نسخه‌ی کاکائویی برای تقویت سلامت قلب!

افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی نسبت به افرادی با ریتم قلب عادی پنج برابر احتمال بیشتری دارد سکته مغزی را تجربه کنند

نسخه‌ی کاکائویی برای تقویت سلامت قلب!

افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی نسبت به افرادی با ریتم قلب عادی پنج برابر احتمال بیشتری دارد سکته مغزی را تجربه کنند.

به گزارش به نقل از عصر ایران، در نگاه نخست فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است مساله نگران کننده و بزرگی به نظر نرسد. شما ممکن است پس از ورزش با احساس خستگی مضاعف مواجه شوید یا در سینه خود اندکی احساس لرزش داشته باشید. یا شاید با هیچ نشانه ای مواجه نباشید و پزشک به طور اتفاقی و طی یک معاینه متوجه این شرایط شود.


به گزارش "ایزی هلث اپشنز"، اما این بی نظمی های ضربان قلب به ظاهر بی خطر می توانند با پیامدهای جدی همراه باشند.

زمانی که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا هستید، حفره های بالایی قبل که به نام دهلیز شناخته می شوند، ضربانی غیر طبیعی دارند. آنها به جای تپش قوی بیشتر می لرزند و از این رو خون به طور موثر به بطن ها منتقل نمی شود. در نتیجه، احتمال شکل گیری یک لخته خون و مواجهه با سکته مغزی یا نارسایی قلبی افزایش می یابد.

در حقیقت، افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی نسبت به افرادی با ریتم قلب عادی پنج برابر احتمال بیشتری دارد سکته مغزی را تجربه کنند. و از آنجایی که از هر چهار نفر، یک نفر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارد، پیشگیری باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

خوشبختانه، روشی خوشمزه و کارآمد برای حفظ ضربان عادی و عاری از لرزش قلب وجود دارد. به نظر می رسد خوردن شکلات می تواند گزینه موثری برای پیشگیری از ابتلا به این شرایط باشد.

انتخاب شکلات برای قلبی سالم

احتمالا درباره فواید سلامت که شکلات می تواند برای بدن انسان، به ویژه برای قلب، به همراه داشته باشد، چیزهایی شنیده اید.

نتایج مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که کاکائو می تواند مقاومت به انسولین را بهبود ببخشد، قند خون را متعادل سازد، التهاب بدن را کاهش دهد، سطوح تری گلیسیرید بالا را کاهش دهد و میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد. از آنجایی که تمام این موارد از نشانگرهای مستقیم خطر بیماری قلبی هستند، پژوهشگران بر این باورند که مصرف منظم کاکائو می تواند اقدامی بسیار مفید برای قلب باشد.

مطالعات و بررسی های بسیار دیگری طی سالیان گذشته نتایجی مشابه را تایید کرده اند. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که مصرف 3.5 اونس شکلات در روز خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

اما پژوهشی جدید در دانشگاه دوک نیز نشان داده است که مصرف مقداری شکلات در هفته می تواند نقش چشمگیری در پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی بالقوه مرگبار داشته باشد.

در این مطالعه، پژوهشگران داده های مربوط به 55,502 مرد و زن را مورد بررسی قرار دادند. به عنوان بخشی از مطالعه، این افراد اطلاعاتی درباره این که چه میزان شکلات در هفته مصرف می کنند، ارائه دادند. سلامت قلب آنها نیز برای حدود 13.5 سال زیر نظر قرار داشت.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها، پژوهشگران دریافتند احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که به طور منظم شکلات مصرف می کردند کمتر بوده است. به طور خاص:

یک تا سه وعده شکلات در ماه با کاهش 10 درصدی خطر مرتبط بود.

یک وعده شکلات در هفته با کاهش 17 درصدی خطر مرتبط بود.

دو تا شش وعده شکلات در هفته با کاهش 20 درصد خطر مرتبط بود.

یک وعده یا بیشتر در روز با 10 درصد خطر کمتر مرتبط بود.

از این رو، به نظر می رسد نقطه ایده آل برای پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی بین یک تا شش وعده شکلات در هفته است.

مردانی که دو تا شش وعده شکلات در هفته مصرف می کردند بیشترین میزان کاهش خطر برابر با 23 درصد را شاهد بودند، در شرایطی که بیشترین میزان کاهش خطر برای زنان برابر با 21 درصد و با مصرف یک وعده شکلات در هفته حاصل شد.

دوستداران شکلات توجه داشته باشند ...

شکلات می تواند روشی خوشمزه برای بهبود سلامت قلب باشد، اما باید جانب احتیاط را در این زمینه حفظ کرد.

اگرچه در این مطالعه به مصرف نوع خاصی از شکلات اشاره نشده بود، اما احتمال این که بهترین و بیشترین فواید سلامت شکلات را از نمونه های شیرین و فرآوری شده دریافت نکنید، زیاد است.

اگر به واقع قصد دارید از فواید سلامت شکلات بهره‌مند شوید نمونه های شکلات تلخ طبیعی که محتوای کاکائو آنها 60 درصد یا بیشتر است را انتخاب کنید. اگر به مغزهای خوراکی نیز علاقمند هستید، شکلات هایی حاوی بادام، گردو یا بادام هندی را در اولویت قرار دهید. نه تنها مغزهای خوراکی محافظتی بیشتر برای قلب فراهم می کنند، بلکه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان و بیماری ریه را نیز کاهش می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان