نماینده مردم سنندج:

سه شهر کردستان بعنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته شدند

سنندج - نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تبدیل سه شهرستان این استان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خبرداد.

سه شهر کردستان بعنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته شدند

سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح تبدیل سه شهرستان استان کردستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار داشت: سه شهرستان سقز، بیجار و دیواندره به عنوان مناطق ویژه اقتصادی در این استان از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده و طرح آن تصویب شده است.

وی افزود: مناطق ویژه اقتصادی به مناطقی گفته می شود که قوانین گمرکی محدود گمرکی کشور در آن اجرا نمی شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری های نوین در امر تولید و توسعه منطقه ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب کلیات طرح ایجاد 8 منطقه آزاد در کشور خبرداد و گفت: دو شهر مرزی بانه و مریوان در استان کردستان نیز جزو این 8 طرح هستند که انتظار می رود به زودی این طرح نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

علوی با بیان اینکه معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، از مزیت های مناطق ویژه اقتصادی است، ادامه داد: ورود ماشین ‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا از دیگر مزیت های ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به شمار می روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان