طرز تهیه شیرینی کشمشی سنتی در خانه

اگر طعم کشمش را در شیرینی و کیک دوست دارید، حتما عاشق شیرینی کشمشی هم هستید و برای خوردن شیرینی کشمشی خوشمزه از این سر شهر به آن سر شهر می‌روید. دیگر نیازی به این کار نیست؛ خودتان دست به کار شوید. همان شیرینی کشمشی در خانه شماست.

مجله آشپزی مثبت - مهشید امیری: اگر طعم کشمش را در شیرینی و کیک دوست دارید، حتما عاشق شیرینی کشمشی هم هستید و برای خوردن شیرینی کشمشی خوشمزه از این سر شهر به آن سر شهر می روید. دیگر نیازی به این کار نیست؛ خودتان دست به کار شوید . همان شیرینی کشمشی در خانه شماست.

کشمشی سنتی

مواد لازم

  • 120 گرم آرد
  • 100 گرم روغن جامد
  • 100 گرم پودر قند
  • 3 عدد تخم‌مرغ
  • 5 ق غ کشمش
  • 1 ق چ بیکینگ پودر
  • 4  /1  ق چ وانیل

طرز تهیه:

1. ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در ظرف مناسبی روغن و پودر قند را باهمزن خوب مخلوط‌ کنید. وانیل را هم اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

2. در مرحله بعدی تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط‌کنید. سپس بیکینگ‌پودر را بریزید. در انتها آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید و با قاشق مواد را خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

3. حالاکشمش‌ها را بشویید و در سبدی بریزید تا آب آنهاکاملاً گرفته شود. سپس به مایه شیرینی اضافه کرده ، خوب باهم مخلوط‌کنید.حالا مواد را داخل قیف بدون ماسوله بریزید. کف قالب یا سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید. حالا با قیف به‌اندازه یک ق س از مواد را روی کاغذ روغنی قرار دهید بعد از تمام شدن مواد سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل فر بگذارید.

فوت‌وفن

-  چنانچه مایه شیرینی آماده شده خیلی شل بود کمی آرد و یک ق س روغن مایع به آن اضافه کنید.

-  اگر مواد خیلی سفت بود یک عدد سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید.

یه جور دیگه

از کره هم می‌توانیدبه‌جای روغن جامد استفاده کنیدکه در این صورت 125 گرم کره لازم دارید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان