ماهان شبکه ایرانیان

مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران

بدون تردید جزیره‌ی کیش و قشم و در کنار مشهد از جمله مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شوند و آمار بازدید از آن‌ها به‌مراتب بیش‌تر از مناطق دیگر به‌شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری ایران

ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود گنجانده است و هرساله پذیرای هزاران توریست داخلی و خارجی می‌باشد که از مکان‌های گردشگری آن بازدید می‌کنند. بدون تردید جزیره‌ی کیش و قشم و در کنار مشهد از جمله مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شوند و آمار بازدید از آن‌ها به‌مراتب بیش‌تر از مناطق دیگر به‌شمار می‌آید. به‌طور کلی گردشگری از جمله صنعت‌های سودآور به‌شمار می‌آید که تاثیر زیادی در اقتصاد و اشتغال‌زایی ایفا می‌کند، از این جهت مناطق مختلف در جهان برای جذب توریست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کیش و قشم نگین جزایر هستند و جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران دارند. این دو جزیره با طبیعت بکر و ساحل‌های مرجانی منحصر به‌فرد برای هر انسانی جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. بدون شک مشهد نیز به‌دلیل جایگاه مذهبی‌اش بیش‌تر از هر شهر و مکان دیگری در ایران پذیرای مسافر و گردشگر می‌باشد. رشد گردشگری کیش، قشم و مشهد در اسل‌های اخیر نه فقط از منظر شاخص‌های کمی همانند تعداد توریست‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کنند بلکه در قیاس کیفی نیز مشهود است.

جزیره‌ی کیش

تور جزیره کیش

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان گردشگری ایران سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر از کیش بازدید می‌کنند. اگر علاقه‌مند به غواصی و دیگر ورزش‌های آبی هستید توصیه می‌شود که سفر به این جزیره را در برنامه‌های سفر خود قرار دهید. در چند سال گذشته فرصت‌های ایده‌آلی در زمینه‌ی ورزش‌های آبی کیش فراهم شده است که از جمله‌ی این ورزش‌ها می‌توان به جت‌اسکی، غواصی، فلای‌بورد، پاراسل، شاتل، کیبل اسکی و حتی اسکوتر دریایی اشاره کرد که علاقه‌مندان زیادی را در سرتاسر دنیا به‌خود جذب می‌کند.

در کنار ساحل حیرت‌انگیز و دریای نیلگون در کیش جاذبه‌های گردشگری مختلفی قرار گرفته است که مسافران را مجذوب خود می‌کند. از جمله شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه، کشتی یونانی می‌باشد که در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو از حرکت ایستاد و برای همیشه در خلیج فارس ماندگار شد. کشتی یونانی در میان بومی‌های منطقه با نام عروس یونانی مشهور است و برخی از مردم محلی براین باور هستند که عشق ناخدای کشتی به دختر ایرانی باعث شده که کاری کند که کشتی در این منطقه ماندگار بماند. توصیه می‌شود اگر به کیش سفر کردید در کنار کشتی یونانی به تماشای غروب خورشید بنشینید که منظره‌ای خیره کننده را از خود به‌جای می‌گذارد. اگر علاقه‌مند به سفر به این جزیره‌ی زیبا هستید می‌توانید با عضویت در کانال تلگرام آژانس مسافرتی سالیان سفر از بروزترین قیمت‌ تور کیش و همچنین اخبار گردشگری این جزیره زیبا مطلع شوید.

 

جزیره‌ی قشم

تور جزیره قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران محسوب می‌شود که در تنگه‌ی هرمز واقع شده است. قشم همانند کیش از محبوبیت بالایی در بین گردشگران ایرانی برخوردار است و بسیاری از افراد در کنار ساحل زیبا برای خرید صنایع دستی بی‌نظیر و همچنین بازدید از مکان‌های گردشگری همانند غار نمکدان و جنگل حرا به قشم سفر می‌کنند. صنایع دستی و سوغات قشم از تنوع بالایی برخوردار هستند و کم‌تر پیش ‌می‌آید که نام آن‌ها نشینیده باشید. در قشم مراکز خرید و فروشگاه‌های متعددی قرار گرفته است که بسیاری از آن‌ها در لیست کالاهای صادراتی ایران هستند. از جمله‌ی این کالاها می‌توان به گلیم‌بافی، صنایع دستی دریایی و صنایع دستی حصیری اشاره کرد.

غار نمکدان بزرگ‌ترین غار نمکی جهان به‌شمار می‌آید که در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره‌ واقع شده است. وجود رگه‌های سفید نمک بر بدنه‌ی این کوه از دور نمای زیبایی را خلق کرده است و جذابیت بازدید از قشم را دو چندان کرده است. دورن این غار به‌ویژه در اعماق آن تاریک است و برای تماشای استالاکتیک‌های بلورین نمک نیاز به چراغ قوه دارید. در کنار آن یکی از عواملی که گردشگران را به سوی قشم می‌کشاند دلفین‌های آن است که تماشای آن‌ها هیجان‌ وضف نشدنی را ایجاد می‌کند. به‌طور معمول قیمت تور قشم از کیش ارزان‌تر است.

 

مشهد

تور مشهد

شهر مذهبی مشهد به‌دلیل وجود حرم امام رضا(ع) گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به‌خود می‌کشاند. حرم علی‌بن موسی‌الرضا که با نام حرم امام رضا شناخته می‌شود، در برگیرنده‌ی آرام‌گاه امام شیعیان در شهر مشهد است. به واسطه حضور همیشگی زائرین و گردشگران، هتل‌های مشهد در تمام طول سال پذیرای مسافران هستند. با این حال بهتر است که در زمانهای شلوغ و پربازدید مشهد، از چند هفته قبل نسبت به رزرو هتل در مشهد، اقدام کنید. چرا که با توجه به طیف وسیع گردشگران این شهر، ممکن است حتی تورهای لحظه آخری مشهد هم توان پذیرایی از شما را نداشته باشند.

در کنار حرم مام هشتم در مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی قرار گرفته است که از جمله‌ی آن می‌توان به باغ پرندگان، پارک جنگلی وکیل آباد، دهکده‌ی ییلاقی شاندیز، طرقبه و مهم‌ترین آن آرام‌گاه فردوسی اشاره کرد که جذابیت خاصی را در طی سفر به مشهد ایجاد کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان