ارزان ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به سرزمین های دیگر همواره از چالش های بزرگ و مهم مردمان جهان است، بسیاری از کشورها برای جذب مهاجر و استفاده از مهارت و قابلیت های آن ها هزینه های گزافی را می پردازند و برخی از کشورها حاضر به پذیرش مهاجر نیستند.

مهاجرت به سرزمین های دیگر همواره از چالش های بزرگ و مهم مردمان جهان است، بسیاری از کشورها برای جذب مهاجر و استفاده از مهارت و قابلیت های آن ها هزینه های گزافی را می پردازند و برخی از کشورها حاضر به پذیرش مهاجر نیستند.

دلایل مهاجرت مختلف اند؛ جنگ، نا امنی، عدم شرایط مناسب برای زندگی و بلایای طبیعی  از جمله علت های اصلی مهاجرت در جهان هستند و یا گاهی افراد برای ارتقای سطح زندگی، ملحق شدن به دوستان و آشنایان، کسب در آمد بیشتر، شرایط کاری بهتر و … تصمیم می گیرند وطنشان را برای همیشه رها کنند و به سوی کشوری دیگر بروند.

اما کجا؟ بدون شک نمی توان تعیین کرد که چه کشوری برای مهاجرت بهتر است زیرا علت سفر و سلایق هر فرد با دیگری فرق دارد اما برخی از سرزمین ها همیشه در آمار به عنوان مهاجر پذیر ترین کشورهای جهان شناخته می شوند که از مهم ترین آن ها کانادا است.

در این قسمت می خواهیم به معرفی برخی از آسان ترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به کانادا بپردازیم. باید توجه داشته باشید که برخی از این روش ها مردمان ایران را شامل شده و بعضی دیگر ایرانیان را در بر نمی گیرد، همچنین ارزان بودن نسبی و در مقایسه با دیگر کشورها در نظر گرفته شده است.

بدون شک صدها راه دیگر برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که بسته به کشور مبدا و قوانینش، متفاوت می باشد؛ این راه کارها را وبسایت های IMMI و کانادایین ویزیت ویو که از معتبرترین منابع خبری مهاجرت به کانادا هستند، اعلام کرده اند.

نکته ی حائز اهمیت دیگر در رابطه با این مطلب آن است که مهاجرت به کانادا و مواردی که در زیر اشاره می گردد مربوط به مهاجران تمامی کشورهاست و تنها مختص به ایرانیان نمی باشد.

با کارناوال همراه باشید.

کانادا
کانادا
مهاجرت کانادا

چرا کانادا؟


_ مهاجرانی که برای کار به کانادا می روند اغلب موفق هستند.

_میزان رضایت مهاجران این کشور به نسبت انتقاداتشان بیشتر است.

_اگر با انگیزه و هدف قاطع این کشور را انتخاب کنید امکان موفقیتتان زیاد است.

مهاجرت کانادا
photo by Marvin Ramos Evasco

کمی آشنایی با مهاجرت به کانادا

واقعیت این است که ارزان ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به کانادا، به دلیل درخواست های زیاد از سرزمین های گوناگون برای همه امکان پذیر نیست. اولین گام برای موفقیت در این کار این است که شما ماهر باشید یا به عبارت دیگر در حیطه ی کار و هنرتان از افراد برتر محسوب شوید.

_اغلب راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری را بهترین راه کسب اقامت این کشور می دانند که سبب اشتغال زایی کانادا می شود، این روند در برخی استان های این کشور هنوز هم امکان پذیر است اما باید بدانید که راه های دیگری هم وجود دارد.

_ برخی دیگر گزینه ی کارگر ماهر ( Skilled Worker ) را بهترین انتخاب می دانند، زیرا این کشور هر ساله به 3000 نفر اجازه می دهد که تحت آموزش قرار گیرند و بتوانند طی این سال به کارگری ماهر تبدیل شوند. حتی اگر شما پزشک باشید و از این طریق اقدام کنید هم باید طی یک سال خود را به یک فرد کاملا ماهر و درجه یک تبدیل نمایید تا بتوانید جایی در این کشور برای خود دست و پا کنید.

_بعضی دیگر هم گزینه ی خود اشتغالی ( self-employed ) را بر می گزینند و تصمیم می گیرند مانند یک هنرمند و کسی که استعداد منحصر به فردی دارد وارد کانادا شوند.

با توصیفات بالا برای مهاجرت به این کشور باید همه ی افراد در سطح بسیار بالای مالی یا علمی باشند تا بتوانند ساکن کانادا شوند، پس افراد قشر متوسط چه می شوند؟

باید بدانید که حتی این گزینه ها هم موجب کسب اقامت موقت کانادا می شوند و برای اخذ اقامت دائم در هر سطح علمی و مالی که باشید باز هم باید تلاش کنید، اما نکته ی مهم این است که در نهایت اگر واجد شرایط باشید می توانید مقیم این کشور شوید.

کانادا
کانادا

ارزان ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به کانادا

در میان روش های مختلف مهاجرت به این کشور، برخی از آسان و ارزان ترین راه ها برای شما برگزیده ایم تا در ادامه با آن ها آشنا شویم.

1 ) ویزای گردشگران ؛ VISITOR VISA

اگر شما نهایتا قصدتان این است که در کانادا، در حیطه ی کاری خود فعالیت کنید و می دانید که با جستجو در این کشور حتما می توانید جایی را در چرخه ی اقتصادیش دست و پا کنید، می توانید به عنوان یک بازدیدکننده یا گردشگر با ویزای ویزیتور وارد کانادا شوید و با کارفرمایان بالقوه ی حیطه ی کاریتان ارتباط برقرار کنید.

باید توجه داشته باشید که افرادی که به منظور گردش و تفریح و با ویزای گردشگری وارد کانادا می شوند اجازه ی جستجوی کار در این کشور را ندارند، بنابراین افسران مرزی کانادا اجازه ی همراه داشتن هیچ گونه مدارک تحصیلی را به شما نخواهند داد، مگر این که بتوانید آن ها را قانع کنید که به جستجوی کار نیستید.

البته سعی نکنید دروغ بگویید چون دروغ کار شما را دشوارتر می کند و حتما راز شما برملا می شود، اما اگر به دلایل دیگر به کانادا سفر می کنید، می توانید در آن جا به دنبال کار بگردید و به عبارت خودمانی‌تر چند آشنا در حوزه ی کاریتان پیدا کنید و قول کار بگیرید و زمانی که به وطنتان بازگشتید از طریق قانونی اقدام به درخواست کار در محل مورد نظر و سپس مهاجرت نمایید.

کانادا
آبشار نیاگارا

2 ) مجوز تحصیلی

اگر شما و یا پدر و مادرتان استطاعت مالی دارید و می توانید هزینه ی تحصیلی در یک دانشگاه و یا کالج را بپردازید بهترین راه برای مهاجرت شما استفاده از مجوز ورود تحصیلی به کاناداست.

این کشور از نظر آموزش و پرورش در سطح بالایی قرار دارد و چند دانشگاه آن در دنیا بهترین هستند. شما می توانید از طریق این لینک فهرستی از تمامی دانشگاه های کانادا داشته باشید و با دیدن این لینک هم می توانید با کالج های این کشور آشنا شوید.

بهترین و شیرین ترین خبر درباره ی مهاجرت با مجوز تحصیلی این است که دانشگاه های آموزش عالی در کانادا پس از فارغ التحصیلی دانشجویانشان به آن ها اقامت دائم خواهند داد، اما پیش از انتخاب دانشگاه درباره ی این که شرایط اقامت دائم و میزان زمانی که طول می کشد تا به شما اقامت دائم بدهند حتما تحقیق و بررسی کنید.

اغلب دانشجویان پس از فارغ التحصیلی پیشنهادات کار خوبی دریافت می کنند که از آن روش هم می توانید اقامت بگیرید، اما نکته ی مهم این است که شما در حین تحصیل هر قدر هم که تلاش کنید پس از فارغ التحصیلی یک مهاجر بدون سابقه ی کاری محسوب می شوید پس سعی کنید در دوران تحصیل بهترین دانشجو باشید و یا در حال تحصیل کار پیدا کنید.

کانادا
کانادا

3 ) پرستار در منزل ؛ LIVE-IN CAREGIVER

پرستار در منزل شوید.

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به کانادا برای کسانی که در هیچ حرفه یا هنری مهارت ندارند پرستار منزل شدن است. برای این کار تنها مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان و یا 6 ماه آموزش و یا یک سال تجربه ی پرستاری کافی ایست تا به شما اجازه ی کار به عنوان پرستار منزل در کانادا داده شود.

موسسات متعددی برای آشنا کردن کارفرمایان با پرستاران خانگی و خارجی بالقوه وجود دارد که با کمی تلاش می توان با آن ها ارتباط بر قرار نمود، در حقیقت مهاجرت از این طریق نسبت به شغل های دیگر بسیار آسان تر می باشد. نگران نباشید کانادا در حال حاضر کاملا برای پذیرفتن چنین مهاجرانی آماده است و برنامه ریزی دقیقی دارد.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

4 ) تجربه جهانی

این مورد فعلا متاسفانه در رابطه با ایرانیان صدق نمی کند اما به عنوان یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به کانادا در دنیا شناخته شده است به همین علت در لیست ما جای دارد.

در کانادا طرحی وجود دارد که جوانان 18 تا 35 سال ( در برخی کشورها تا 29 سال ) می توانند در کانادا اقامت بگیرند، به شرطی که در دانشگاه های سطح پایین تر به تحصیل بپردازند و به کار نیمه وقت بخصوص به کار کردن در زمان تعطیلات رسمی بپردازند تا زمانی که بتوانند شغل خوبی برای خودشان پیدا کنند.

مناطقی که شامل این قانون می شوند به این شرح هستند: استرالیا، دانمارک، ژاپن، نروژ، تایوان، اتریش، استونی، کره جنوبی، لهستان، اکراین، بلژیک فرانسه، لتونی، اسلواکی، شیلی، آلمان، لیتوانی، اسلوونی، کرواسی، ایرلند، هلند، سوئیس، کاستاریکا، هنگ کنگ، مکزیک، اسپانیا، کرواسیف سوئد، جمهوری چک، ایتالیا، و نیوزیلند.

افراد علاقمند که شامل این قانون می شوند می توانند با تلاش، مهارت کسب کنند و به نیروی کار ماهر مورد قبول کانادا تبدیل شوند. به دلیل عدم وجود ایران در این مورد از توضیح بیشتر خودداری می کنیم.

کانادا

5 ) حمایت همسر

لازم نیست این راز را بلند به زبان بیاورید اما داشتن یک همسر یا شریک زندگی در کانادا از آسان ترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد، البته بسیاری این روش را کشف کرده اند و به همین علت شمار ازدواج های دروغین و به علت مهاجرت و پناهنده شدن به کانا رو به افزایش است. این نوع ازدواج ها به ازدواج های تقلبی معروف شده اند.

دولت کانادا تعابیری را در پیش گرفته تا جلوی این ازدواج های دروغین را بگیرد و مطمئن شود که دو نفر واقعا قصد زندگی با هم را دارند، برای مثال پس از دو سال به همسر خارجی اقامت می دهند و مطمئن می شوند که آن دو در طی این دو سال با هم زندگی می کرده اند.

کانادا
کانادا

6 ) اجازه کار با پیشنهاد کار

به دو دلیل اغلب درس خواندن در دانشگاه و کسب مهارت در کالج ها را آسان ترین راه برای مهاجرت می دانند؛ اول این که اگر قصد کار با مهارت فعلیتان را داشته باشید باید یک کارفرما را در کانادا متقاعد کنید که شما را استخدام کند که تقریبا هیچ کسی این کار را برای فردی خارجی انجام نمی دهد و همین فرآیند ساده ی کار پیدا کردن را بسیار سخت و پیچیده می کند.

دوم این که اگر فردی را پیدا کنید که تصمیم بگیرد شما را استخدام کند باید بخش منابع انسانی را متقاعد کند که شما بیشتر از فردی کانادایی توانایی آن پوزیشن کاری را دارید که آن هم مشکلی افزون بر دیگر مشکل های دیگر است.

در این روند کاری اگر موفق شوید می توانید اقامت کانادا را دریافت کنید، اگر خوش شانس باشید شاید هم سریع و آسان این روند برایتان سپری شود و هزینه ی زیادی هم نداشته باشد، البته پیشنهاد می کنیم اگر کسی را در کانادا می شناسید از او کمک بگیرید تا روند پیدا کردن کار و استخدام شدن و در نهایت کسب اقامت برایتان آسان تر شود.

کانادا
مهاجرت کانادا
کار کانادا

7 ) موافقت نامه های تجاری ؛ TRADE AGREEMENTS

این مورد هم متاسفانه شامل ایرانیان نمی شود اما شاید بتواند به ایرانی های مقیم برخی کشورهای دیگر که قصد مهاجرت به کانادا را دارند کمک کند.

علاوه بر توافق نامه ی نفتا NAFTA که بسیار مشهور شد برخی تبصره های دیگر برای تجار خاص وجود دارد که بتوانند به آسانی در کانادا ساکن شوند.

اما چگونه؟

اگر شما مقیم یکی از کشورهایی که در زیر معرفی می کنیم باشید و در یک شرکت که یا خوش نام و معتبر باشد و یا با کانادا مراودات تجاری داشته باشد مشغول به کار باشید به راحتی و بدون پرداخت هزینه می توانید از کانادا اقامت دائم بگیرید. این کشورها به شرح زیر هستند:

شیلی، اردن، پرو، کلمبایف لیختن اشتاین، سوئیس، کاستاریکا، مکزیک، ایالت متحده آمریکا، ایسلند، نروژ، اسرائیل

این موافقت نامه در واقع به کارکنان شرکت های دارای مراودات با کانادا و یا موسسات معتبر اجازه می دهد به کانادا مهاجرت کنند و یا به عبارتی دیگر اگر بخواهند به کانادا بروند و شرکتشان را به آن جا انتقال دهند و یا برای ماموریت در کانادا اقامت کنند، اسکان دائم می دهد.

به دلیل نبود ایران در این لیست از توضیح بیشتر در رابطه با اینمورد خودداری می کنیم.

کانادا
مهاجرت کانادا

توصیه کارناوال

پیشنهاد می کنیم پیش از مهاجرت به کانادا از هر روشی که اقدام می نمایید همه ی جوانب را بسنجید برای مثال، عدم پیدا کردن کار، نپسندیدن محیط اجتماعی، زندگی به دور از وطن برای همیشه، شرایط کار و تحصیلی دشوار و هزاران مورد دیگر.

به همین منظور کارناوال در آینده به بررسی مواردی که قبل از مهاجرت لازم است بدانید خواهد پرداخت.

کانادا

سخن آخر

آیا تا به حال به کانادا سفر کرده اید؟ لطفا تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

آیا کسی که دارای اقامت دائم در کانادا باشد را می شناسید؟ او از چه روشی اقدام کرده است؟

خواهشمندیم دیدگاه ها و تجربیاتتان را ارسال کنید تا با هم تصویری واضح تر از اوضاع مهاجران در کانادا به دست آوریم.

همچنین از شما خوانندگان عزیز می خواهیم به خاطر داشته باشید که همه ساله شرایط و قوانین مهاجرت به کشورها تغییر می کند و ممکن است روشی برای یک نفر عالی و برای دیگری به مرور زمان نا مناسب باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان