توییت مهاجرانی درباره هواپیمای جنگنده کوثر

توییت مهاجرانی درباره هواپیمای جنگنده کوثر

عطا الله مهاجرانی  در پی انتشار خبر ساخت  هواپیمای جنگنده کوثر و موج آفرینی ضد انقلاب درباره این موفقیت نظامی نوشت :

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، در خصوص جنگنده کوثر که روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد، اظهار داشت: این یک هواپیمای شکاری رهگیر است که ماموریت آن پشتیبانی نزدیک از حوزه رزم زمینی است و قابلیت مانور بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای برای این هواپیما، طراحی و نصب کردیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تاکید براینکه همه سازه‌های این هواپیما از جمله موتور و سیستم‌های الکترونیک در داخل کشور ساخته شد و در تولید آن هیچ وابستگی به کشوری نداریم، افزود: از آنجا که این هواپیما، بومی است در نتیجه قابل توسعه است و این کار را با استفاده از توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام داده‌ایم.

بنی‌طرفی با اعلام اینکه هواپیمای جنگنده "کوثر" از نسل چهار است که سیستم‌های پیشرفته‌ای دارد و کار را برای خلبان راحت می‌کند، عنوان کرد: در هواپیماهای قبلی همه تجهیزات بومی نبود اما در هواپیمای جنگنده کوثر همه تجهیزات از جمله موتور، بومی است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این هواپیما برای صدها جوان شغل ایجاد شد، اضافه کرد: این هواپیما استانداردهای بسیار دقیق هوایی را دارد و خط تولید این هواپیما آماده است. در حال تولید این هواپیما هستیم و  پس از انجام آزمایش‌های عملیاتی، تغییرات لازم را انجام می‌دهیم و از این هواپیما به تعداد لازم خواهیم ساخت.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، افزود: با ساخت هواپیمای جنگنده کوثر، 16 و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داریم که از این مقدار فقط 7 و نیم میلیون دلار در بخش اویونیک آن است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در ساخت هواپیمای کوثر گفت: 75 درصد ساخت این هواپیما در بخش خصوصی انجام می‌شود و وزارت دفاع صرفاً مدیریت می‌کند.

 بنی‌طرفی با بیان اینکه شاید حدود 3 تا 4 درصد تجهیزات صنایع دفاعی را از خارج تامین کردیم بقیه آن تولید داخل است، افزود: تحریم‌های صنایع موجب برکت شد و هرچه تحریم‌ها سخت‌تر بود نگاه به داخل بیشتر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر