باکس آفیس آخر هفته: Crazy Rich Asians صدرنشین شد

باکس آفیس آخر هفته‌ی اخیر بار دیگر نشان داد که تنوع نژادی میان بازیگران به نفع فیلم تمام خواهد شد و کمدی رمانتیک «آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians به کارگردانی جان ان. چو Jon M. Chu در اکران خود در آمریکای شمالی توانست ظرف سه روز 25.2 میلیون دلار بفروشد و به جمع فروش پنج روزه‌ی 34 میلیون دلار برسد.
این فیلم — که برای اولین بار پس از فیلم «باشگاه جوی لاک» The Joy Luck Club در 25 سال پیش به‌عنوان یک فیلم استودیویی هالیوودی تماماً از بازیگران آسیایی استفاده می‌کند — به‌راحتی توانست طلسم چندین ساله‌ی باکس آفیس را بشکند. این فیلم از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. بهترین اکران بین کمدی‌-رمانتیک‌های سه سال گذشته را رقم زده و پرقدرت شروع را در میان کمدی‌های امسال داشته است.
قریب به 40 درصد مخاطبان این فیلم آسیایی بودند که برای یک فیلم هالیوودی بی‌سابقه است. این فیلم با بودجه‌ی 30 میلیون دلاری ساخته شده و موفقیتی همپای عناوینی چون «پلنگ سیاه» Black Panther، «سفر دختران» Girls Trip و «برو بیرون» Get Out در جذب مخاطبان با تنوع نژادی به دست آورد. سفید‌پوستان 41 درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند، پس از آن‌ها آسیایی‌ها (با 38 درصد)، اسپانیای تبارها (با 11 درصد)، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با 6 درصد) و سایرین (با 4 درصد) به گزارش وارنر Warner و کام‌اسکور comScore مخاطبان این فیلم بودند.همچنین 68 درصد مخاطبان این فیلم زنان بودند، درحالی‌که 64 درصد مخاطبان بالای 25 سال سن داشتند.
جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر Warner، گفت: “این فیلم به لحاظ فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد. تمام. این فیلم به ما نشان می‌دهد که باید به مسائل از بیرون نگاه کنیم.”آخر هفته‌ای که گذشت برای وارنر پیروزی دومی هم به ارمغان آورد و فیلم «مگ» The Meg که از هفته‌ی پیش باقی مانده بود با 21.2 میلیون دلار فروش در دومین آخر هفته‌ی خود توانست جایگاه دوم جدول باکس آفیس را به دست آورده و به جمع فروش ده‌روزه‌ی 83.8 میلیون دلار برسد. به لطف فروش گسترده‌ی این دو فیلم، درامد باکس آفیس آمریکای شمالی در این هفته نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش داشت درحالی‌که ماه آگوست امسال نسبت به سال قبل تابه‌حال 17 درصد پررونق‌تر بوده است.«مگ» The Meg در خارج از آمریکا با 67 میلیون دلار فروش در جایگاه اول قرار داشت و جمع فروش خارجی خود را به 230.4 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 314.2 میلیون دلار رساند. این فیلم که از طرف کمپانی گرویتی پیکچرز Gravity Pictures هم مورد حمایت مالی قرار گرفته همچنان جا برای فروش بیشتر دارد، چراکه باید بودجه‌ی تولید 150 میلیون دلاری خود را جبران کند (وارنر Warner بودجه‌ی کلی را 130 میلیون دلار تعیین کرده است). جمع فروش جهانی «مگ» The Meg شامل 117.2 میلیون دلار از مارکت چین می‌شود.دو فیلم جدید در این آخر هفته اکران شدند، «مایل 22» Mile 22 از اس‌تی‌اکس اینترتینمنت STX Entertainment به کارگردانی پیتر برگ Peter Berg و با بازی مارک والبرگ Mark Wahlberg و درام ماجراجویانه‌ی «آلفا» Alpha از کمپانی استودیو 8 Stuido 8 به کارگردانی آلبرت هیوز Albert Hughes و بازی کدی اسمیت-مک‌فی Kodi Smit-McPhee چندان خوش‌شانس نبودند.«مایل 22» Mile 22 با فروش 13.6 میلیون دلار از 3520 سالن سینما پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و پس از کسب امتیاز B- و بازخوردهای ضعیف در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. در خارج از آمریکا، این فیلم مردپسند با 585 هزار دلار فروش در شش مارکت اکران شد.
«آلفا» Alpha یکی از اولین فیلم‌های جف روبینوف Jeff Robinov در استودیو 8 Stuido 8 فروش تخمینی 10.5 میلیون دلار از 2719 منطقه را رقم زد و در جایگاه پنجم جای گرفت.

از میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل «مأمورت غیرممکن: فال‌اوت» Mission: Impossible — Fallout از کمپانی‌های پارامونت Paramount و اسکای‌دنس Skydance در چهارمین آخر هفته‌ی خود از مرز 500 میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد. این فیلم در آمریکای شمالی با 10.5 میلیون دلار فروش به جمع فروش 180.8 میلیون دلاری رسیده و در جایگاه چهارم قرار گرفت. در خارج از آمریکا این فیلم 20.5 میلیون دلار دیگر به فروش خود افزوده و جمع فروش خارجی خود را به 320.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 501.4 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر