فرادید؛ جنرال موتورز تصمیمات بزرگی برای بازار چین دارد و یکی از آنها حرکت به سمت تولید مدلهای الکتریکی است. این برنامه که مختصات آن عرضه 10 مدل کاملا الکتریکی از ابتدای سال 2020 است، با مشکلاتی روبرو است که یکی از آنها تولید انبوه باتریهای بردبلند برای اتومبیلهای برقی جدید است.
به گزارش فرادید، این وضعیت باعث شده تا زمان رونمایی از بیوک ولایت6 (Velite 6) که نخستین خودرو این برنامه بوده و محصولی پلاگین هیبرید است به وقت دیگری موکول شود. جنرال موتورز که پیشتر برنامه داشت این خودرو را تا انتهای سال 2018 به بازار چین عرضه کند، فعلا هیچ زمان دیگری برای این کار تعیین نکرده است. این موضوع از آن جهت خطرناک است که اگر شرکت نتواند تا سال 2020 سهم مناسبی از بازار خودروهای الکتریکی چین کسب کند، بایستی به برنامههای خود در این حوزه خاتمه دهد.
جنرال موتورز که هم اکنون با دو مدل الکتریکی کادیلاک سیتی 6 PHEV و خودرو کوچک بائوجون E100 در بازار چین حاضر است، بنا به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال تنها موفق شده 22 هزار نسخه فروش داشته باشد. این بحران که ناشی از عدم تامین این قطعه از سوی برخی تولیدکنندگان نظیر سامسونگ و توشیبا است، موجب شده تا هزینه تولید در چین که همواره پایین و به صرفه بود دیگر چندان به صرفه نیست.