666 وجود دارد، درباره خدمات سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت گفت: اگر افراد میخواهند از نشانی دفاتر پیشخوان یا داروخانههای طرف قرارداد یا بیمارستانها در شهرهای مختلف اطلاع یابند، میتوانند با سامانه 1666 تماس بگیرند. همچنین اگر فردی میخواهد دفترچه بیمه سلامت ایرانیان بگیرد و از مدارک مورد نیاز و هزینههای آن آگاهی ندارد، میتواند از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کند.
مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اگر از طریق سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت شکایتی ثبت شود، این شکایات به کارشناسان ادارههای کل استانی ارجاع و شکایات مورد بررسی قرار می گیرد.
نوروزیان درباره پیشبینی ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه 1666 نیز گفت: یکی از برنامههای بلند مدت و مهم ما در سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات غیرحضوری است، لذا در حال حاضر در سامانه 1666 صدور دفترچه به صورت غیرحضوری انجام نمیشود؛ چرا که فرد باید برای احراز هویت و اصالت خود لزوما مدارکی ارائه کند تا برایش دفترچه صادر شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه از جمله برنامههای بلند مدت سازمان بیمه سلامت، ارائه و ارتقای خدمات الکترونیک است، افزود: زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در حال آماده شدن است. حتی در حال حاضر در برخی استانها به صورت پایلوت، بررسی اسناد بستری به صورت الکترونیک انجام میشود.
نوروزیان درباره استحقاق سنجی نیز گفت: اگر فردی به بیمارستانی دولتی مراجعه و کد ملی ارائه کند با شرط اینکه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بوده باشد، بدون نیاز به دفترچه میتواند امورات خود را پیگیری کند و به عبارتی دیگر مقدمات عدم استفاده از دفترچه در حال انجام است.