گزارشی از سفر رئیس بنیاد شهید به شهر قم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد مطابق قوانین و مقررات در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران اعطا کرده است.

گزارشی از سفر رئیس بنیاد شهید به شهر قم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه (5 شهریور ماه) در ادامه سفر به استان قم به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری قم با تبریک ولادت امام هادی (ع) گفت: به مناسبت هفته دولت هر یک از اعضای هیأت دولت به منظور دیدار با مردم استان و افتتاح پروژه‌های عمرانی به استان‌های کشور سفر می‌کنند که خوشبختانه مقرر شد معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان قم سفر کند.


معاون رئیس جمهور پس از تشریح برنامه‌های سفر خود به قم به مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و توضیح داد: بر اساس آمار موجود حدود 230 هزار شهید در بنیاد پرونده دارند و بنیاد موظف به رسیدگی به خانواده این عزیزان مطابق ضوابط و مقررات است ضمن اینکه حدود 562 هزار جانباز و نزدیک به 43 هزار آزاده نیز در بنیاد ثبت شده‌اند که با احتساب افراد تحت تکفل در خانواده های شاهد و ایثارگر مجموعا حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بنیاد قرار دارند که جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند.


وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات بنیاد در ارائه تجهیزات و خدمات درمانی به ایثارگران گفت: با پیش بینی‌های انجام شده تجهیزاتی که تهیه آنها نیاز به واردات داشته تأمین شده و مکاتبات لازم برای آینده نیز انجام شده است و در یک سال گذشته با اعزام 14 تیم تخصصی با تخصص‌های داخلی، جراحی، چشم، زنان، ارتوپدی، روانپزشکی و اورولوژی به استان‌ها حدود 1230 نفر ویزیت شده‌اند.


شهیدی در مورد مراکز فرهنگی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در 26 استان کشور افتتاح شده که از این تعداد 11 استان در هر سه فاز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی فعال است و 15 استان دیگر نیز با یک یا دو فاز در حال ارائه خدمات هستند و برخی فازهای آن نیز مانند استان مرکزی در سال جاری افتتاح خواهد شد. این مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی با صرف هزینه‌ای حدود 500 میلیارد تومان، به‌صورت چند منظوره جهت استفاده جانبازان و خانواده معظم شهدا ساخته شده است.


وی در پاسخ به سؤالی درباره ترویج فرهنگ ایثار و ساماندهی گلزار منور شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارد و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رییس جمهوری و دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده و در حال فعالیت است.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش شناخت مردم از روز بزرگداشت شهدا از یک و 7 دهم درصد به حدود 50 درصد افزود: در پی اجرای طرح سپاس که با سفارش مقام معظم رهبری شکل گرفت رییس جمهوری با 114 خانواده معظم شهید و ایثارگر دیدار و گفت‌وگو کرده است و در چارچوب این طرح سالانه بیش از 400 هزار دیدار با ایثارگران توسط مسئولان در سراسر کشور انجام می‌شود.


نماینده ولی فقیه در بنیاد افزود: از حدود 20 هزار گلزار مطهر شهدا تاکنون بیش از 14 هزار گلزار ساماندهی و بهسازی شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری ساماندهی گلزارهای زیر 10 مزار پایان یابد.
معاون رییس جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره اشتغال ایثارگران گفت: در حوزه اشتغال از سال 1392 تاکنون، برای بیش از 95 هزار نفر از ایثارگران در بخش دولتی و غیردولتی یا با استفاده از تسهیلات بانکی، اشتغال و کارآفرینی صورت گرفته است. بنیاد مطابق قوانین و مقررات در 5 سال گذشته حدود 200 هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران اعطا کرده است.در یک سال نیز 35 هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران تخصیص یافته و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 حجت‌الاسلام شهیدی در بخش دیگر سفر خود به استان قم در دیدار چهره به چهره با جمعی از ایثارگران این شهرستان گفت: انجام دیدار با ایثارگران عزیز از مهم‌ترین بخش‌های سفرهای بنده به استان‌ها است و در این دیدارها از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا می‌شویم و در جهت رفع این مشکلات حرکت می‌کنیم.


وی افزود: در سفر امروز به استان قم نیز در محل استانداری این استان با 20 نفر از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان دیدار و گفت و گو داشتیم. در حوزه مسکن تلاش می‌کنیم بر اساس ضوابط با تخصیص وام مسکن نسبت به رفع مشکل این عزیزان اقدام کنیم. در حوزه درمان نیز با توجه به افزایش میانگین سنی ایثارگران نسبت به افزایش کیفیت خدمات درمانی اقدام کرده‌ایم و سعی می‌کنیم بر اساس مشکلات جسمی در مرکز استان و یا تهران نسبت به پذیرش این عزیزان در بیمارستان‌های تخصصی بنیاد اقدام کنیم.


معاون رییس جمهور افزود: در حوزه اشتغال نیز اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول بررسی و ایجاد موقعیت‌های شغلی از طریق استخدام در سازمان‌ها و همچنین طرح‌های خوداشتغالی با ارائه وام برای این عزیزان است و در 5 سال گذشته 95 هزار موقعیت شغلی برای ایثارگران ایجاد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر