پایان سومین جشنواره «سلامت»؛

آنها که مانع تابش نور هنر و خرد می شوند کنار روند/ همه برگزیدگان

اختتامیه سومین جشنواره فیلم «سلامت» با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد و برگزیدگان معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

آنها که مانع تابش نور هنر و خرد می شوند کنار روند/ همه برگزیدگان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم «سلامت» شامگاه سه شنبه 6 شهریور با اجرای محمد سلوکی در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از پخش کلیپی از زنده یاد عزت الله انتظامی، جوایز سازمان های مردنهاد اهدا شد.

در این بخش کتایون ریاحی که برای اهدای اولین جایزه روی صحنه آمده بود، عنوان کرد: اتفاق زیبایی که کم کم شکل می گیرد پیوند علم و هنر است و امیدوارم این موضوع بشریت را سامان دهد.

در این بخش جایزه بنیاد نیکوکاری کمک به «زبان بی زبانی» ساخته جواد حبیب پور اهدا شد. همچنین حمید فرخ نژاد جایزه انجمن ام اس را به «سوگند بقراط» ساخته حسین کاکاوند اهدا کرد.

کاکاوند پس از دریافت جایزه اش گفت: شاید جامعه سال های نود تا نود و دو را فراموش کرده باشد اما ما بیماران ام اس آن را به یاد داریم زیرا در آن سال های تهیه دارو برای بیماران ممکن نبود. من 10 سال است مبتلا به ام اس هستم و دیگر امثال من دغدغه تهیه دارو را نداریم چراکه در این زمینه وزارت بهداشت بسیار تلاش کرده است. انجمن شرایط سختی دارد و من جایزه نقدی ام را به بچه های ام اس تقدیم می کنم تا باری از روی دوش این بچه ها برداشته شود.

جایزه انجمن اوتیسم به «اختلالی به نام اوتیسم» ساخته بیژن همدرسی، «مامان» و «دست های آبی» اهدا شد.

همدرسی پس از دریافت جایزه اش گفت: این دومین فیلم من درباره اوتیسم است و خوشحالم توانستم صدای بچه های اوتیسم را به گوش مردم برسانم.

در بخش جایزه انجمن اخلاق پزشکی ایران، حمیدرضا نمازی عضو این انجمن روی صحنه آمد و بیان کرد: همیشه باید بر این نکته تاکید کرد که درب سلامت بر پاشنه اخلاق می چرخد. هدف این انجمن این است که اخلاق را در رفتار حرفه ای پزشکان نشان دهد.

وی سپس جایزه این انجمن را به فیلم کوتاه «قصه ای در نزدیکی ما» ساخته مجتبی کرم پور اهدا کرد. کرم‌پور پس از دریافت جایزه اش گفت: معلولان نیازی به ترحم ندارند بلکه آنها می خواهند ما از آنها حمایت کنیم.

در ادامه مراسم جوایز دیگر بخش های به شرح زیر اعلام شد.

جایزه بخش مسابقه آثار تلویزیونی:

لوح تقدیر این بخش به سلما افکاری برای فیلم «ماهی بادکنکی» رسید.

تندیس سوم این بخش به علی زاهدی برای فیلم «طبیب» تعلق گرفت. زاهدی بیان کرد: ما سلامت مردم را به پول نفروختیم و از این موضوع خوشحالم.

جایزه دوم این بخش هم به هادی امیری و رها فرجی برای فیلم «جنگل دامون» رسید.

عطیه عطارزاده برای فیلم «روان سفید» جایزه اول این بخش را از آن خود کرد.

در بخش دیگر از این مراسم بزرگداشت مینو محرز پزشک بیماری های عفونی برگزار شد. برای بزرگداشت وی مرضیه برومند و کتایون ریاحی روی صحنه آمدند.

مینو محرز در این بخش عنوان کرد: من هرکاری کردم وظیفه ام است چراکه من عاشق سلامت جوانان و عاشق ایران هستم.

ریاحی هم ضمن اهدای هدیه ای به مینو محرز گفت: دکتر محرز پدیده پزشکی است و ما به او افتخار می کنیم. جالب است که بگویم حدود 15 سال پیش خانم دکتر جان برادر من را دو بار نجات داد؛ یکی موقعی که قرار بود قطع عضو شود و یکی زمانی که ممکن بود دیگر در این دنیا نباشد.

در ادامه محمدهادی ایازی معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: ما دو شعار را در این جشنواره با نام «سلامت برای همه» و «اجتماعی شدن سلامت» داشتیم که جامعه هنری در تحقق این موضوعات بسیار می توانند کمک کنند.

وی خطاب به کیانوش عیاری گفت: شما برای اولین بار فیلمی درباره پیوند عضو ساختید و چقدر خوب می شود اگر فیلمی درباره ایدز ساخته شود چراکه ممکن است افراد دچار بیماری های شوند که علت آن نداشتن اطلاعات باشد.

جایزه بخش مستند:

لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر به شهره کشاورز شخصیت فیلم مستند «مامان» تعلق گرفت.

لوح تقدیر دیگر به یاسر خیر برای فیلم «آهستگی» رسید.

لوح تقدیر دیگری هم به فرهاد بردبار برای «فیلم مردی که با خرگوش می رود» تعلق گرفت.

جایزه سوم این بخش به صورت مشترک به فضل الله طاری برای فیلم «پیش از سی سالگی» و الهام آقالری برای «شهر زیبای من» اهدا شد.

جایزه دوم به محسن استادعلی برای فیلم «زنانگی» رسید.

جایزه اول هم به محسن علی دادی برای فیلم «ده برابر» اهدا شد.

طاری در این بخش گفت: دلار یازده هزارتومان شده است و وقتی ما این فیلم را می ساختیم کمپی که از آسیب دیده ها حمایت می کرد به دلیل مسایل اقتصادی تعطیل شد. باید پرسید این آسیب دیده ها حالا کجا هستند. به نظرم جامعه پزشکی باید بیشتر به صورت رایگان در این شرایط کار کند.

وی عنوان کرد: فیلم من پژوهش سنگینی داشت و همسرم در آن دخیل بود و این جایزه را به او تقدیم می کنم.

محسن علی دادی هم بیان کرد: بخش زیادی از مردم به کلکسیون بیماران روانی تبدیل شده اند و امیدوارم سلامت روان جدی گرفته شود.

بخش مسابقه آثار کوتاه دانشجویی:

لوح تقدیر این بخش به مینا باغبانی برای فیلم «آقا گرگه» اهدا شد.

جایزه سوم این بخش به مهدی یوسفعلی برای فیلم «دلقک ها» رسید.

جایزه دوم هم به علی بناییان برای فیلم «برای فروش» رسید.

جایزه اول به کتایون پرمر و محمد روحبخش برای فیلم «تو هنوز اینجایی» تعلق گرفت.

بهترین فیلم کوتاه داستانی:

لوح تقدیر این بخش به صادق سهرابی برای فیلم «کوگ» رسید. سهرابی پس از کسب جایزه اش بیام کرد: من از جایی می آیم که آفتاب از آنجا به ایران عزیز می تابد. شاید در این مدت رسانه ها تصویر واقعی از سیستان و بلوچستان نشان نداده اند پس آمدم تا صدای سیستان و بلوچستان باشم و بگویم ما مرزدار هستیم و خواهشم این است که مستندسازان واقعیت سیستان را نشان دهند. سیستان و بلوچستان امن است این منطقه را دوست داشته باشید.

لوح تقدیر دیگری به آرمان فیاض برای فیلم «مانیکور» اهدا شد.

جایزه سوم به امیرحسین کرمی برای فیلم «قرص برنج» رسید.

جایزه دوم این بخش به فاطمه احمدی برای فیلم «دریای تلخ» تعلق گرفت.

جایزه اول این بخش هم به علی اسداللهی برای فیلم «اختلاف» رسید.

در بخش دیگر از این مراسم سالار عقیلی خواننده سنتی به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت.

در ادامه مراسم بزرگداشت کیانوش عیاری برگزار شد.

در این بخش مهدی هاشمی بازیگر سینما روی صحنه آمد و بیان کرد: چقدر خوب است وقتی کلمه سلامتی را می شنویم. خوشحالم که اینجا هستم و تشکر می کنم از دکتر بقراط تا مادربزرگم که به صورت سنتی ما را مداوا می کرد.

وی در ادامه از حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت هم برای قدردانی از کیانوش عیاری دعوت کرد. او خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما استیضاح شدنی نیستید مگر اینکه وضعیت دارو آنقدر خراب تر بشود که این اتفاق بیفتد.

در این بخش از کیانوش عیاری تجلیل شد و در همین بخش جایزه استاد تصویر به مهدی هاشمی برای ایفای نقش در سریال «دکتر قریب» اهدا شد.

سپس وزیر بهداشت گفت: یکی از کسانی که جایش اینجا خالی است افشین یداللهی است. روح او شاد. یاد و خاطره عزت الله انتظامی را هم گرامی می داریم ایشان چشم هایشان را به من سپرده بودند و از یکی از جملات او خوشم می آمد؛ او می گفت دوست دارم وقتی به عقب بر می گردم هیچوقت حسرت نخورم بنابراین خوب است انسان در پایان به این افتخار کند که چه چیزی آموخته و برای کشورش افتخار آفریده است.

وی عنوان کرد: از تمام کسانی که به ما کمک کردند این جشنواره را برگزار کنیم تشکر می کنم چراکه باعث شدند جشنواره مسیر تکامل خود را طی کند.

جایزه آثار سینمایی:

لوح تقدیر این بخش به عباس امینی برای فیلم «هندی و هرمز» رسید.

جایزه بهترین فیلم به طور مشترک، یکسان و به ترتیب الفبا به مسعود جعفری جوزانی برای فیلم «پشت دیوار سکوت»، بهروز شعیبی برای فیلم «دارکوب» و حمید نعمت‌الله برای فیلم «شعله ور» رسید.

نعمت‌الله در سخنانی گفت: فکر می کنم عقلانیت شرط مشترک ما هنرمندان و متخصصان است و امیدوارم هرکسی که مانع تابش نور هنر و خرد می شود، کنار برود.

جایزه ویژه این جشنواره برای فیلم عاری از دخانیات به فیلم «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی اهدا شد.

مقصودی در پایان این مراسم عنوان کرد: بعد از نمایش فیلمم عده ای به من مراجعه کردند و گفتند دوست دارند صاحب فرزند شوند البته منظور من در فیلم برتری کیفی انسان ها است نه کمی، فکر می کنم وزارت بهداشت مسئولیت کیفی شدن جمعیت را برعهده دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان