ماهان شبکه ایرانیان

جلالی: شکست تیم امید مقابل میانمار حسابگرانه بود

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید شکست تیم امید مقابل میانمار حسابگرایانه بود که بیشتر تیم‌های دنیا چنین کاری می‌کنند.

جلالی: شکست تیم امید مقابل میانمار حسابگرانه بود

مجید جلالی، سرمربی تیم ملی فوتبال پیکان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیمش و شکست برابر پدیده مشهد به صحبت پرداخت. سرمربی تیم فوتبال پیکان در این گفت‌وگو اشاره‌هایی هم به نتایج تیم ملی امید کرد و گفت این تیم کار سختی برای صعود به المپیک ٢٠٢٠ توکیو در پیش دارد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با مجید جلالی می‌خوانید:

* ابتدا درباره شرایط تیم‌تان صحبت کنید. درحالی که وضعیت خوبی در جدول داشتید، برابر پدیده متحمل شکست شدید.

واقعا بازی خوبی انجام دادیم و کلا بازی با کیفیتی را شاهد بودیم. شاید ما باید روی ضد حملات آن‌ها تدبیرهای بهتری اتخاذ می‌کردیم. ما روی این موضوع کار کرده بودیم اما آن‌ها هم روی ضد حملات عملکرد خیلی خوبی داشتند. باید بپذیریم پدیده دارای تیمی است که معدل سنی خوبی دارد و تا به این‌جای فصل هم عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

* پنج هفته از لیگ گذشته است. ارزیابی شما از لیگ هجدهم تا این‌جای کار چیست؟
روند پیشرفت کاملا مشهود است. تیم‌هایی که در پایین جدول هستند در مقابل تیم‌های بزرگ به راحتی قرار می‌گیرند و بازی می‌کنند. این نشان می‌دهد تیم‌ها نوع مقابله با هر بازی را در دستور کار دارند و در واقع کیفیت خوبی را شاهد بودیم.

* می‌خواهیم درباره تیم ملی امید صحبت کنیم. درست است که تیم برای کسب تجربه به جاکارتا رفته بود اما باخت به میانمار و حواشی دیگر، تیم امید را تحت تاثیر قرار داد. به نظر شما تیم امید توانست تجربه خوبی به دست بیاورد؟

این مسائلی که می‌گویید مثل باخت به میانمار موضوعات فرعی است. این تیم خیلی کار پیش‌رو دارد و این‌گونه نیست که پروسه آماده‌سازی تیم برای حضور در مقدماتی المپیک فقط چهل روز زمان نیاز داشته باشد. اول از همه باید بگوییم خیلی کار سنجیده‌ای انجام دادند که با تیم امید و زیر٢١ سال رفتند تا کسب تجربه کنند. این که می‌خواستند مسیرشان تا رسیدن به نیمه نهایی هم ساده باشد هم امر طبیعی است که تحلیل کردند این اتفاق رخ دهد. خیلی از تیم‌های دنیا چنین کاری را می‌کنند. البته از دید خیلی‌ها این کار پسندیده نیست اما از طرف دیگر این کار حسابگرانه بود. یعنی باخت به میانمار حسابگرانه بود. اما کلا مشکل این نبود. این تیم به زمان نیاز دارد چراکه در خیلی از پست‌ها نیازمند بازیکنان بهتری است. برای این که ترکیب بهتری انتخاب کنیم باید در بازی‌های دوستانه به این ترکیب برسیم. ما چطور انتظار داریم بدون این که باشگاه‌ها همکاری کنند و بازیکنان در اختیار تیم قرار دهند این تیم آماده شود و به مصاف حریفان برود که تا دندان مسلح است؟!

* فکر می‌کنید تیم امید در جاکارتا تجربه لازم را به دست آورد؟

البته که به دست آورد. مطمئنم باشید تیم به دنبال حل مشکلات خواهد بود و از این پس بازیکنان جدید هم به ترکیب تیم اضافه خواهند شد. اگر زمان در اختیار این تیم قرار بدهیم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

* تیم حواشی زیادی هم داشت که شاید مهم‌ترین آن‌ها اخراج محمد امین اسدی بود.

این هم به خاطر کم تجربه بودن تیم بود. این‌ها مسائل قابل حلی است. برای هر تیمی که به تورنمنتی می‌رود چنین حاشیه‌ای ایجاد می‌شود. به جای این صحبت‌ها باید سعی کنیم امکانات لازم را در اختیار تیم امید قرار بدهیم و بعد زمان لازم را هم در نظر بگیرم.

* این تیم امید پتانسیل صعود به المپیک را دارد؟
اگر از من بپرسید می‌گوییم صعود می‌کنیم اما شرط دارد. شرطش این است که امکانات لازم را فراهم کنیم و بازیکنان مورد نیاز را در اختیارشان قرار بدهیم. همین‌طوری نمی‌شود بگوییم این تیم به المپیک صعود کند.

* در روزهای آینده دیدارهای یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. فکر می‌کنید نمایندگان ایران بتوانند به نیمه‌نهایی صعود کنند؟

 داستان لیگ قهرمانان هم داستان تیم امید و تیم ملی در جام‌جهانی است. الان جام‌جهانی تمام شده و خوشحالی کرده‌ایم. آیا برای این تورنمنت سمیناری برگزار کرده‌ایم که از داشته‌های جام‌جهانی استفاده کنیم؟ فقط می‌گوییم چرا به میانمار باختیم و مربی کار بلد نیست! لیگ قهرمانان آسیا هم همین است. تا زمانی که آسیب شناسی نکنیم و علت‌های ناکامی تیم‌های‌مان را بررسی نکنیم، پیشرفت نخواهیم کرد. این دوره هم استثنا نخواهد بود. باید گروه‌های تحقیقی تشکیل بدهیم و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا این گروه‌ها آسیب‌شناسی کنیم. ما در مقابل عربستان بازی کردیم مشخص بود ما اختلاف کلاس داریم. این مسائل باید ریشه‌یی بررسی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان