جزئیاتی تازه از جنایات علیه مسلمانان میانمار

یافته‌های جدید یک موسسه بین‌المللی از ابعاد تازه‌ای از کشتار مسلمان‌ها در میانمار پرده برداشته است.

جزئیاتی تازه از جنایات علیه مسلمانان میانمار

به گزارش فارس، نتایج تحقیق‌های جدید یک موسسه بین‌‌المللی مشخص کرد که بیش از 24 هزار مسلمان روهینگیا از اوت (مرداد) 2017 به این سو توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شده‌اند.

خبرگزاری «آناتولی» روز یکشنبه در این زمینه نوشت: این گزارش توسط آژانس توسعه بین المللی «اونتاریو» منتشر شده و در آن محققان و سازمان‌هایی از استرالیا، بنگلادش، کانادا، نروژ و فیلیپین شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش، بیش از 114000 نفر توسط نیروهای دولتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و چند هزار نفر هم به آتش کشیده شده‌اند.

در این گزارش آمده است که نیروهای دولتی میانمار به  17718 زن و دختر روهینگیایی تجاوز کرده‌اند. همچنین در تهاجم ارتش میانمار به مسلمانان این کشور، 115 هزار خانه آتش زده و 113 هزار منزل نیز ویران شدند.

این در حالی است که گزارش قبلی سازمان مردم نهاد «پزشکان بدون مرز» نشان می‌داد که از 25 اوت تا 24 سپتامبر سال گذشته (مرداد تا شهریور گذشته) دستکم 9400 مسلمان روهینگیایی در «راخین» کشته شده‌اند.

این سازمان در گزارش خود همچنین اعلام کرد که در این جنایت 730 کودک زیر پنج سال نیز توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند.

بعد از حمله‌های وحشیانه دولت و ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان در روهینگیا و در اوت (مرداد) 2017، حدود 700 هزار نفر از ساکنان استان راخین به بنگلادش گریختند و تاکنون به میانمار بازنگشته‌اند.

این در حالی است که آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد از میانمار خواستند با بهبود شرایط در استان راخین، شرایط بازگشت امن برای صدها هزار آواره روهینگیایی را از بنگلادش فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان