طرز تهیه شیرینی آلمانی یا شیرینی مشهدی

یکی از شیرینی‌های خوشمزه مشهدی‌ها شیرینی آلمانی یا شیرینی مشهدی است که معمولا در اعیاد آن را تهیه کرده و پخش میکنند. امروز هم که ولادت امام هشتم است بد نیست که با طرز تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا شویم تا ما هم بتوانیم در منزل آن را تهیه کرده و لذت ببریم.

ماهنامه کیک و شیرینی - مژگان نادری:یکی از شیرینی‌های خوشمزه مشهدی‌ها شیرینی آلمانی یا شیرینی مشهدی است که معمولا در اعیاد آن را تهیه کرده و پخش میکنند. امروز هم که ولادت امام هشتم است بد نیست که با طرز تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا شویم تا ما هم بتوانیم در منزل آن را تهیه کرده و لذت ببریم.

مواد لازم:
 
  • پودر قند: 100 گرم
  • روغن جامد: 300 گرم
  • شربت بار یا عسل گرم: 60 گرم
  • شیر: 60 گرم
  • وانیل: مقداری
  • تخم مرغ: یک عدد
  • آرد: 600 گرم
  • مارمالاد یا ژله مغزی: به مقدار لازم
  • پودر نارگیل و کنجد: به مقدار لازم (جهت تزیین)
 
شیرینی آلمانی 
طرز تهیه:
 
1. ابتدا روغن و پودر قند را بزنید تا نرم و سبک شود.
 
2. به ترتیب شربت یا عسل، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. (نباید مواد را زیاد هم بزنید. در حد مخلوط شدن و یکدست شدن)
 
3. سپس آرد را افزوده و با قاشق به آرامی فقط در حد یکدست شدن کامل هم بزنید نه بیشتر.
 
4. خمیر کمی حالت چسبنده دارد که با قرار گرفتن در یخچال از حالت چسبندگی خارج می شود.

5. خمیر را داخل نایلون ریخته و در یخچال به مدت دو تا سه ساعت گذاشته تا خنک شود.
 
6. سپس خمیر را مابین دو نایلون به ضخامت 2 میلی متر باز کرده و کاتر بزنید.

7. برای قالب زدن هم می توانید به مقدار خیلی کم آرد زیر خمیر بریزید (به مقدار خیلی کم).
 
8. در سینی خمیر کاتر زده شده چیده و با حرارت 150 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید. البته با توجه به متفاوت بودن حرارت فرها این زمان ممکن است تغییر کند باید کمی تغییر رنگ بدهد.

9. بعد از خنک شدن مابین شیرینی ها مارمالاد گذاشته و رویش را تزیین نمایید. با رویه نارگیل و کنجد بو داده خیلی خوشمزه می شود. در ضمن برای چسبیدن مواد به رویه از عسل گرم استفاده کنید.

نکته:
 
1. این دستور بسیار راحت تهیه می شود و نکته خاصی ندارد. جز اینکه خمیر ورز داده نشود و فقط در حد مخلوط شدن جمع شود. اگر این خمیر را ورز دهید سریع به روغن می افتد و شیرینی بی کیفیت می شود.
 
2. برای این شیرینی از روغن نیمه جامد هم می توان استفاده کرد. فقط باید خمیر را کم کم از یخچال بیرون آورد تا گرم نشود و قالب زدن آن راحت باشد.
 
3. برای نگهداری این شیرینی می توان بیسکویت ها را آماده کرد و بدون مارمالاد میانی خیلی خوب و محفوظ بسته بندی کرد و در فریزر گذاشت. حداقل 12 ساعت قبل از سرو باید مارمالاد یا مغزی را بین شیرینی ها گذاشته تا مارمالاد یا مغزی به خورد بیسکویت ها برود.
 
4. با مارمالاد میانی هم می توان فریز کرد ولی روش بالا بهتر است. از هر نوع مارمالاد دلخواه می توان استفاده کرد.
 
5. برای راحتی کار، نیمی از بیسکویت ها را در سینی بچینید. به طوری که سمت کف آن رو به بالا باشد. مارمالاد را در قیف ساده ریخته و سر آن را خیلی ظریف ببرید. حالا روی هر کدام از بیسکویت ها مارمالاد بریزید. نهایتا بقیه بیسکویت ها را روی این ها بچسبانید. به این روش خیلی سریع و یکنواخت کار انجام می شود.
 
6. شیرینی آلمانی معمولا دو سه روز بعد از پخت جاافتاده تر و خوشمزه تر می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان