بهترین سواحل ریودوژانیرو

کارناوال بر آن شد تا پس از معرفی شهر ریو دوژانیرو، جاذبه‌های شهر ریو را به شما معرفی کند. 

کارناوال بر آن شد تا پس از معرفی شهر ریو دوژانیرو، جاذبه‌های شهر ریو را به شما معرفی کند. 

پیش از این به طور مفصل به این مطالب پرداخته ایم :

 1- جاذبه‌های توریستی شهر ریودوژانیرو ،2- پیشنهادات محلی برای سفر به ریودوژانیرو ، 3 – استادیوم های فوتبال ریودوژانیرو ، 4 – ورزشگاه های ریودوژانیرو ؛ قسمت اول ، 5 – ورزشگاه‌های ریودوژانیرو ؛ قسمت دوم ، 6 – بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو ، 7 – هتل‌ های ریودوژانیرو  ، 8 – بهترین غذاهای محلی ریودوژانیرو، 9 –بهترین رستوران‌های ریودوژانیرو – ارزان تا گران ، 10- پارک‌های شهر ریودوژانیرو ، 11 – موزه‌های شهر ریودوژانیرو ، 12 –  راه کارهایی برای حفظ سلامتی در سفر به برزیل

حالا نوبت آن است تا ساعاتی را در سواحل زیبای ریو بگذرانید.

همان طور که می‌دانید ریودوژانیرو شبه جزیره‌ای است که از سه طرف در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارد و به همین دلیل برای گردش، لیست بالابلندی از سواحل پیش روی شماست. از همین روی کارناوال در طی این مطلب لیستی 15 تایی از بهترین، بکرترین، خلوت ترین و زیباترین #سواحل ریو را تهیه کرده است. در بسیاری از این سواحل تفریحات و ورزش‌های آبی بسیار مورد استقبال است.

همراه با کارناوال کرم ضد آفتاب و وسایل خود را بردارید و در کنار آب‌های فیروزه‌ای به تماشای زیبایی‌های اقیانوس بنشینید. 

بهترین سواحل ریودوژانیرو
photo by Mihai Andritoiu

1- ساحل کوپاکابانا ؛ Copacabana

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی

ساحل کوپاکابانا یکی از معروف ترین و زیباترین ساحل‌های دنیاست که در ناحیه جنوبی شهر ریو دو ژانیرو واقع شده است. کوپاکابانا به دلیل ساحل 4 کیلومتری اش شهرت جهانی دارد. این ساحل از خیابان پرنسس ایزابل شروع می‌شود و تا خیابان پوستو سیز ادامه داشته و در آنجا به انتها می‌رسد. در هر دو انتهای ساحل قلعه‌هایی تاریخی وجود دارد که قلعه کوپاکابانا در انتهای شمالی ساحل قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های مورد توجه این منطقه وجود ده‌ها هتل مجلل، رستوران، کافه و … در نزدیکی ساحل است. سالانه میلیون‌ها بازدید کننده برای جشن شب سال نو پا به این ساحل می‌گذارند. همچنین اکثر اوقات ساحل کوپاکانا میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی است.

آدرس: ریو، خیابان آتلانتیکا

Address: Avenida Atlantica, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل کوپاکابانا
photo by Pavlos Euthymiou
بهترین سواحل ریو
photo by Tainá Barbosa

2- ساحل آیپانما ؛ Ipanema

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، فوتوالی (تلفیقی از فوتبال و والیبال) و فرسکوبول (نوعی تنیس)

محله آیپانما یکی از محله‌های ساحلی و مرفه شهر ریو است که در ناحیه جنوبی شهر ریو و درست بین دو محله لبلون و آرپوآدور قرار گرفته است. جالب آن که ساحل آیپانما پس از انتشار آهنگ «دختری از آیپانما» به شهرت جهانی دست پیدا کرد. این محله ساحلی یکی از مجلل ترین و گران ترین مناطق مسکونی ریوست که رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌هایی با شهرت و استاندارد جهانی دارد و پیش از همه به سبب پیشرفت چشمگیر و زندگی اجتماعی اش معروف است. دو کوه به نام‌های دو برادر یا «Dois Irmãos» در انتهای غربی ساحل واقع شده اند. 

آدرس: برزیل، ایالت ریو، ریو

Address: Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل آیپانما
ساحل آیپانما

3- ساحل لبلون ؛ Leblon

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: والیبال ساحلی، گردش خانوادگی در ساحل

محله ساحلی لبلون مرفه‌ترین محله شهری در ریو محسوب می‌شود که پس از آن محله آیپانما در رتبه دوم قرار می‌گیرد. لبلون نیز در ناحیه‌ی جنوبی شهر قرار دارد و درست در غرب ساحل آیپانما واقع شده است. این ساحل با وجود همسایگی با ساحل آیپانما، از آرامش بیش‌تری برخوردار است. در کنار ساحل لبلون مجلل ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید به چشم می‌خورند. 

وسعت: 215 هکتار

جمعیت: (در سال 2010) 46,044

آدرس: ریو، خیابان آتالفو د پایوا

Address: Avenida Ataulfo de Paiva, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل لبلون
photo by Kawalk Blog
https://500px.com/photo/128917159/aerial-view-rio-de-janeiro-brasil-crowded-ipanema-by-hex-baxx?ctx_page=1&from=search&ctx_q=leblon+beach&ctx_type=photos&ctx_sort=relevance

4- آرپوآدور ؛ Arpoador

از ساحل‌های برتر 2016 ریو به انتخاب گردشگران

سرگرمی‌ها: موج سواری، کوهنوردی، وزنه برداری

آرپوآدور زادگاه موج سواری به عنوان یک ورزش و سبک زندگی در برزیل است و سالانه مسابقات موج سواری بسیاری در این ساحل برگزار می‌شود. ساحل آرپوآدور، ساحلی شنی و صخره‌ای است که در جنوب شهر ریو و در میان آیپانما و کوپاکابانا قرار گرفته است. در ساحل آرپوآدور نمای فوق العاده ای از آیپانما و لبلون را خواهید دید. برای رسیدن به ساحل آرپوآدور تنها کافیست در طول ساحل آیپانما قدم بزنید. در بخشی از ساحل کوهی صخره‌ای وجود دارد که برای کوهنوردی مناسب است. همچنین در قسمت‌هایی از ساحل آرپوآدور مکان‌هایی برای وزنه برداری در نظر گرفته شده است.

آدرس: ریو، خیابان فرانسیسکو برینگ

Address: Av. Francisco Bhering, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل آرپوآدور
photo by marcioenrique
ساحل آرپوآدور
photo by Magno Lima

5- ساحل باررا ؛ Barra Beach

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: موج‌سواری کوتاه و بلند، کایت سواری، بادسواری

ساحل باررا یکی از طولانی ترین سواحل در ریو است. طول این ساحل 18 کیلومتر بوده و میزبان بسیاری از رویداد‌های مسابقات المپیک 2016 نیز بوده است. این ساحل در کناره منطقه باررا دا تیجوکا کشیده است. در این ساحل امکان انجام بسیاری از ورزش‌های آبی مانند موج سواری، بادسواری و کایت سواری وجود دارد. تعدادی مدرسه و کلوب نیز برای اجاره دادن امکانات ورزش‌های آبی در این ساحل وجود دارد. سالانه مسابقات قهرمانی این ورزش‌ها در همین ساحل برگزار می‌شود.

آدرس: برزیل، ایالت ریو ریودوژانیرو، ریو دو ژانیرو، منطقه باررا دا تیجوکا

Address: Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل باررا
photo by Leonardo Arnizaut Gelio
ساحل باررا
photo by J. Carlos Katon

6- ساحل جوتینگ ؛ Praia da Joatinga

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: موج سواری، طبیعت گردی 

ساحل جوتینگ یک ساحل دنج و سنگی‌ست که تنها با یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ آن به ساحل خواهید رسید. محلی رویایی با طبیعت زیبا و مناسب برای گذران آخر هفته ای آرام و منطقه ای مناسب برای موج سواری است. این ساحل به بهشت مخفی در میان صخره‌ها معروف است، چرا که پس از گذر از میان صخره‌ها و مقداری پیاده روی به ساحلی بکر، تمیز و خیره کننده خواهید رسید.

آدرس: ریو، خیابان لسار سگال 80

Address: 100 – R. Lasar Segal, 80 – Joá, Rio de Janeiro – RJ, 22611-100, Brazil

ساحل جوتینگ
ساحل جوتینگ

7- منطقه و ساحل Recreio dos Bandeirantes

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: موج سواری، والیبال ساحلی

منطقه و ساحل Recreio dos Bandeirantes  در ناحیه غربی شهر ریو واقع شده است. این منطقه تازه توسعه یافته هیچ آسمان خراشی ندارد و به همراه منطقه ای جنگلی است بر فراز تپه‌ها و صخره‌هایی سنگی. این منطقه تنها 50 دقیقه با سواحل معروف و پرتردد آیپانما و کوپوکابانا فاصله دارد. ساحل رسریو با موج های خروشان محل مناسبی برای موج سواری محسوب می‌شود. همچنین به سبب ساحل تمیز شنی این منطقه، برای والیبال ساحلی استفاده می‌شود. 

آدرس: ریو، رسیریو دوس بندریانتس

Address: ؛ Recreio dos Bandeirantes, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل Recreio dos Bandeirantes
photo by Renan Lima
ساحل Recreio dos Bandeirantes
photo by Fatima Soares

8- لمه ؛ Leme

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: ماهی‌گیری، طبیعت گردی

لمه یک منطقه متوسط به بالا در ناحیه جنوبی شهر ریو است که در ادامه ساحل کوپاکابانا واقع شده است. لمه در جوار محله‌های کوپاکابانا، بوتافاگو و اورکا قرار دارد. این منطقه به جهت شباهت کوه‌های سنگی نزدیک ساحل به سکان کشتی این گونه نام  گرفته است (لمه به معنای سکان است.) لمه به نسبت کوپاکانا محله‌ای آرام است اما رستوران‌های خوبی در این ناحیه پیدا می‌شوند. تفاوت لمه با کوپاکابانا این است که بیش‌تر ساحلی مخصوص خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود. منظره‌ای که از ساحل لمه دیده می‌شود، مخصوصا در غروب آفتاب کاملا منحصر بفرد است. 

آدرس: ریو، سانتو کریستو

Address: Santo Cristo, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل لمه
photo by Mauritius Starman
ساحل لمه
photo by Rafa Bahiense

9- جزیره پاکوئتا ؛ Paquetá Island

از ساحل‌های برتر ریو 

جزیره پاکوئتا یا Paquetá Island در خلیج گانابارا شهر ریو قرار دارد. از ویژگی‌های بارز این جزیره ممنوعیت ورود خودرو است. در نتیجه تنها با دوچرخه و کالسکه و اسب امکان گردش در جزیره پاکوئتا را خواهید داشت. در این جزیره تعداد زیادی درخت چشمگیر بائوباب قرار دارد.

می‌توانید با قایق‌ به این جزیره دسترسی پیدا کنید. تا این جزیره 70 دقیقه راه است و هزینه آن 10 رئال برزیل است. 

آدرس: ریو، خلیج گانابارا

Address: Guanabara Bay, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

جزیره پاکوئتا
جزیره پاکوئتا
photo by Magno Lima

10- ساحل پرایا گروماری ؛ Praia de Grumari

از ساحل‌های برتر 2016 ریو به انتخاب گردشگران

سرگرمی‌ها: موج سواری، غذاهای دریایی

ساحل گروماری از تنها استراحتگاه‌های طبیعی ریو است، که ساحلی فوق العاده زیبا و تمیز و موج‌های آبی و خروشان دارد. ساحل گروماری به جهت موج‌های بلندش نیز برای موج سواری بسیار خوب است، منتها موج سواران مبتدی باید احتیاط بیش تری خرج بدهند. این ساحل به سبب شن‌های طلایی و تمیزش و محوطه خلوتش برای گذران ساعاتی خانوادگی مناسب است. برای رسیدن به پرایا گروماری از ماشین، دوچرخه، اتوبوس و یا پیاده روی می‌توانید استفاده کنید. 

آدرس: ریو، گروماری، خیابان استادو دا گانابارا

Address: Av. Estado da Guanabara – Grumari, Rio de Janeiro – RJ, Brazil

ساحل پرایا گروماری
ساحل پرایا گروماری
photo by jmedicijr

11- ساحل پرایا ورملها ؛ Praia Vermelha

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: طبیعت گردی

ساحل پرایا ورملها معروف یه ساحل قرمز است و زیر سایه کوه شوگرلوف قرار دارد. پرایا ورملها ساحل بسیار کوچک و خلوتی است که ویوی فوق العاده‌ای به قله کوه شوگرلوف دارد و برای گذران چند ساعت مناسب است. آب این ساحل فوق العاده نیست اما در عوض طبیعت فوق العاده ای دارد. توصیه می‌شود پس از بازدید کوه شوگرلوف سری به اینجا بزنید. از این ساحل تا تله کابین شوگرلوف تنها 150 متر فاصله است.

آدرس: ریو، اورکا

Address: Urca, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil

ساحل پرایا ورملها
photo by Diego D
ساحل پرایا ورملها
photo by Yulia Timofeeva

12- ساحل گاراتیبا ؛ Guaratiba

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: ماهی‌گیری، غذاهای دریایی، 

گاراتیبا یک محله بزرگی در غرب منطقه شهری ریو است ولی یکی از کم جمعیت ترین محله های ریو می‌باشد. گاراتیبا در همسایگی گروماری و منطقه Recreio dos Bandeirantes قرار دارد و از مرکز شهر ریو 56 کیلومتر فاصله دارد. این محله نیز محله خلوت و به دور از هیاهوی سواحل معروف ریو است. این منطقه به جهت رستوران‌های روستایی و غذاهای دریایی‌اش شهرت دارد. می‌توانید با قیمتی مناسب در این ساحل به صرف غذاهای دریایی بپردازید. 

آدرس: برزیل، شهر ریو، ساحل باررا دا گاراتیبا

Address: Acesso pela estr. Roberto Burle Marx ؛ Barra de Guaratiba, Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro23020-240, Brazil

ساحل گاراتیبا
photo by Matthias Alfers
ساحل گاراتیبا
photo by Yuri Borba

13- اقامتگاه بوزیوس ؛ Armação dos Búzios

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: غواصی و ورزش‌های آبی

بوزیوس اقامتگاه معروفی‌ست که در سمت شرقی ریو و در سواحل اقیانوس قرار دارد. پس از سفر برژیت باردوت، هنرپیشه معروف فرانسوی به این اقامتگاه، بوزیوس شهرت زیادی پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد مجلل گردشگران محسوب می‌شود. دو ساحل فرادورا (Ferradura) که دارای تفریحات لوکس آبی و ساحل گریبا (Geribá) که مرکزی برای گردش‌ است در بوزیوس معروف اند.

آدرس: با دو ساعت رانندگی یا سواری در اتوبوس و گذر از روی پل ریو- نیتروی و خلیج گانابارا به این اقامتگاه ساحلی خواهید رسید. 

اقامتگاه بوزیوس
photo by Roger & Pat de la Harpe
اقامتگاه بوزیوس
photo by Luca Atalla

14- جزیره ایلها گرند ؛ Ilha Grande

از ساحل‌های برتر 2016 ریو به انتخاب گردشگران

سرگرمی‌ها: آب‌تنی و شنا، طبیعت گردی.

ایلها گرند چزیره‌ای واقع در نزدیکی سواحل ریو است. این جزیره تا حدود زیادی توسعه نیافته باقی مانده، و دقیقا نقطه قوتش همین است! جزیره‌ای بکر با جناگل واقع بر کوهستان و برکه‌های کوچک فیروزه‌ای و فضایی دلپذیر و آرام. در طی گردش در این جزیره کوچک هیچ ماشینی نخواهید دید و در هنگام گردش در جنگل‌ها نیز ممکن اس ساعت‌ها کسی را نبینید.

آدرس: از سواحل ریو با قایق به مانگراتیبا یا آنگرا دوس ریوس بروید. سه ساعت در راه خواهید بود. معمولا یک ساعتی هم شما را جهت گردش در اطراف می‌چرخاند و هزینه را نقدی دریافت می‌کند. در جزیره دستگاه خودپرداز پول وجود ندارد.

جزیره ایلها گرند
photo by TatPhoney
جزیره ایلها گرند
photo by Aubrey Stoll

15- کابو فریو ؛ Cabo Frio

از ساحل‌های برتر ریو 

سرگرمی‌ها: غواصی، غذاهای دریایی و گشت و گذار

کابو فریو پس از آب شفافش که در تمام طول سال زیبا و سرد باقی می‌ماند، به جهت برنامه‌های آخر هفته‌های شهری، خونوادگی، گردشگری، رانندگی و سایر فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی معروف است. از محبوب‌ترین بخش‌های کابو فریو، ساحل پرایا دوس کونچاس (Praia das Conchas) است که ساحلی‎ست نیم‌دایره‎ای شکل و با آبی فوق العاده شفاف و مناسب برای غواصی. دیگر ساحل معروف، ساحل سفید پرایا داس دوناس (Praia das Dunas) است. این شهرستان کوچک که قدمتش به 1600 میلادی برمی‌گردد زیر سایه همسایه خود، بوزیوس چندان شناخته شده نیست. البته می‌توانید پول نقد کنتری همراه داشته باشید. (به سبب وجود خودپرداز)
آدرس: با سه ساعت سواری از مرکز شهر ریو، به کابو فریو می‌رسید. آسن‌ترین راه استفاده از اتوبوس است، گرچه اجاره ماشین به شما امکان گشت و گذار بیش‌تری را می‌دهد. 

کابو فریو
photo by Luciano Konig
کابو فریو
photo by Luciano Konig

سخن آخر

 از میان ساحل‌هایی که معرفی شد شما کدام ساحل ریو را ترجیح می‌دهید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر