پامپئو با نمانیده ویژه آمریکا در امور خلع سلاح هسته‌ای به کره شمالی می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است هفته آینده به همراه نماینده ویژه این کشور در امور خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کند.

پامپئو با نمانیده ویژه آمریکا در امور خلع سلاح هسته‌ای به کره شمالی می‌رود

به گزارش سی‌ان‌ان، این چهارمین سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به رغم اینکه مقام‌های آمریکایی امیدوارند وی فرصت داشته باشد تا به صورت مستقیم با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دیدار کند اما هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته که برنامه‌ای برای دیدار این دو در سفر به کره شمالی وجود ندارد.

پامپئو همچنین اعلام کرده که "استیون بایگان" به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا جهت پیگیری پیشرفت در روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی استخدام شده و همراه وی به پیونگ یانگ می‌رود؛ بایگان ، از مدیران ارشد شرکت خودروسازی فورد آمریکا بوده است.

بایگان در زمانی به این سمت منصوب شده که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی حول محور خلع سلاح اتمی متوقف شده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت، بایگان سیاست ایالات متحده در مورد کره شمالی را اداره خواهد کرد و هدایت فعالیت‌های آمریکا برای دستیابی به هدف رئیس جمهوری شامل غیراتمی کردن کامل و قابل راستی‌آزمایی کره شمالی را که مورد موافقت صدر کیم جون-اون قرار گرفته برعهده خواهد داشت.

اسیتون بایگان ٥٥ سال دارد و با انتصاب به سمت جدید، از مقام خود به عنوان معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد در امور ارتباط بین‌المللی با دولت‌ها کناره‌گیری کرده است. وی پیش از این هم در سمت‌های دولتی خدمت کرده و در زمان ریاست جمهوری جورج دابلیو بوش دبیر اجرایی شورای امنیت ملی بود. او سمت مشاور امور بین‌الملل شماری از سیاستمداران آمریکایی را نیز برعهده داشته است.

زمانی از بایگان به عنوان نامزد سمت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، نام برده می‌شد اما این سمت به جان بولتون سپرده شد. نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در زمینه امور مربوط به روسیه تحصیل و در سمت‌های مختلف مرتبط با آن کشور فعالیت کرده است.

دیوید مکسول یکی از مقام‌های ارشد در بنیاد دفاع دموکراسی‌ها گفت: انتصاب آقای بیگان به عنوان نماینده ویژه در کره شمالی در برهه‌ای حساس در روابط بین واشنگتن و کره شمالی اتفاق افتاده است.

همچنین سفر نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی و وزیر امور خارجه آمریکا در پی ارزیابی اخیر برنامه اتمی پیونگ یانگ منتشر شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد؛ گزارشی که سوالاتی را حول تعهدات پیونگ یانگ برای خلع سلاح اتمی به وجود آورده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر