نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ایجاد اختلاف در جهان اسلام مهم ترین هدف تشیع انگلیسی است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فرقه سازی و ایجاد انشعاب در ادیان در دستور کار سرویس های اطلاعاتی انگلیس است و همه آنها در راستای ایجاد اختلاف در جهان اسلام است.

ایجاد اختلاف در جهان اسلام مهم ترین هدف تشیع انگلیسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  محمد علی آل هاشم ظهر دوشنبه در دومین همایش تشیع انگلیسی با اشاره به سیاست " تفرقه بینداز و حکومت کن" انگلیس گفت: پادشاهی بریتانیا سابقه طولانی در تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی داشته و هنوز هم آن سیاست را ادامه می دهد و سیاست " تفرقه بیانداز و حکومت کن" برگرفته از رویکرد تاریخی انگلیس است.

وی افزود: در این راستا فرقه سازی و ایجاد انشعاب در ادیان در دستور کار سرویس های اطلاعاتی انگلیس است و در سطح جهان این تفکر را به شدت ترویج می کنند و پیدایش فرقه ضاله وهابیت و  بهائیت از جمله طرح های سرویس های اطلاعاتی انگلیس است که می توان به عنوان طرح هایی برای جلوگیری از اتحاد جهان اسلام به کار گرفته اند.

آل هاشم ادامه داد: در راستای همان تفکرات ضد شیعی، شیعه انگلیسی یکی دیگر از محصولات دولت انگلیس برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفرقه در جهان اسلام است، پس از اسلام آمریکایی که امام خمینی رحمه الله علیه در برابر اسلام ناب محمدی تبیین نمودند مقام معظم رهبری نیز از تهدیدی به نام تشیع انگلیسی نام بردند که تحت حمایت سرویس های اطلاعاتی انگلیس حمایت و ترویج می شوند تا تفرقه افکنی را توسعه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه  ردپای اولیه نفوذ انگلیس در جریان تشیع را به زمان مقابله و مبارزه میرزای شیرازی در جهت مبارزه با قراردادهای انگلیسی پرداخت و علمای شیعه نیز فرمان جهاد و مقاومت صادر کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی های اصلی تشیع انگلیسی تصریح کرد: تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی یکی از مهم ترین ویژگی های تشیع انگلیسی است و این جریان در اوج تلاش های ایران اسلامی برای خاموش کردن اختلاف بین شیعه و سنی در هفته وحدت مراسم راهپیمایی تحت عنوان هفته برائت از اهل تسنن برگزار می کنند تا آتش اختلاف  شیعه و سنی را شعله ورتر کنند.

وی ادامه داد: تشیع انگلیسی به دروغ خود را محب اهل بیت معرفی می کنند در حالی که وقتی حرم مطهر اهل بیت در عراق و سوریه مورد حمله دشمنان قرار گرفت کوچک ترین حرکتی در راستای دفاع از حریم اهل بیت انجام ندادند.

ال هاشم، اختلاف بین شیعه و سنی را یکی دیگر از ویژگی های تشیع انگلیسی عنوان کرد و افزود: اختلاف در بین شیعیان با استفاده از ابزار تکفیر و ارتداد یکی دیگر از حربه های آنان است و در این راستا مخالفت خودشان را با علمای برجسته عالم تشیع نشان داده و آنان را به مرتد و کافر بودن متهم می کنند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هنگامی که مراجع بزرگ شیعه قمه زنی را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نهی کردند ولی تشیع انگلیسی با تاکید بر انجام مستحبات جلسات مفصل قمه زنی به راه انداخته و تصاویر ان را در شبکه های ماهواره ای پخش کردند. اکنون پخش این تصاویر موجب وهن شیعه شده است که می گویند شیعیان مردمان خون ریزی هستند.

وی با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی رسانه های زیادی را تحت اختیار خود دارند تصریح کرد: در حال حاضر 18 شبکه ماهواره ای و 3 شبکه رادیویی توسط تشیع انگلیسی اداره شده و با استفاده از ظرفیت رسانه اهداف خود را جلو می برند.

ال هاشم تاکید کرد: تشیع انگلیسی درصدد است جاذبه های شیعه را به دافعه تبدیل کند و چهره زشت از شیعه در دنیا معرفی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان