ماهان شبکه ایرانیان

رئیس بنیاد شهید:

۶۵ هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند

قم - معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور ۱۲ درصد نرخ بیکاری داریم که در جامعه ایثارگری این آمار ۴ درصد است، گفت: ۶۵ هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند.

65 هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی غروب دوشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران که در سالن امام جواد (ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اکثر فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به سهمیه خود در کنکور حرف دارند و معتقدند نگاه‌های دیگران برای آنان سنگین است.

وی گفت: طرحی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در حال آماده‌سازی است و امروز 160 هزار دانشجو و 2300 عضو هیئت علمی و رتبه‌های بالای کنکور از جامعه ایثارگران داریم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: 7 هزار نخبه از جامعه ایثارگر داریم اما عده‌ای روی این مسئله حساسیت‌ها و انتقاداتی دارند که البته به جا نیست.

حواشی تجمع طلاب در فیضیه قم موجب شکستن حرمت حوزه شد

وی در ادامه افزود: حواشی تجمع طلاب در فیضیه قم موجب شکستن حرمت روحانیت و حوزه شد که مراجع در این زمینه موضع گرفتند و آن را تقبیح کردند و امیدواریم این افراد در این زمان حساس بیدار شوند.

حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که انتقاد از دولت خوب است اما تضعیف دولت پذیرفتنی نیست و به رئیس رسانه ملی نیز در دیدار با هیئت دولت در این زمینه تذکر دادند.

وی افزود: امروز همه در یک کشتی حضور داریم که باید با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت بر دشمنان غلبه کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در خصوص موضوع اشتغال طی مدت 5 سال اخیر 95 هزار شغل برای فرزندان ایثارگر و جامعه ایثارگر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما سهمیه‌ای در استخدام‌ها داریم که 25 درصد از آن سهم فرزندان و خانواده‌های شهدا است که بنیاد شهید در این زمینه‌ها ورود کرده است.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه هم اکنون 65 هزار نفر از فرزندان و جامعه ایثارگری بیکار هستند، افزود: امسال هزار میلیارد سهمیه وام اشتغال داریم که برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری 4 درصد است

وی عنوان کرد: در کشور 12 درصد نرخ بیکاری داریم که در جامعه ایثارگری این آمار 4 درصد است که نشان از موفقیت بنیاد در اشتغال‌زایی دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین بیان داشت: کمیسیون‌های پزشکی برای مشخص کردن درصد جانبازی تشکیل می‌شود و آیتم‌های مشخصی دارد و این نیست که این درصدها سلیقه‌ای باشد.

وی ادامه داد: برخی از درصدها کمتر می‌شود که باید توجه داشت این افراد روند درمان را طی می‌کنند و بهبود می‌یابند و توصیه کرده‌ایم زیر 25 درصد را کم نکنند.

حجت الاسلام شهیدی عنوان کرد: وام مسکن به خانواده‌های شهدا داده می‌شود که در 5 سال قبل 200 هزار وام داده شد و زمین‌هایی نیز واگذار شد تا مسکن آنان تهیه شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی در خصوص ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سن والدین شهدا بالا رفته است و سینه آن‌ها گنجینه خاطرات است که باید به صورت مکتوب و تصویری ثبت و ضبط شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: به مراکز استان‌ها اعلام کردیم خاطرات خانواده‌های شهدا را ضبط و پیاده سازی کنند که اقدامات خوبی صورت گرفت و با 26 هزار نفر از والدین شهدا مصاحبه شده که امیدواریم به صورت کتاب در آید.

تابعیت ایرانی شهدای مدافع حرم

وی در خصوص شهدای مدافع حرم اتباع خارجی نیز گفت: بنیاد شهید به دستور رهبر معظم انقلاب به دنبال گرفتن تابعیت ایرانی شهدای مدافع حرم افغانستانی و پاکستانی است و هر کدام از آنان که سپاه اعلام کند بنیاد شهید موظف به تحت پوشش قرار دادن آن‌ها است.

حجت الاسلام شهیدی در خصوص فوت جانباز ایرانی در افغانستان نیز گفت: دادگاه برای پیگیری موضوع جانباز فوت شده در افغانستان مأمور شده است و اداره حقوقی بنیاد شهید در این پرونده ورود کرده و ما با خانواده وی در تماس هستیم تا در صورت مشخص شدن وضعیت نهایی اقدام لازم برای انتقال جنازه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید تنها مربوط به دولت نیست بلکه همگان در این امور و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت سهیم هستند و انتظار داریم خبرنگاران نیز جامعه ایثارگری را یاری کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: ما در بنیاد شهید به دنبال اقدامات سیاسی نیستیم و طی این مدت یک مصاحبه سیاسی انجام ندادم و نخواهم داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان